خبرگزاری کار ایران

بازگشت تیتی/ بازهم مجسمه اش ساخته می شود؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۰۱

تیری آنری دوران جدید خود را در 41 سالگی آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، "مرد پیر من شروع به بردن من به آرسنال کرد وقتی که یک بازیکن جوان بودم". راننده تاکسی میانسال لندنی این را گفت و ادامه داد: در تمام این سال‌ها که من به آنجا رفته‌ام هیچ کس نزدیک به تیری آنری نشد. او بود و کارهایی که می‌توانست انجام دهد. سکوت و جست و جو برای صفات تفضیلی میزان تحسین غیرقابل وصف برای یکی از موفق‌ترین خرید‌های آرسن ونگر را فاش می‌کرد. مطمئنا ونگر بزرگان دیگری مانند نیکلا آنلکا، دنیس برگکمپ، روبرت پیرس، پاتریک ویرا، امانوئل پتی و... را هم معرفی کرد اما هیچ کدام‌شان مثل آنری سریع اوج نگرفتند. او سال 1999 در ازای 5/12 میلیون یورو از یوونتوس خریداری شد و 8 سال در آرسنال بود و 226 گل در 370 بازی زد. دو گل دیگر در 7 بازی‌اش در دوره دومی که در آرسنال به صورت قرضی بازی می‌کرد (سال 2012 از نیویورک ردبولز) هم به این گل‌ها و بازی‌ها اضافه شد. او سوپرگل‌های زیادی زد اما اغلب طوری توپ را به تور دروازه می‌رساند که به نظر می‌رسید دروازه‌بان مقابلش احساس می‌کند می‌توانسته توپ را بگیرد. البته، آن دروازه‌بان بیچاره هرگز چنین شانسی نداشت.

و بعد بی‌تفاوتی بعد از گل: یک تکان سر یا یک یورتمه ساده کنار زمین با دست‌های باز. در دومین دوره حضور آنری در لندن، از او با یک مجسمه برنزی از خوشحالی سر خوردن روی زانوهایش استقبال شد. آن را دسامبر سال 2011 به افتخار او ساختند. آیا هرگز یک مجسمه برای آنری مربی هم ساخته خواهد شد؟ موناکو، باشگاهی که او راه رسیدنش به افتخار را به‌عنوان بازیکن در سال 1994 آغاز کرد، روز 13 اکتبر بعد از اخراج لئوناردو ژاردیم به او پیشنهاد داد مربی این تیم شود. به مربی 44 ساله پرتغالی بعد از 9 بازی اول فصل که فقط 6 امتیاز گرفت، درهای خروجی را نشان دادند. نایب قهرمان فصل گذشته همین الان 21 امتیاز کمتر از پاری‌سن‌ژرمن صدرنشین دارد.

بعد از قهرمانی لوشامپیونا در سال 2017 و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان در همان سال، انتظارات از موناکو بالا رفته اما این تیم با فروش ستاره‌هایی مانند امباپه، باکایوکو، برناردو سیلوا، فابینیو، توما لمار و موتینیو دیگر تیم سال 2017 نیست. جایی که ژاردیم لغزید، حالا به جایی تبدیل شده است که فرصت شکوفایی را به آنری 41 ساله خواهد داد، فرصتی برای ساختن بینش خودش بعد از دو سال کار کردن زیر نظر روبرتو مارتینس، سرمربی تیم ملی بلژیک.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز