خبرگزاری کار ایران

دوست دارم از لیگ امارات کارم مربیگری را شروع کنم

فرهاد مجیدی: بعد از دربی 4-2 می‌خواستند جانشین مظلومی شوم ولی قبول نکردم/ یک روز به عنوان مربی برمی‌گردم

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۲۸

کاپیتان سابق و محبوب استقلالی‌ها پرده از اتفاق عجیب بعد از شکست سنگین این تیم مقابل پرسپولیس برداشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صحبت از شروع مربیگری فرهاد مجیدی در چند سال اخیر همیشه مطرح بوده ولی هیچ وقت شکل جدی به خودش نگرفته است. او در چند مقطع گزینه اضافه شدن به نیمکت استقلال هم بود ولی این اتفاق که برای هواداران استقلال جذابیت زیادی داشت هنوز رخ نداده است.

مجیدی در گفت و گو با روزنامه خلیج امارات صحبت های جذابی در مورد شرایط خودش انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

 

* شما به عنوان بازیکنی که سال ها در الوصل بازی کرده است، چرا این تیم نتایج خوبی کسب نکرده است؟

 به خاطر نتایجی که الوصل در این فصل در لیگ امارات کسب کرده است بسیار ناراحت هستم چراکه از دایره تیم های صدر جدول دور شده است.  الوصل شایسته کسب بهترین عنواین در لیگ، جام حذفی است. این تیم برابر الاهلی مصر در جام باشگاه های عرب خوب عمل کرده بود و توانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.  

 

* شما به طور قطع دیگر به فوتبال بر نمی گردید؟

حرفه من به عنوان یک بازیکن کامل بسته شده است و مایل هستم که با مدرک حرفه‌ای مربیگری که از سال 2014 در انگلیس به دنبال آن رفتم و مدارک لازم را گرفته ام به عنوان یک مربی دوباره به استادیوم ها برگردم.

 

* الان مدرک مربیگری شما چیست؟

من 10 بار به انگلستان سفر کردم و مدرک حرفه ای مربیگری را کسب کردم، مدرکی  که یک مربی را برای حضور در سطح جوانان (زیر 18 سال) واجد الشرایط می داند. این تجربه منحصر به فردی برای من بود چرا که در دوران بازیگری به آن دست پیدا نکرده بودم. من در این کلاس ها شرایط جدیدی را تجربه کردم، با کارهای عملی گسترده و فشرده می خواهم توان خود را در مربیگری در چمن سبز هم نشان بدهم. هر هفته 3 جلسه کلاس درس و 3 جلسه کار عملی در زمین چمن برگزار می شد که تجربه بسیار مفیدی بود.

 

* مدرک دیگری هم دارید؟

بله من همچنین در کلاس آموزشی مربی‌ها در امارات شرکت کردم و مدرک A و B دریافت کردم.

 

* شما دوره ای را هم در باشگاه اسپانیول پشت سر گذاشتید. در مورد آن توضیح می دهید؟

اسپانیول یکی از بهترین آکادمی های دنیا را دارد از حیث بازیکنانی که به تیم اول شان تزریق می شوند و یا به تیم های دیگر می روند. من با تیم جوانان این باشگاه کار کردم و تجربه بسیار مفیدی بود.

 

* در این مدت پیشنهادی برای کار مربیگری به شما نشد؟

من می توانستم به عنوان مربی در رده جوانان در اروپا کار کنم. من 5 ماه  با کیکه فلورز کار کردم که در لیگ امارات سرمربی الاهلی و العین کار کرده بود.

 

* دوست داری در لیگ امارات کارت را شروع کنی؟

تمایل دارم تا در لیگ امارات کارم را آغاز کنم، جایی که در آن سال‌ها بازی کرده‌ام و ارتباط بسیار خوب نزدیکی دارم. سابقه بازی در النصر، الوصل و الاهلی را دارم  و با تیم العین، تیم تحت هدایت برونو متسو به عنوان یار قرضی موفق شدم در سال 2003 قهرمان لیگ قهرمانان آسیا بشوم.

 

* در مورد اتفاقی که برای اسماعیل مطر افتاد و به برادر او در در حاشیه بازی الوصل برابر  الوحده  در لیگ امارات توهین شد،  صحبت کنید.

واقعا از این اتفاق متاسف شدم و مطر یکی از فوق ستاره‌های فوتبال امارات در یک دهه اخیر است و اینکه یک بازیکن در زمین فوتبال گریه کند خیلی ناراحت کننده است و اتفاق نادری است.

 

* تا بحال از استقلال پیشنهاد داشته ای؟

من دو فصل پیش برای هدایت استقلال پیشنهاد داشتم. بعد از اینکه استقلال با نتیجه 4 بر 2 از پرسپولیس شکست خورد در ساعات اولیه صبح مسئولان استقلال به منزل من آمدند و خواستند پیشنهاد سرمربیگری این تیم را قبول کنم ولی من این پیشنهاد را نپذیرفتم و قبول نکردم جانشین پرویز مظلومی سرمربی وقت تیم بشوم.

 

* از لیگ امارات هم پیشنهاد داشته ای؟

از لیگ امارات هم پیشنهاد داشتم ولی قبول نکردم تا مراحل مربیگری را پشت سر بگذارم و بتوانم در این عرصه بسیار موفق باشم. من اعتقاد دارم تمرکز را باید روی جوانان و نوجوانان گذاشت تا آنها بتوانند آینده باشگاه را شکل بدهند و به رده های ملی برسند. این را از اروپا یاد گرفتم که روی بازیکنان جوان و نوجوانان سرمایه گذاری می کنند و تمام تمرکزشان روی تیم بزرگسالان نیست.

 

* در امارات هم این برنامه ریزی انجام می شود؟

بله من اطلاعات کاملی از این موضوع دارم و امارات بازیکنان جوان و نوجوان بسیار خوبی دارد. مهم این است که چطور با آنها برخورد شود و آنها چطور آموزش ببینند که تمرکزشان روی فوتبال باشد.

 

* فکر می کنی امارات می تواند در جام ملت ها خوب نتیجه بگیرد؟

من توقع دارم این تیم بسیار خوب نتیجه بگیرد. با وجود مشکلاتی که تیم امارات در بازی های دوستانه اخیر خود داشته است من انتظار دارم این تیم با قدرت های برتر آسیا رقابت کند و بتواند برای قهرمانی مبارزه کند چون بازیکنان خوبی دارد  اما این را هم باید در نظر بگیرید که عمرعبدالرحمن هم این بازی ها را از دست داده است.

 

* در مورد شرایط تیم ملی ایران هم صحبت کن.

تیم ملی ایران با حضور کارلوس کی روش انضباط خوبی پیدا کرده است. همه از او راضی هستند مخصوصا بعد از نتایجی که در جام جهانی کسب کرده است که این موضوع مردم ایران را سورپرایز کرده است. ایران جوان های بسیار خوبی دارد که می تواند برای قهرمانی مبارزه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز