خبرگزاری کار ایران

وقتی وزیر ورزش پشت پرده را رو می‌کند؛ زیرگیری از کشتی

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۰۳۸

فدراسیون کشتی بالاخره تصمیم گرفت تصمیم خود را در اعزام تیم ملی کشتی به مسابقات جهانی مجارستان تغییر بدهد و به‌طور رسمی اعلام کند که اگر ارز رسمی به‌دست بیاورد تیم را کامل اعزام می‌کند. این در حالی است که این بیانیه فدراسیون کشتی روز دوشنبه و بعد از مصاحبه وزیر ورزش و جوانان صادر شد.

به گزارش ایلنا، وزیر ورزش و جوانان یکشنبه‌شب در ضیافت شام سفیر ایران در اندونزی در مواجهه با خبرنگاران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی به‌طور رسمی اعلام کرد که هفته قبل با رسول خادم توافق کردیم تیم کامل اعزام شود و مشکلی در این باره وجود ندارد. مسعود سلطانی‌فر حتی اعلام کرد مشکل مالی فدراسیون کشتی با تهیه ارز ثانویه برطرف می‌شود تا خیال همه راحت شود، اما اینجا یک ابهام وجود دارد که چرا خبر توافق وزارت ورزش و جوانان از سوی فدراسیون کشتی در همان هفته گذشته منتشر نشد؟

اوایل هفته گذشته بود که رسول خادم به‌عنوان رییس فدراسیون کشتی راهی وزارتخانه شد تا با وزیر ورزش و جوانان نشست مهم خود را برگزار کند اما چرا خبر این توافق با بیش از یک هفته تاخیر منتشر شد؟ مصاحبه وزیر بامداد دوشنبه منتشر شد و بعد از انتشار مصاحبه وزیر ورزش و جوانان، فدراسیون کشتی بیانیه خود را صادر کرد. آیا اگر خبرنگاران از وزیر درباره مشکلات فدراسیون کشتی سوال نمی‌کردند و حرف‌های وزیر مطرح نمی‌شد، فدراسیون کشتی بیانیه اعزام کامل تیم را صادر می‌کرد؟

شاید اگر مصاحبه سلطانی‌فر نبود هنوز هم فدراسیون کشتی در حال دمیدن به تبلیغات اعزام ناقص تیم به مسابقات جهانی بود، اما واقعا فدراسیون کشتی از پنهان‌کاری در انتشار خبر و همچنین از این همه جوسازی به‌دنبال چه چیزی بود؟ آیا با این مسائلی که رخ می‌دهد باید باور کرد که فدراسیون کشتی از مطرح کردن اعزام ناقص تیم به مسابقات جهانی که اتفاقی تاریخی است به‌دنبال سرپوش گذاشتن روی برخی از اتفاقاتی است که هم‌اکنون در کشتی رخ می‌دهد؟

الان بیش از اینکه برخی پیشکسوتان کشتی که عضو شورای فنی هستند، درباره فاجعه‌ای به نام سعید عبدولی حرف بزنند و درباره این توضیح بدهند چرا شرایط بازگشت او را با این همه رفتار توهین‌آمیز و زننده فراهم کردند، به وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و حتی دولت انتقاد می‌کنند که چرا به فدراسیون کشتی کمک نمی‌کنند؟ کدام‌یک از این موارد در شرح وظایف پیشکسوتان کشتی قرار می‌گیرد؟ حرف زدن درباره اینکه چرا یک فدراسیون به این عریض و طویلی و این همه ادعا نمی‌تواند یک کشتی‌گیر در حد سعید عبدولی را مدیریت کند؟

امروز خوب است برخی از پیشکسوتان کشتی آزاد که عضو شورای فنی هستند بیایند و درباره محمدجواد ابراهیمی حرف بزنند. اینکه چرا او با این همه امتیاز ویژه از اردوی تیم ملی بیرون شد و اینکه چرا با رعایت همه فرآیندهای لازم برای حضور در تیم ملی، او را از ترکیب تیم ملی کنار گذاشتند و به‌جای او کریمی را انتخاب کردند؟ چرا امید حسن‌تبار به تیم ملی نرسید و یا اینکه چرا سعید داداش‌پور به حقش در تیم ملی نمی‌رسد؟

خوب است اگر امروز یک نفر در فدراسیون کشتی توضیح بدهد که چرا کشتی ایران بعد از نزدیک به شش سال کار کردن هنوز در تیم ملی بزرگسالان دچار مشکل است و نمی‌تواند یک ترکیب مناسب و بی‌دغدغه را انتخاب کند. فدراسیون کشتی الان دچار مشکل مالی شده اما در 5 یا 6 سال گذشته هم این فدراسیون مشکل مالی داشت؟

سوال‌های زیادی را می‌توان از فدراسیون کشتی پرسید اما هجمه‌ای که فدراسیون کشتی در ماه‌های اخیر به‌خاطر ماجرای رژیم اشغالگر قدس و تعلیق، استعفای رسول خادم و همچنین در این اواخر با مطرح کردن اعزام ناقص تیم به مسابقات جهانی ایجاد کرده، باز هم فرصتی برای مطرح کردن سوال‌های مهم باقی نمی‌گذرد. این حواشی اجازه نمی‌دهد کسی به واقعیت‌های این فدراسیون هم بپردازد و از مسوولان این فدراسیون بپرسد که در مجموعه تحت مدیریت‌شان چه می‌گذرد؟

این‌گونه موارد وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند این شائبه را تقویت می‌کنند که شاید فدراسیون کشتی خودش به‌دنبال این فضا سازی‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز