خبرگزاری کار ایران

کرسی مهم ایران در فیده از دست رفت

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۹۱۶

ورزشی‌ها همیشه نالیده‌اند از اینکه کرسی مهم بین‌المللی ندارند و به همین خاطر حق‌شان در رویدادهای مهم تضییع می‌شود اما این روند درسی نشده برای مقابله با این شرایط و هر چند وقت یک بار یک فرصت دیگری از دست می‌رود.

به گزارش ایلنا، یکی از پست‌های مهمی که ورزش ایران در حوزه بین‌المللی در اختیار داشت، نایب رییسی کامبوزیا در فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) بود که آن هم از دست رفت. ماجرا از این قرار است که انتخابات نایب‌رییسی فدراسیون جهانی شطرنج روز پنج‌شنبه در باتومی گرجستان برگزار شد و محمدجعفر کامبوزیا که طی هشت سال گذشته در این پست حضور داشت، نتوانست آرای لازم برای حفظ کرسی نایب‌رییسی را کسب کند تا این کرسی مهم از دست برود. البته او به‌عنوان نایب‌رییس افتخاری فدراسیون جهانی انتخاب شد اما این پست قدرت اجرایی ندارد و بعید است دردی از دردهای شطرنج در حوزه بین‌الملل دوا کند.

این اتفاق تلخ برای ورزش ایران در حالی رخ داد که این روزها همه کشورها تلاش می‌کنند یک کرسی بین‌المللی در ورزش را به خود اختصاص دهند اما در ایران به‌راحتی فرصت‌ها از دست می‌رود. حضور در مجمع بین‌المللی و تلاش برای کسب یا حفظ کرسی، فرمول خاص خودش را دارد اما ورزش ایران ثابت کرده که خیلی خوب این قواعد را نمی‌شناسد. اتفاق‌هایی که در گذشته در وزنه‌برداری، شنا و یا حتی حوزه المپیک افتاده، به خوبی این واقعیت را نشان می‌دهد که خیلی از کسانی که در مدیریت ورزش بوده‌اند، راه ورود به عرصه بین‌الملل را بلد نبوده‌اند.

 حضور یک ایرانی در کرسی‌های اصلی فدراسیون جهانی شطرنج کمک‌های زیادی به این رشته طی سال‌های گذشته کرده بود، رایزنی‌ برای کسب میزبانی‌ها، بعضاً دریافت کمک‌های مالی، تغییر در برخی قرعه‌کشی‌ها و... اتفاق‌های مثبتی است که پیش روی شطرنج قرار گرفتند اما بعید است دیگر تکرار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز