خبرگزاری کار ایران

زمان آبادی: برنامه های فرهنگی فضای ورزشگاه‌ها را دگرگون می کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۲۲۴

مشاور فرهنگی،اجتماعی فدراسیون فوتبال گفت: نباید فراموش کنید که استادیوم آزادی تنها ورزشگاه ما نیست و باید به دنبال توسعه و گسترش اینگونه برنامه ها در سراسر کشور باشیم تا از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی ورزشگاهها کاسته شود.

به گزارش ایلنا،غلامحسین زمان آبادی در خصوص فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در این مسابقه با همکاری بخش فرهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گفت:خوشبختانه برای این بازی برنامه های فرهنگی بسیار خوبی پیش بینی شده بود که اجرای آن در فضای ورزشگاه تاثیرگذار بود و به نظر می رسد اینگونه برنامه ها می تواند برای رفع مشکلات فرهنگی ورزشگاهها راه حل مناسبی باشد.

زمان آبادی در ادامه اظهار داشت:ما پیش از شروع شهرآورد شاهد اجرای برنامه هایی با حال و هوای ماه محرم همچنین مراسم فرهنگی به مناسبت روز آتش نشان بودیم. حضور فرزندان شهدای آتش نشان ، برنامه های ویژه نوجوانان ورزش باستانی همچنین اجرای مراسم دمام زنی ازجمله مواردی بود که برای این مسابقه پیش بینی شد اما نکته قابل توجه استقبال تماشاگران شهرآورد از اینگونه برنامه ها است. این استقبال و توجه نشان می دهد اگر خوراک فرهنگی لازم را در ورزشگاهها فراهم کنیم می توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

 مشاور فرهنگی،اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال اضافه کرد:خوشبختانه با همکاری بخش فرهنگی سازمان لیگ در فصل جاری اتفاقات بسیار خوبی روی داده که از آن دست به راه اندازی و فعالیت رادیو ورزشگاه می توان اشاره کرد. در واقع وقتی برای وقت تماشاگر حاضر در ورزشگاه ارزش قائل می شویم و برنامه مناسب و مورد نظر او را پیش بینی می کنیم بسیاری از ناهنجاری ها کم می شود ، تماشاگر سرگرم می شود و علاوه برا اجرای برنامه های مناسب فرهنگی که بر قشر جوان حاضر در ورزشگاه تاثیر مطلوب می گذارد می توانیم فضای ورزشگاه را نیز دگرگون سازیم که این بسیار ارزشمند است. خود باشگاهها هم در این بازی اقدامات خوبی داشتند ، ایستگاههای صلواتی که توسط باشگاه استقلال ایجاد شد یا اقدام هواداران پرسپولیس برای جمع آوری زباله ها ، اینها همان صحنه هایی است که به تکرار آنها در همه ورزشگاهها نیاز داریم.باید باور کنیم که با اینگونه اقدامات می توان تحولی در این فضا ایجاد کرد.

زمان آبادی در پایان اظهار امیدواری کرد که چنین الگوهایی در سایر مسابقات و ورزشگاههای کشور نیز مورد توجه قرار گیرد و گفت: نباید فراموش کنید که استادیوم آزادی تنها ورزشگاه ما نیست و باید به دنبال توسعه و گسترش اینگونه برنامه ها در سراسر کشور باشیم تا به همین نسبت از ناهنجاری ها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی ورزشگاهها نیز کاسته شود. این برنامه ها که در شهرآورد اجرا شد طبیعتا قابلیت اجرا در تمامی ورزشگاههای کشور را دارد و ما آمادگی خودمان را جهت همکاری در این زمینه اعلام می کنیم تا شاهد تغییر فضای ورزشگاهها با استفاده از همین برنامه های فرهنگی باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز