خبرگزاری کار ایران

اوج هیجان ملی با جدال آلمان برابر هلند در استادیوم یوهان کرایف

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۹۵۰

هیجان فوتبال ملی امشب یک بار دیگر به اوج می‌رسد چون آلمان و هلند، رقبای سنتی اروپا، در آمستردام در چارچوب لیگ ملت‌های اروپا به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش ایلنا، قهرمان جام جهانی 2014 بعد از تساوی بدون گل با فرانسه در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها به دنبال پیروزی است و هلند که بازی اولش را 2 بر یک به فرانسه باخته به چیزی کمتر از سه امتیاز این بازی خانگی راضی نمی‌شود.

آلمان آخرین بار در سال 2002 به هلند باخته و در پنج دیدار آخرش با این تیم دو برد و سه تساوی داشته، آن طرف هم هلند در پنج تا از شش بازی خانگی آخرش به پیروزی رسیده. تیم ملی هلند اگرچه در دوران تغییر به سر می‌برد اما آمار خوبی در گلزنی دارد. این تیم که از راهیابی به یورو 2016 و جام جهانی 2018 باز ماند، با بازنشستگی آرین روبن و وسلی اشنایدر چهره تازه‌ای پیدا کرده، در ماه‌های اخیر به فرانسه، پرتغال و ایتالیا گل زده و در 16 بازی آخرش تنها در دو تا گل نزده.

آلمان هم بعد از جام جهانی ناامیدکننده‌ای که داشت، همچنان در حال بازسازی است و برنده چهار قهرمانی جهان در 9 بازی‌اش در سال 2018 تنها در یکی کلین‌شیت کرده؛ تیم رونالد کومان هم مشکل دفاعی دارد و در شش بازی آخر تنها در یکی دروازه‌اش را بسته نگه داشته.

آلمان که برای نخستین بار بعد از 80 سال نتوانست از مرحله گروهی جام جهانی عبور کند، در حال حاضر در رده دوازدهم رده‌بندی فیفا قرار دارد و هلند که تورنمنت چهارساله را از دست داد، پنج رتبه پایین‌تر است.

هلند بعد از این بازی در دیداری دوستانه با بلژیک روبه‌رو می‌شود و آلمان در یک مسابقه دیگر از لیگ ملت‌ها با قهرمان جهان، فرانسه روبه‌رو می‌شود. هلند و آلمان 40 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که آخرین آنها 6 سال پیش بوده، سهم آلمان 15 پیروزی و سهم هلند 10 برد بوده، 15 بازی هم مساوی شده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز