خبرگزاری کار ایران

برانکو سبیل بگذارد دیگر نگاهش نمی‌کنم

کعبی: تا هزار سال دیگر سرمربی مانند برانکو در ایران پیدا نمی‌شود / قطری‌ها آرزو داشتند در ورزشگاه آزادی بازی کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۶۸

بازیکن سابق پرسپولیس می‌گوید افتخاراتی که برانکو ایوانکوویچ به همراه سرخپوشان تهرانی کسب کرده قابل احترام است و تا هزار سال دیگر نمی‌تواند سرمربی خارجی همانند او در فوتبال ایران موفق باشد.

حسین کعبی در گفت و گو با ایلنا، درباره بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و السد قطر اظهار داشت: بازی رفت پیروزی پرسپولیس باورنکردنی بود و آنها بی نظیر بازی کردند. شرایط بازی برابر هواداران السد خیلی دشوار بود و قرار گرفتن پرسپولیسی‌ها مقابل بازیکنانی که ارزششان به اندازه بودجه کل فوتبال ماست، قابل قیاس نبود. پرسپولیس می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند ولی برتری در خانه حریف هم دستاورد بسیار بزرگی بود

او ادامه داد: نیمکت پرسپولیس تنها بازیکنان جوان جای دارند و البته برانکو می‌داند که چطور از آنها بازی بگیرد. به نظرم این بازی، بازی فینال است و نباید صعود آنها را قطعی دانست. السد مقابل حضور پرشور طرفداران بازی استقلال را برد و السد بازیکنانی دارد که می‌توانند برابر هر تیمی قرار بگیرند.

کاپیتان سپیدرود رشت درخصوص مصدومیت بازیکنان کلیدی پرسپولیس گفت: در اینجا هنر برانکو نشان داده شده که او توانسته در کنار جدا شدن بازیکنان در ابتدای فصل و محرومیت از نقل و انتقالات اینگونه نتیجه بگیرد. این نظرم است که تا هزار سال دیگر سرمربی خارجی مانند برانکو در ایران پیدا نمی‌شود. او به خوبی در تیم ملی حضور داشته و در تیم بزرگ پرسپولیس هم طرفداران را دوباره به فوتبال علاقه مند کرد. بازیکنان او هم بسیار خوب حضور داشته‌اند و با سیستم‌های متفاوت تطبیق پیدا کرده‌اند. برانکو اگر سه چهار بازیکنی که ابتدای فصل جدا شده‌اند، حتی به فینال هم می‌رسید البته این در حرف آسان است. از ته دل دوست دارم در این بازی برنده شود و به فینال برسد.

کعبی که سابقه یک فصل حضور ترکیب السد قطر را دارد، درباره پیشرفت فوتبال قطر گفت: سالی که آنجا بودم آنها آرزو داشتند بازیکنان ایرانی را ببیند و برابر آنها بازی کنند؛ آرزو داشتند جو ورزشگاه آزادی را تماشا کنند. الان آنقدر پیشرفت کرده‌اند که زور ما به آنها نمی‌رسد و از هر لحاظی از ما جلو هستند. بازیکنان نامدار و چهره‌های مطرح در باشگاه‌های پایه کار کرده‌اند و حالا در این مقطع هستند که قدرت زیادی دارند. چرا ورزشگاه آزادی برای آنها ترسناک نیست؟ چون با سرمربیانی بزرگی کار کرده‌اند که همه آیتم‌های حرفه‌ای را می‌دانند. فوتبال روان و روی زمینی را ارائه می‌کنند و هیچ جنگ روانی علیه آنها کارساز نیست. 

کعبی درباره درخشش ژاوی در ترکیب السد گفت: واضح بگویم، اگر ژاوی در ایران بود به او می‌گفتند بازنشسته شدی و باید کنار بروی اما حالا در السد بهترین حقوق را دریافت می‌کند و این واقعیت است که این روزهای بازیکنان خوب فوتبال ما مانند فرهاد مجیدی، هاشمیان، مهدوی کیا، نادرخانی و عابدزاده کجا هستند؟ عابدزاده را فقط زمانی می‌بینیم که با دوستان به رستورانش در چالوس می‌رویم. چرا باید اینطور باشد و چنین افرادی در فوتبال ما نباشند؟ فوتبال ما در فضای عجیبی است و ما هیچ وقت نباید خودمان را گول بزنیم. تا هزار سال دیگر هم فوتبال ما حرفه‌ای نمی‌شود و هر زمان که به این درجه رسیدیم می‌توانیم خودمان را با تیم‌های سطح قاره آسیا مقایسه کنیم.

کعبی درباره تماشای بازی برگشت پرسپولیس و اینکه برانکو اعلام کرده به فینال بروند سبیل می‌گذارد، گفت: متاسفانه برای بازی با تراکتورسازی در رشت تمرین داریم و نمی‌توانم به ورزشگاه بروم. امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنند و موفق باشند. برانکو اگر سبیل بگذارد دیگر او را نگاه نمی‌کنم(با خنده.) ان شاء الله پرسپولیس به فینال برسد و پس از بازی در رشت به همراه دوستانم جشن می‌گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز