خبرگزاری کار ایران

پاسخ دکتر نوروزی به اظهارات همام طارق:

رفتارش غیر حرفه ای بود و جوانی کرد؛ او دوست داشت جلوی آرژانتین بازی کند؛ تصمیم خوبی برایش گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۷۲۳

معاون پزشکی استقلال درباره اظهارات همام طارق و همچنین آخرین وضعیت مصدومان تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر امین نوروزی در گفت و گو با برنامه رادیویی تهران ورزشی درباره وضعیت مصدومیت بازیکنان استقلال تهران اظهار داشت: در دو هفته اخیر ما چند مصدوم داشتیم که خدا را شکر همگی خوب شدند. آقایان ماکوس نیومایر و خسرو حیدری به وضعیت مطلوب رسیده اند ولی فقط فرشید اسماعیلی از ناحیه کشاله ران و شکم احساس آسیب دیدگی می کند و ایشان تحت درمان است و طی چند روز آینده از ایشان تست گرفته می شود.

وی در ادامه درباره وضعیت همام طارق و گلایه های او از کادر پزشکی استقلال تصریح کرد: من 25 است که به جامعه ورزش خدمت می کنم. در تیمهای مختلف ودر رشته های مختلف بوده ام و شرافت پزشکی را زیر سوال نمی برم. هیچ وقت پیش نیامده بازیکنی را به زور آمپول روانه میدان کنم. اگر هم مربی خواسته به زور بازیکن را به زمین بفرستد حتما با مقاومت من روبرو شده است. مدیریت جدید ما تابع نظم و دیسیپلین است و تمام امور پزشکی را به معاونت پزشکی واگذار کرده است. اینطور که آقای همام طارق می گویند نبوده است. این جوان 21 ساله احساسی حرف زده است. او در بازی با پرسپولیس از ناحیه کشاله ران دچار صدمه شد و ما فورا او را به ام آر ای فرستادیم تا تصویربرداری شود. همچنین مشاوره هایی صورت گرفت و معاینات بالینی هم انجام شد. نتایج کامل گرفته شد و حاکی از آن بود که ایشان خونریزی کوچک از این ناحیه دارد. به او گفتیم که باید استراحت کند و به فیزیوتراپی بپردازد.

وی در ادامه بیان داشت: در روزهای شنبه و یکشنبه دو جلسه در کلینیک حاضر شد و فیزیوتراپی کرد. ایشان خیلی تمایل داشت به کشور عراق برود. ما از 27 مهر تا 14 ابان 4 بازی سنگین داریم و باید بازیکنان را آماده نگه داریم چرا که بازی حذفی هم داریم. من بالاجبار به خاطر تیم و باشگاهم به او اصرار کردم که بماند و تحت درمان قرار بگیرد. همام مصر بود که به عراق برود. من به مدیریت گفتم که با رفتن او مخالفم و باید تحت درمان باشد. ایشان مصدوم بودند و مشکل داشتند. هیچ اجباری برای او نبود تا به مسجدسلیمان برود تا در لیگ و حذفی بازی کند. به او گفتم تا جمعه باید بماند و بعد به مرخصی برود. یعنی زمانی که سرمربی تیم خواست این مرخصی را به همه بدهد. متاسفانه بعد از جلسه دوشنبه ای که داشتیم او دیگر از سه شنبه حضور پیدا نکرد و بدون اجازه یا با اجازه باشگاه به کشور دیگری سفر کردند. این کار خیلی غیر حرفه ای بود. ما انتظاری از او و بقیه بازیکنان نداریم. به خاطر هوادارانی که در سرما و گرما می آیند نباید این رفتار را انجام می داد. ما امتیازات خوبی را نگرفته ایم و شرمنده هواداران هستیم. در این شرایط باید حداکثر تلاش را داشته باشیم تا گذشته را جبران کنیم و به تیم خودمان احترام بگذاریم

معاون پزشکی استقلال خاطرنشان کرد: ایشان به عراق رفتند و در تیم سابقش بازی کرد. این کار بسیار غیر حرفه ای است. هیچ بازیکنی اجازه ندارد از تیم خودش جدا شود و به تیم دیگری برود. حتی برای درمان هم چنین اجازه ای ندارد. ما هم به مسئولان فدراسیون عراق به کمک آقای فتحی نامه زدیم و گفتیم از این بازیکن استفاده نکنید و مدارک را هم ارسال کردیم و خوشبختانه او را دعوت نکردند. ولی با این حال او رفت و در تیم باشگاهی سابقش بازی کرد و سپس هم یک پست گذاشت و هم یک مصاحبه تلویزیونی انجام داد. ما اگر می خواستیم او را به زور بازی بدهیم او را به مسجدسلیمان می فرستادیم تا در برابر تیم نفت بازی کند. یا اصلا آقای نیومایر را به زور بازی می دادیم. من روی مسائل پزشکی حساس هستم و هیچ وقت حتی الامکان کورتون نمی زنم. اگر دردی باعث شود بازیکن آسیب دیدگی اش بیشتر شود به هیچ وجه نوروزی اجازه بازی نمی دهد. من پیش از این بارها بر سر این مساله با سرمربیان تیم بحث کردم و کدورت به وجود آمد.

نوروزی همچنین اضافه کرد: این جوان احساسی شده و خیلی دوست داشت جلوی آرژانتین بازی کند. او 21 سال است و به خاطر همین می شود به او حق داد ولی کار بسیار غیر حرفه ای انجام داده و مطمئن باشید با مدارکی که در اختیار باشگاه قرار دادم تصمیم خوبی برای او گرفته خواهد شد. چرا که اگر چنین اتفاقی بخواهد تکرار شود اصلا مساله خوبی نخواهد بود. باید یک ذره نسبت به بخش حرفه ای گری وظایف بازیکنان رسیدگی شود. این بازیکن اجازه تمرین با تیم دیگر را هم نداشت چه برسد به بازی. یادم می آید سال 80 بازیکنی از تیم دیگر به کلینیک ما آمد و بعد از آن جریمه شد. اول از همه باید همه ورزشکاران باید تحت درمان کمیته پزشکی باشگاه خودشان قرار بگیرند و اگر نیاز بود به پزشکان دیگر مراجعه کنند. نمی دانم باید چه چیزی به همام طارق بگویم. مدارک او را به باشگاه داده ام تا حکمی درباره اش صادر کنند.

وی درباره سفر پادوانی به برزیل بیان داشت: پادوانی با توجه به درمان خوبی داشته و همچنین با در نظر گرفتن صدمه شدیدش تحت درمان است. مدیریت محترم قراردادئ یک ساله با او بسته و حق و حقوق نسبتا خوبی هم برایش در نظر گرفته است. مدیریت باشگاه با درخواست مسافرت او موافقت کرده و احتمال دارد به برزیل سفر کند و اگر امکانات پزشکی آنها مشکل نداشت در همانجا به درمان ادامه دهد درغیر اینصورت به ایران برمی گردد تا ادامه مراحل درمانش را سپری کند و در منزلی که باشگاه در اختیارش گذاشته و سکونت داشته باشد.

نوروزی در پایان درباره آخرین وضعیت تیموری و آقاخان گفت:  مدیریت قبلی دو بازیکن جذب کردند که هر دو مصدوم بودند. درست نبود که ایندو عزیز را دفع کنیم. هر دو هم بچه های خوبی هستند. آقای تیموری چند ماهی درگیر عمل رباط صلیبی بودند. ایشان تحت درمان قرار گرفت و تمرین می کند و مشکلی ندارد. اما مساله آقای آقاخان فرق داشت. مشکل مچ پای او قدیمی بود وتست پزشکی هم نداده بود.  با این حال با باشگاه قرارداد داشت.با جراحی خوبی که صورت گرفت الان فیزیوتراپی می کند وش رایطش خیلی بهتر شده و ان شالله از نیم فصل دوم برمی گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز