خبرگزاری کار ایران

از پاسکاری اسپانیا در جام جهانی تا جایزه لوکا مودریچ

شفر: از عملکرد بازیکنان راضی هستم اما از نتیجه نه

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۱۷۵

وینفرد شفر در نشست خبری پس از دیدار برابر پرسپولیس درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، وینفرد شفر پس از تساوی شاگردانش در دربی 88 اظهار داشت: بازی بسیار سختی برای هر دو تیم بود. هر دو با تمام توان جنگیدند به همین دلیل کارهای تیمی سخت بود. هر دو فضاها را بسته بودند. ما خوب بازی کردیم. فرشید اسماعیلی باید شوت می زد و نباید بیشتر توپ را جلو میبرد؛ از عملکرد راضی هستم اما از نتیجه نه، چون باید برنده می‌شدیم. یکی از بازیکنان پرسپولیس دچار مصدومیت شد ناراحت کننده است برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدواریم هر چه زودتر به سلامتی دست پیدا کند.

شفر افزود: خوشحالم بابت ببازیکنان جوانی که داریم و مانند الهیار صیامدمینش و قائدی که خوب بازی کردند. قدم به قدم بهتر می‌شوند. ما بازیکنان جوان خوبی داریم که هر چه زمان بگذرد بهتر می‌شوند و از طرفداران ممنونم چرا که آنها می‌دانند چه زمانی باید از تیمشان حمایت کنند.

سرمربی استقلال در واکنش به این سوال که از ابتدای بازی کنار زمین هیجان داشت، گفت: یک اصطلاحی است که می‌گوید شما باید یک مقدار عینک را بیشتر تمیز می‌کردید. هر موقع با داور صحبت می‌کردم خیلی خوب صحبت میکردم. داور عملکرد خوبی داشت؛ با احترام با او صحبت کردم؛ فغانی یک داور در کلاس جهانی بالا است. فکر می‌کنم فاصله شما زیاد بود و اگر پشت نیمکت بشینید نزدیک تر هستید و واضح تر صحنه را می‌بینید.

شفر در پاسخ به این سوال که چگونه مدعی است بازی جذاب بوده با وجود اینکه طرفداران از روند بازی ناراضی بودند، گفت: سوال این است که شما از بازی چه چیزی می‌خواهید. شاید کار ترکیبی و فوتبال یک ضرب و دو ضرب برای هر دو تیم ممکن نبود. پرسپولیس از فصل گذشته بهتر بازی می‌کند. اگر بازی چلسی لیورپول را دیده باشید چلسی می‌توانست به گل برسد. ما می‌توانیم فوتبال زیبا بازی کنیم اما باید به فکر نتیجه هم باشیم. ما باید با توجه به شرایط هر مسابقه کاری که ممکن است را انجام بدهیم. سخت بود که برابر بازیکنان پرسپولیس کار ترکیبی انجام بدهیم. شاید اگر شوت اسماعیلی به گل تبدیل می‌شد یک بر صفر برنده می‌شدیم اما با توجه به شرایط باید کاری که ممکن است را انجام بدهیم.

سرمربی آلمانی درباره اینکه تعویض‌های هجومی داشته اما نتوانستند به گل برسند، گفت: شاید منظور سوال شما را متوجه نمی‌شوم. تبریزی دچار گرفتگی عضله شد اما نمی‌توانستیم تعویض کنیم. باقری خسته بود؛ گرو، قائدی و صیادمنش را آوردیم. می‌توانستیم دفاع بیاوریم ولی به گل نیاز داشتیم. صیادمنش فرار خوبی هم داشت. ما به دنبال فشار روی دروازه حریف بودیم؛ چیزی که می‌خواستیم عملکرد قوی مهاجمان در ضربات آخر بود. به بازیکنانم گفته بودم که دروازه بان حریف خیلی خوب توپ را جمع می‌کند و به ضدحمله ایجاد می‌کند که اینگونه هم شد. دلیل تعویض صیادمنش فشار به روی دفاع حریف بود؛ در نیمه اول هم توپ زیاد از دست دادیم و گرو آمد تا کنترل توپ را انجام بدهد. در ضربات آخر باید تمرین تمرین تمرین داشته باشیم تا بهتر شویم.

او افزود: مربعی که در وسط زمین داشتیم، عملکردشان بسیار مهم بود. روند گل خوردن روی توپ های بلند حریف را متوقف کردیم و بازی سازی پرسپولیس را هم متوقف کردیم. می‌شد با گل اسماعیلی برنده شویم ولی حالا بازی تمام شده و مهم نیست.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که بسیار از طرفداران عینک نداشتند و بازی را دیدند، پرسپولیس هم توانسته خوب استقلال را مدیریت کند، گفت: شاید من باید در مقابل این سوال لبخند بزنم، شما باید حتما بازی های جام جهانی را تماشا کنید. این حرف من سوء تفاهم نشود که قصد دارم چیزی به شما یاد بدهم، اسپانیا شاید در یک بازی بیش از هزار پاس بین هم رد و بدل کرده باشند اما از جام جهانی حذف شدند، آیا می‌توانیم بگوییم که از بقیه بهتر بود. 

شفر ادامه داد: تیمی همانند بلژیک شاید 500 پاس میداد به نیمه نهایی رفت؛ کرواسی که 300 پاس میداد به فینال رفت اما شاید اسپانیا به مرحله بعدی راه پیدا می‌کرد روی دروازه حریف می‌خوابید! شما وقتی فینال جام جهانی را یک بار دیگر ببینید کرواسی بیشتر از فرانسه پاس میداد اما حریفش قهرمان شد. چطور پرسپولیس بازی را کنترل کرد در حالیکه شوت روی دروازه مهدی رحمتی نداشتند. تعداد پاس مهم نیست؛ پاس آخر به مهاجم مهم است؛ درصد مالکیت هم مهم نیست چون اسپانیا میتواند چندین بار پاسکاری کند اما دروازه بان حریف تنها نگاه کند چون خطری روی دروازه ایجاد نمی‌شود.

سرمربی استقلال گفت: فکر میکنید چرا مودریچ بهترین بازیکن جهان شد چون آخرین پاس را به بهترین شکل به مهاجم می‌رساند. اگر دو هافبک دفاعی ما ساعت ها به یکدیگر پاس بدهند اما روی دروازه حریف خطری ایجاد نکنند فایده ندارد. شاید هوفنهایم به لیورپول در خانه ببازد و مربی آن بگوید بیشترین پاس را ارسال کردیم اما این آنها را بهترین تیم تبدیل نمی‌کند که حریف را کنترل کرده باشند، این را خطاب به پرسپولیس نمی‌گویم و بحث کلی است؛ اگر هم علاقه داشتید در تمرین بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم. 

شفر در پایان به خبرنگاران گفت: قبل از اینکه صحبت ها را تمام کنم از تمامی اصحاب رسانه بابت عذرخواهی درباره سوالی که چند روز پیش مطرح شده بود، تشکر و قدردانی میکنم. شاید یک خبرنگار با یک سوال به وجهه کل خبرنگاران ضربه بزند اما من از شما متشکرم و تعامل و ارتباط خوبی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز