خبرگزاری کار ایران

ضیایی: از کولاکوویچ و دستیارانش راضی نیستم/ او را به زور به بازی های آسیایی نفرستادیم/ از حق خودم نمی گذرم

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۲۳۴

رئیس فدراسیون والیبال ایران درباره نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، احمد ضیایی در گفت و گو با برنامه رادیویی تهران ورزشی،  درباره کسب رتبه سیزدهم توسط تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: بین رده هفتم تا سیزدهم، هیچ تفاوتی وجود ندارد و صرفاً اختلاف در امتیازات بسیار جزیی است. آرزو داشتیم و می‌توانستیم جزو شش تیم صعودکننده به مرحله سوم حاضر باشیم. دور اول را با اقتدار آغاز کردیم و چهار برد از پنج بازی به دست آوردیم و آن یک بازی را هم به اذعان کارشناسان، می‌توانستیم ببریم و به عنوان سرگروه صعود کنیم. در دور دوم بازی‌ها را بسیار بسیار نزدیک باختیم یا ست‌ها را با اختلاف دو یا سه پوئن واگذار کردیم. به قول کارشناسان، پوئن‌های بالای 20، پوئن‌های «کُچ» تیم است. کُچ تیم باید خوب عمل می‌کرد.

وی در ادامه افزود: خیلی از دوستان به دنبال مقصر می‌گشتند اما نباید به دنبال مقصر واحد باشیم. معمولاً در اشکالات، ارکان زیادی موثر هستند. همه اعضای تیم از سرپرست، بازیکنان، دستیاران و سرمربی تیم در این نتایج نقش داشتند و بازیکنان هم نتایج را نمی‌پذیرند. آوردگاه جهانی، شوخی‌بردار نیست و مسابقات قهرمانی جهان پس از المپیک، بالاترین مسابقات محسوب می‌شود و همه تیم‌ها با تمام توان می‌آیند.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که آیا از کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ناراضی است یا خیر، تصریح کرد: از کُچ تیم و سرمربی و دستیارانش ناراضی هستیم. از کارشناسان و اعضای کادر فنی تیم ملی برای جلسه‌ای دعوت کردیم تا به مربیان تیم ملی به سوالات کارشناسان، پیشکسوتان و مربیان پاسخ دهند. می‌خواهیم علت را واکاوی کنیم. ناکام‌های بسیار بزرگی در این رقابت‌ها کنار ما بودند و ما تنها نبودیم! هر تیمی که کم‌اشتباه‌تر، حواس جمع‌تر و متمرکزتر بازی کند، برنده است. قاطعانه می‌گویم فدراسیون والیبال تمام تلاش خود را به کار گرفت و با وجود مشکلاتی که کل کشور و فدراسیون‌ها با آن درگیر هستند (نوسانات ارزی)، یک قدم در کیفیت تیم عقب‌نشینی نکردیم.

ضیایی درباره اظهارات ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی که گفته بود تا المپیک 2020 با فدراسیون والیبال قرارداد دارد، خاطرنشان کرد: حدود دو سال قبل و پیش از حضور من در فدراسیون والیبال، کولاکوویچ قراردادی 2+2 ساله و تا المپیک توکیو 2020 بست. اینکه به همکاری دوطرفه خود با او ادامه می‌دهیم یا خیر، بعد از حضور کولاکوویچ در جلسه فنی و صحبت‌های کارشناسی بررسی می‌شود. شاید در این مقطع زمانی، اعتقاد به جدایی سرمربی نداشتم، اما این به نظر من بستگی ندارد و هیئت‌رئیسه، کارشناسان، مربیان فعال و پیشکسوتان دارای علم روز والیبال این اشکال‌ها را بررسی می‌کنند.

وی در این خصوص که کولاکوویچ گفته بود تیم ملی والیبال نباید در بازی‌های آسیایی 2018 شرکت می‌کرد، اظهار داشت: او حرف درستی نزده است. کولاکوویچ ابتدا موافق تشکیل تیم ب بود،‌ اما بعد گفتیم تیم ب متشکل از بازیکنان جوانان، امیدها و نوجوانان ماست. چنین ترکیبی برای تیم ب اعزامی به بازی‌های آسیایی در نظر داشتیم که کولاکوویچ حاضر نشد تیم را کمک کند و گفت خودم شرکت می‌کنم. کسی کولاکوویچ را به زور به این مسابقات نفرستاد.

رئیس فدراسیون والیبال در این باره که بهتر بود تیم ب والیبال کشورمان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شد، گفت: با تیم ب هم می‌توانستیم طلا بگیریم. این تیم مشغول تمرین بود و کادر فنی داشت، اما کولاکوویچ حاضر نشد این نفرات (بازیکنان جوانان، امیدها و نوجوانان) را در اختیار تیم بگذارد  و گفت اگر این نفرات را در اختیار بگذارم، خودم باید در این مسابقات شرکت کنم. ما هم این موضوع را پذیرفتیم. اینها دلیل باخت نیست،‌ بلکه بازی‌های آسیایی می‌توانست دیدارهای تدارکاتی جدی برای تیم ملی باشد. ایرادها جای دیگری است.باید بپذیریم یک سر و گردن از تیم‌های طراز اول دنیا عقب هستیم.در باد برخی پیروزی‌ها خوابیدن، ما را از مسیر عقب نگه داشته است. ما جزو 12 -10 تیم برتر جهان هستیم، اما اینکه انتظار داشته باشیم این تیم روی سکوی قهرمانی جهان برود و نتایج خارق‌العاده بگیرد، بازی با کلمات و مغایر با واقعیت است.

وی در واکنش به صحبت مجری برنامه که گفت تیم ملی سال گذشته به مقام ششم قهرمانی جهان رسیده بود، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم با استثناءها قانون وضع کنیم. در لیگ جهانی به مقام چهارم جهان هم رسیدیم، این دلیل نمی‌شود که در لیگ ملت‌های والیبال، جایگاه ما چهارم باشد. ما پنج دوره در لیگ جهانی شرکت کردیم. این در حالی است که یک تیم با حضور در  28 دوره مسابقات، تجربه متفاوتی نسبت به ما دارد. تیم ما خیلی خوب است و اعضای تیم عالی تلاش کردند، اما باید بپذیریم راه زیادی برای آموختن داریم. تیم ما در برخی آیتم‌ها مانند سرویس پرشی و دفاع روی تور مشکل دارد. تیم باید به این مسائل بپردازد. تیمی با سرویس پرشی کنترلی، نتیجه نگرفته است. برای تیم‌های رده اول دنیا، سرویس‌های پرشی یک نوع حمله است. برخی بازیکنان تیم‌های طراز اول دنیا در بازی مقابل ما هفت سرویس منجر به امتیاز زدند.

رئیس فدراسیون والیبال درباره اینکه ممکن است با قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود برکنار شود، گفت: من با 28 سال خدمت، خودم را بازنشسته کردم و قانوناً می‌توانستم با مدرک فوق لیسانس، حداقل 35 سال کار کنم. به دنبال این هستم که برگشت به خدمت بگیرم تا اهداف خود را پیاده کنم. در همه جای دنیا، قانون عطف به ما سبق نیست. اگر قانونی وضع می‌کنید، این قانون برای فردا و فرداهاست،‌ نه برای دیروز و پریروز. من مدیر کل ورزش و جوانان یک استان نیستم که پُستم انتصابی باشد. من انتخاب شده‌ام. نه تنها من، بلکه سایر 13 فدراسیون که با این موضوع درگیر هستند چنین شرایطی دارند. ما مطابق قانون آن روز انتخاب شدیم.

ضیایی افزود:  اکنون حداقل مدرک تحصیلی لازم برای نمایندگان مجلس، دیپلم است و نمایندگان با این مدرک به مدت چهار سال به مجلس رفته‌اند. اگر قانون تغییر کند و لیسانس حداقل مدرک لازم برای نمایندگی مجلس شود، آیا نمایندگان دیپلمه را از مجلس بیرون می‌کنید؟ این پُست انتصابی نیست، بلکه شما انتخاب شدید. ما هم چنین شرایطی داریم. کسی آبروی خود را از سر راه نیاورده است. کاندیداهای ریاست فدراسیون برنامه داشته و زمان صرف کرده تا برای این سمت ثبت نام کند. اگر قرار باشد بین خودم و کشورم کسی انتخاب شود، کشورم را انتخاب می‌کنم، اما این دلیل نمی‌شود از حقی که دارم، دفاع نکنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز