خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس در تنگنا / مصدومیت ماهینی کار دست برانکو داد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۸۴۲

مصدومیت حسین ماهینی ضربه مهلکی به پرسپولیس و برانکو وارد کرد.

مصدومیت حسین ماهینی اتفاق تلخ دربی پنج‌شنبه بود. رباط صلیبی مدافع پرسپولیس در نیمه اول پاره شد و ماه‌ها از فوتبال دور خواهد بود.

مصدومیت جزیی از فوتبال و اجتناب‌ناپذیر است. ماهینی بعد از بازی گفت که در آن صحنه پایش در چمن گیر کرد و زانویش پیچید تا آسیب ببیند و از زمین بیرون برود.

مشابه این صحنه ممکن است برای آماده‌ترین بازیکنان فوتبال جهان هم تکرار شود، ولی نمی‌توان تاثیر خستگی و مصدومیت قبلی ماهینی در این اتفاق را نادیده گرفت.

پرسپولیس هفته‌هاست که مجبور است با گروهی محدود از بازیکنان با برنامه فشرده مسابقاتش در سه جام مختلف کنار بیاید و تا حدودی قابل پیش‌بینی بود که این اتفاق تلخ رخ دهد. بازی‌های متوالی در لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی فرسایشی است و تجمیع خستگی و آسیب‌ها احتمال مصدومیت بازیکنان را بالاتر می‌برد.

تیم‌ها برای اجتناب از اتفاقات مشابه از آرایش چرخشی استفاده می‌کنند، ولی دست بسته پرسپولیس امکان تغییر ترکیب تیم را برای برانکو به حداقل رسانده است.

دلیل این شرایط عجیب پرسپولیس را همه می‌دانند. محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات تعداد بازیکنان پرسپولیس را به حداقل رسانده و این تیم مجبور است تا نیم فصل با همین وضعیت بسوزد و بسازد.

درباره مقصر یا مقصران این محرومیت بارها نوشته شده، ولی مورد دیگری که دست پرسپولیس را بسته، قانونی است که فهرست تیم‌ها را به 18 بازیکن محدود می‌کند. دلیل اعمال این قانون تا حدودی عجیب، مجبور کردن تیم‌ها به استفاده از بازیکنان جوان‌تر است، ولی تجربه پرسپولیس نشان می‌دهد که نمی‌توان به زور میانگین سنی تیم‌ها را کاهش داد و تنها کیفیت است که می‌تواند راه یک بازیکن جوان را به ترکیب اصلی باز کند.

در تیم پرسپولیس بازیکنان جوان زیادی حضور دارند، ولی فاصله آنها با تیم اصلی زیاد است و برانکو آنها را تنها در دقایق پایانی به زمین می‌فرستد.

بعد از مصدومیت ماهینی نمی‌توان تصمیم برانکو در بازی دادن به او را هم زیر سوال نبرد. مدافع پرسپولیس چند هفته بود که با وجود مصدومیت و به زور مسکن بازی می‌کرد. برانکو در بازی با سپیدرود به ماهینی استراحت داد، ولی در دربی ترجیح داد از او در ترکیب اصلی استفاده کند.

پرسپولیس در این هفته‌ها بازی‌های مهمی دارد و شاید دربی هم مهم‌ترین آنها بود، ولی نمی‌توان قوانین فیزیولوژیک را نادیده گرفت و درباره بازیکنان خسته و مصدوم ریسک کرد.

بعد از دربی می‌توان ادعا کرد که هزینه مصدومیت ماهینی خیلی بیشتر از فایده حضورش در این بازی بوده. پرسپولیس در این بازی یک امتیاز گرفت که در صورت استفاده از یک بازیکن جوان‌تر (احتمالا آدام همتی که هم‌پست ماهینی است) هم ممکن بود آن را بگیرد، ولی در صورت شکست هم می‌توانست این امتیاز را در ادامه لیگ جبران کند، ولی حالا یکی از بازیکنان اصلی‌اش را برای یک سال از دست داده که زیان بزرگی برای بازیکن و تیم است.

آرمن ساروخانیان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز