خبرگزاری کار ایران

با ادن هازارد از آرزوی بازی در رئال تا قهرمانی با چلسی

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۵۰

ادن هازارد با وجود شروع فوق‌العاده‌ای که در این فصل برای چلسی داشته، با گفتن اینکه هنوز رویای کودکی‌اش برای بازی در رئال‌مادرید را در ذهن دارد، تردیدهای تازه‌ای را درباره آینده‌اش به‌وجود آورده.

به گزارش ایلنا، او یکی از ابزارهای کلیدی تیم مائوریتزیو ساری در شروع بدون باخت در این فصل بوده و هشت گل در رقابت‌های مختلف به‌ثمر رسانده تا چلسی هم‌امتیاز با منچسترسیتی و لیورپول در صدر جدول لیگ برتر قرار بگیرد.

این بلژیکی که با رساندن تیم کشورش به رتبه سوم جام جهانی به‌عنوان دومین بازیکن برتر این تورنمنت انتخاب شد، احساس می‌کند زمان مناسبی برای یک چالش تازه است و مادرید را ترجیح می‌دهد. او که در برد 3 بر صفر یکشنبه در زمین ساوتهمپتون گل زد، گفت: «بعد از جام جهانی حرف زدم و گفتم فکر می‌کنم زمان تغییر فرارسیده چون یک جام جهانی عالی را پشت سر گذاشتم. من در حال حاضر واقعا در فوتبال هستم و خوب بازی می‌کنم. رئال‌مادرید بهترین باشگاه جهان است، نمی‌خواهم دروغ بگویم. از وقتی بچه بودم آرزویم بود که در این تیم بازی کنم. باید ببینیم دوست ندارم هر روز درباره‌اش حرف بزنم. من وقت ندارم اما به‌زودی درباره آینده‌ام حرف می‌زنیم.»

رئال که برای نخستین‌بار بعد از سال 1985 در چهار بازی پیاپی گل نزده، بعد از آنکه کریستیانو رونالدو را از دست داد می‌تواند روی توانایی‌های هازارد حساب کند.

هازارد تا سال 2020 با چلسی قرارداد دارد اما دوست ندارد راه هم‌تیمی‌ سابق و هموطنش، تیبو کورتوآ را برود. دروازه‌بان رئال‌مادرید یک سال دیگر با چلسی قرارداد داشت اما از تمرین پیش‌فصل با آبی‌های لندن خودداری کرد و ارزش انتقال خود را پایین آورد: «این را نمی‌خواهم، چیزی را می‌خواهم که هم برای خودم خوب باشد هم برای باشگاه، چون باشگاه به من همه چیز داده. دوست ندارم بگویم قرارداد جدید می‌بندم و بعد این کار را نکنم. باید ببینیم. گاهی وقت‌ها صبح که از خواب بلند می‌شوم با خودم می‌گویم می‌خواهم بروم، گاهی می‌خواهم بمانم. تصمیم سختی است، آینده من است. من سه ماه دیگر 28 ساله می‌شوم.»

مادرید سه فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا را برده در حالی که چلسی حتی نتوانست جواز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورد و با رتبه ششمی در لیگ برتر در حال حاضر در لیگ اروپا بازی می‌کند. در عین حال هازارد اصرار داشت که لذت بردن از فوتبالش و نه جام بردن، عامل تعیین‌کننده در تصمیم‌اش است. او همچنین بعد از دو فصل کار با آنتونیو کونته محتاط، زیر نظر ساری شکوفا شده: «مساله جام نیست. البته وقتی شما بازی می‌کنید می‌خواهید برنده شوید اما من فقط می‌خواهم از بازی در زمین فوتبال لذت ببرم مثل حسی که الان دارم. آن موقع خوشحال می‌شوم. ساری مربی بزرگی است، وقتی شما فوتبال بازی می‌کنید دلتان می‌خواهد برای چنین مربی‌هایی کار کنید چون شیوه کار او همان چیزی است که من دوست دارم. می‌خواهم امسال با او جام ببرم و در پایان فصل به آینده‌ام فکر می‌کنم.»

هازارد که در چلسی با ژوزه مورینیو هم کار کرده، ادامه داد: «هر مربی که اینجا بوده به من آزادی داده. البته وقتی شما روی نوار برد هستید گفتن اینکه مربی به ما آزادی می‌دهد، آسان است اما اگر فردا بازنده شویم صحبت‌ها فرق می‌کند.»

او با 7 گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفته و به‌تنهایی به اندازه الیویه ژیرو، آلوارو موراتا، پدرو و ویلیان، چهار هم‌تیمی هجومی‌اش گل زده. ساری برای او هدف 40 گل را قرار داده اما خودش فکر می‌کند رسیدن به این عدد سخت است با توجه به اینکه بهترین آمار او در غرب لندن 19 گل بوده: «40 گل سخت است. امکان دارد اما به آن فکر نمی‌کنم.»

هازارد در هفته پیش رو کاپیتان تیم ملی بلژیک خواهد بود و بعد خودش را برای بازی لیگ با منچستریونایتد آماده می‌کند.

منبع: AFP

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز