خبرگزاری کار ایران

استقلال دیگر خوش‌شانس نیست؛ قرعه سخت و غیرممکن در جام حذفی

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۵۶۵

شاگردان وینفرد شفر برخلاف فصل گذشته از قرعه خوش شانسی برای صعود به مراحل بالاتر جام حذفی برخوردار نیستند و اینبار رقبای نامدارتری برابر آنها حاضر شده‌اند.

به گزارش ایلنا، استقلال، مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی است. تیمی که فصل پیش برای رسیدن به قهرمانی این جام متحمل رنج و زحمت آن‌چنانی نشد. استقلال فصل پیش آن‌قدر خوش شانس بود که حتی در فینال هم با تیم لیگ برتری مصاف نداد و تا قبل از رسیدن به این نقطه نیز دو حریف لیگ یکی را از پیش رو برداشت و فقط با یک تیم لیگ برتری بازی کرد.

در واقع از مجموع چهار بازی که آبی‌ها در جام حذفی فصل پیش انجام دادند، 3 بازی با تیم‌های لیگ یکی و یک بازی با لیگ برتری‌ها انجام شد. شاید به همین دلیل بود که قهرمانی فصل پیش استقلال در جام حذفی چندان به دل‌ها نچسبید و اگر آبی‌ها تیم‌های قدرتری را از پیش رو برمی‌داشتند این قهرمانی شیرینی و حلاوت بیشتری به خود می‌گرفت. البته نباید این مهم را از یاد برد که فصل پیش عیار تیم‌های لیگ برتری مانند فصل جاری بالا نبود.

تیم‌های سپاهان، تراکتورسازی و حتی ذوب‌آهن از شرایط آرمانی سال‌های اوج خود فاصله زیادی داشتند و نتوانستند رقبای سرسختی در لیگ و جام حذفی باشند و شاید اگر در جام حذفی هم به استقلال برخورد می‌کردند، می‌باختند. این فصل اما داستان فرق می‌کند. هم استقلال دیگر با تیم‌های لیگ یکی در تقابل نیست و هم تیم‌های لیگ برتری حاضر در رقابت‌های جام حذفی وضعیت فنی مطلوب‌تری در قیاس با فصل پیش دارند.

برای مثال همین سایپا را یادآور شویم. تیمی که در مرحله یک هشتم نهایی با استقلال بازی خواهد کرد. سایپای این فصل به لحاظ فنی یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر محسوب می‌شود و حتی برای رسیدن به یکی از سکوهای لیگ برتر نیز کم شانس و اقبال نیست.

حریف بعدی استقلال با این تصور که سایپا را هم از سد راه بردارد، از بین تیم‌های پرسپولیس، سپاهان، نفت آبادان، پدیده مشهد و ... تقابل خود را برگزار کند. در واقع استقلال با انبوهی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر مواجه است و دیگر مانند فصل پیش از این اقبال برخوردار نیست که ساده به قهرمانی در جام حذفی فکر کند و حتی از ماه‌ها قبل در تدارک برای قهرمانی در این جام باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز