خبرگزاری کار ایران

صحبت های جالب گواردیولا درباره بارسا، مسی و مدعیان یو سی ال

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۱۸۱

سرمربی من سیتی درباره وضعیت بارسلونا و همچنین مدعیان قهرمانی در یو سی ال صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، خیلی به ندرت در فوتبال پیش می‌آید که یک تیم پر از بازیکنان فوق‌العاده بااستعداد باشد و در کنار یکدیگر با هماهنگی بی‌نظیری بازی کنند؛ وقتی این اتفاق بیفتد از آنها به‌عنوان بهترین تیم تاریخ یاد می‌شود. بارسلونا در دوران پپ گواردیولا چنین شرایطی داشت و این مربی خوش‌شانس بود که چنین بازیکنانی را در کنار یکدیگر داشت و آنها توانستند بر جهان مسلط شوند.

گواردیولا در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت گفت: «ما دو بار قهرمان اروپا شدیم با هفت بازیکن از تیم جوانان، بازیکنانی مثل ژاوی، آندرس اینیستا و ویکتور والدس. همه در سن هفت هشت سالگی به باشگاه آمدند و ستاره شدند. باشگاه به من اعتماد داشت، من از تیم‌های پایین‌تر آمده بودم و پول لازم برای خریدن بازیکنان بزرگ هم داشتیم ضمن اینکه بهترین بازیکن جهان هم در تیم ما بازی می‌کرد.»

بارسلونای گواردیولا دو قهرمانی لیگ قهرمانان، دو قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها، دو قهرمانی سوپرجام اروپا، سه قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی جام حذفی اسپانیا و سه قهرمانی سوپرجام اسپانیا را به دست آورد.

او ادامه داد: «این اتفاق یک بار در زندگی می‌افتد. دیدن آن تصاویر و لذتی که می‌بردیم، حس نوستالژیکی به من می‌دهد. اگر تا 20 سال این داستان را بخوانیم، از آن لذت می‌بریم، این مثل یک میراث است.»

مربی کاتالان به اهمیت مسی پرداخت که شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال باشد و از نظر پپ «حیوان مبارز و بی‌رحمی است که از باختن متنفر است». گواردیولا گفت: «اگر تیم در بازی‌های بزرگ به او کمک کند، می‌تواند تفاوت ایجاد کند. او و کریستیانو رونالدو 10 سال 50 گل زده‌اند، این باورکردنی نیست. دوران مسی و رونالدو خارق‌العاده است.»

این دو نفر در 10 سال به طور مساوی جایزه توپ طلا به‌عنوان بهترین بازیکن جهان را به عدالت بین خود تقسیم کرده‌اند اما شاید امسال شانس لوکا مودریچ برای رسیدن به این جایزه بیشتر باشد و هافبک کرواسی و رئال مادرید بتواند به دوران سلطه این دو پایان دهد.

گواردیولا حالا در منچسترسیتی است و رویایش قهرمانی اروپا با این تیم بسیار خوب و جذاب اما نمی‌داند تیمش در لیگ قهرمانان تا کجا پیش می‌رود: «بهترین دستاورد ما در رقابت‌های اروپایی حضور در نیمه‌نهایی در سال 2016 بوده. نمی‌دانم آماده هستیم و ما سابقه چندانی نداریم تا مشخص شود که آیا ابزار لازم در اختیارمان هست یا نه. موضوع فقط مربی، بازیکنان، هواداران و باشگاه نیست. ما باید باور داشته باشیم می‌توانیم و باید برنده شویم و راستش را بخواهید نمی‌دانم به اینجا رسیده‌ایم یا نه. دقیقا همین جا است که تیمی مثل میلان به آن رسیده و نمی‌دانم پنج، شش یا هفت بار قهرمان اروپا شده. تیم‌های مدعی از نظر من تیم‌هایی هستند که سابقه بیشتری دارند، رئال مادرید، بارسلونا و این تیم‌ها. فکر می‌کنم یوونتوس با خریدن کریستیانو میل فوق‌العاده‌اش برای قهرمانی را نشان داده. آنها دو بار به فینال رسیده‌اند و هر بار نزدیک‌تر شده‌اند. فینال در ورزشگاه اتلتیکومادرید برگزار می‌شود و این تیم در سال‌های اخیر خیلی خوب بوده و تیم‌های دیگر هم هستند.» سیتی در گروه F لیگ قهرمانان بازی با لیون را باخته و هوفنهایم را برده و دوم است.

این تاکتیسین درباره آینده خودش هم نگاه روشنی ندارد و حتی احتمال مربیگری در ایتالیا را رد نمی‌کند همانطور که قبل از رفتن به بایرن‌مونیخ تصور نمی‌کرده به آلمان برود و تلاش کند آلمانی یاد بگیرد هر چند این اتفاق در سال 2013 رخ داد: «ایتالیا هیچ چیز برای بازگشت به اوج قدرت کم ندارد، تاریخ در این دو سال نوشته نشده، ایتالیا تیم پرقدرتی است که می‌خواهد به نرفتن به جام جهانی واکنش نشان دهد. دفاع خوب یک استعداد است و آنها استاد این کار هستند. مطمئنم ایتالیا بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند با آنها به قله برود. هرگز امکان مربیگری در ایتالیا را رد نمی‌کنم همانطور که هیچ کس فکر نمی‌کرد در آلمان کار کنم.»

منبع: مارکا و سان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز