خبرگزاری کار ایران

یک استقلال جالب توجه؛ آبی‌ها قهرمان می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۶۹

استقلال در روزى که 3 توپ به تیر دروازه سایپا زد و در رسیدن به دروازه منادی کمى بدشانس بود، با تکیه بر سیو استثنایی حسین حسینى در ثانیه‌هاى پایانى، سایپا را 2 بر یک برد.

به گزارش ایلنا، این برد براى استقلال از چند حیث اهمیت داشت؛ برد ارزشمندی که برای نخستین بار، استقلال را در این فصل به رده پنجم جدول رساند و این تیم را از بحران خارج کرد.

استقلال این برد را در زمینی نامناسب و مقابل تیمی به‌دست آورد که قدرتمند بود و در زمره مدعیان. سایپا که فصل قبل هم با علی دایی نتایج فراتر از انتظاری کسب کرده بود، استخوان‌بندی خود را برای لیگ هجدهم تغییر نداد و قریب به اتفاق بازیکنانش را جز علی‌ قلی‌زاده در ترکیب حفظ کرد. همین مساله در کنار تقویت سایپا در برخی پست‌ها، این تیم را همچنان در اوج نگه داشت اما استقلال توانست با یک بازی حساب‌شده و با برنامه، این بازی حساس را فتح کند.

برای استقلال این برد ارزشمند بود اما اتفاق‌هایی که رخ داد ارزشمندتر. بازگشت برخی بازیکنان به ترکیب، درخشش جوان‌هایی که نشان دادند می‌توانند سال‌ها ستاره استقلال باشند و البته درخشش ملی‌پوش‌ها، همه و همه از اتفاق‌های ویژه بازی با سایپا، برای استقلال بود. این نکته‌ها را بررسی می‌کنیم تا ببینید استقلال، جز 3 امتیازی که به‌دست آورد، چه اتفاق‌های مثبتی را تجربه کرد.

 

١-ادامه روند بردها، بعد از دو پیروزى مقابل نفت‌مسجدسلیمان در لیگ و جام حذفی. این سومین برد متوالی استقلال بود، هر 3 خارج از خانه. دو تا در استان خوزستان و یکی هم تهران و ورزشگاه تختی. نتیجه تساوی در دربی و البته دو مساوی بدون گل مقابل فولاد و نساجی را هم بگذارید روی نتایج هفته‌های اخیر استقلال تا به رکورد ویژه این تیم برسید. استقلال در لیگ، برای پنجمین هفته متوالی است که شکست نخورده و این خروج از بحران و بازگشت به اوج را نوید می‌دهد.

٢- بازگشت بازیکنانى که پیش از این کمتر مورد توجه قرار مى‌گرفتند. بازیکنانى چون حسین حسینى و محمد دانشگر که اولى استقلال را از کسب تساوی در دقایق پایانی نجات داد و دومى هم با گل به ترکیب ثابت برگشت. حسینی 5 ماه روی نیمکت نشست و گلی که مقابل سایپا دریافت کرد را هم باید به حساب همین دوری از بازی رسمی گذاشت. او با چند پرواز تماشایی و سیوهایی دیدنی، یکی از دلایل برد استقلال و فراموشی تمام حواشی‌ هفته‌های اخیر بود. حسینی یکی از بازیکنان استقلال در تیم ملی است که حالا با این بازی درخشان می‌تواند سهمیه این تیم را همچنان در فهرست کی‌روش حفظ کند و حتی مدعی بازی باشد. درباره محمد دانشگر هم بعد از بازی رفت مقابل السد، هجمه فراوانی به وجود آمد. قریب به اتفاق هواداران از خرید او ناراضی بودند و شفر هم برای چند هفته مدافع 25 ساله‌اش را به نیمکت تبعید کرد اما توفیق اجباری، در روزی که چشمی مصدوم بود سراغ استقلال آمد و دانشگر هم درخشید تا ثابت کند هنوز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

٣- حضور در رده پنجم و اطمینان دوباره به وینفرد شفر که نشان داد براى خروج استقلال از بحران، چقدر باتجربه است. شفر فصل قبل هم استقلال را با بحرانی عجیب تحویل گرفت اما این تیم هفته به هفته اوج گرفت و در نهایت هم دیدید که چه عنوان ارزشمندی در لیگ برتر کسب کرد. شفر با همان برنامه‌های ویژه خود، به بحران پشت پا زد و به 6 امتیازی صدر جدول رسید. استقلال با ادامه همین روند، قطعا یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی در لیگ هجدهم خواهد بود. ٤- کشف ستاره‌اى به نام ا...‌یار صیادمنش. او را استقلال از همین سایپا ربود و علیه همین تیم به کار گرفت. براى کسب یک برد ارزشمند. بردى که با پنالتى روى ا...‌یار و ضربه وریا غفورى به‌دست آمد. صیادمنش، تنها یادگار مثبت توفیقی و افتخاری در استقلال است. آنها او را در شرایطی که از پرسپولیس هم پیشنهاد داشت، جذب کردند و پیراهن آبی بر تن‌اش پوشاندند. صیادمنش مقابل سایپا، با اختلاف بهترین بازیکن استقلال بود. اگر بدانیم ا...‌یار فقط 17 سال دارد و متولد سال 1380 است، بیشتر به آینده او امیدوار می‌شویم. بازیکنی که ابتدا در نقش بال راست بازی کرد اما وقتی به نوک خط حمله رفت، مدافعان سایپا را آزار داد و مثمرثمر بازی کرد. صیادمنش با همین فرمان، خیلی زودتر از حد تصور به پیراهن تیم ملی می‌رسد، البته اگر اسیر حواشی بازی در تیم‌های پرطرفدار پایتخت نشود و فقط روی فوتبال تمرکز کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز