خبرگزاری کار ایران

غیاثی: حسن‌زاده به گزارش داوران بیشتر دقت کند/گزارشگر آبادان حکم صادر کرد!

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۴۶۹

سخنگوی کمیته داوران گفت:وقتی اعتراضات مربیان و بازیکنان نسبت به داوری زیاد می شود یا وقتی حتی گزارشگر مسابقه حکم صادر می کند که پنالتی بوده و چرا داور نگرفته ، همه این عوامل در تحریک تماشاگر موثر است.

به گزارش ایلنا، سید رضا غیاثی با بیان این مطلب گفت: همه اهالی فوتبال صحنه های تلخ بازی روز گذشته را دیدند و مشاهده کردند که امنیت داوران ما چگونه به خطر می‌افتد؟ اگر این سنگ چند سانتیمتر آنطرف تر برخورد کرده بود چه اتفاقی برای این داور می‌افتاد؟ انتظار ما این است که کمیته انضباطی با متخلفین برخورد قاطع کند و از حقوق داوران دفاع شود. برای ما باعث تاسف است که داور می گوید ما باید از خودمان دفاع کنیم ، یا می گوید دیگر با این شرایط نمی توانم قضاوت کنم!

غیاثی در ادامه گفت: ما در نشستی با سایر اعضای کمیته فیلم مسابقه را مثل تمامی بازی های دیگر بررسی می کنیم و در مورد صحنه های مشکوک نظر خودمان را اعلام می کنیم. در حال حاضر نمی توانم بگویم تصمیم داور در این مسابقه درست بوده یا غلط اما اگر زمانی هم یک داور اشتباه کند شایسته است که شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟ این بار سنگ پراکنی ها و برخورد یک سنگ با داور دیده شد اما در بسیاری از بازی ها و هفته ها تهمت ها و فحاشی های زشت نسبت به داوران دیده نمی شود. من متاسف هستم که مربیان برخی از تیم ها از زشت ترین الفاظ علیه داور استفاده می کنند. به داور تهمت می زنند یا برخورد فیزیکی می کنند. انتظار ما این است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با این موارد به شکل قاطع برخورد کند. هرچقدر مجازات اینگونه جرایم بیشتر باشد قدرت بازدارندگی بیشتری دارد.
 سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال همچنین اظهار داشت: بنده به دوست و برادر عزیزم آقای حسن زاده ارادت دارم و می دانم که ایشان یکی از قاضیان پاکدست و پرتلاش هستند که در فدراسیون فوتبال هم فعالیت صادقانه و موثری داشته اند اما استدعا دارم به گزارش داوران ما توجه بیشتری شود. گزارش داوران به شکل دقیق خوانده شود و متناسب با همین گزارش نسبت به صدور حکم در خصوص متخلفین اقدام شود. در مورد همین مسابقه شب گذشته به طور قطع باشگاه میزبان مسئول است. تماشاگران آبادانی اهل فوتبال هستند و برای حمایت از تیم محبوب خودشان به ورزشگاه می آیند اما بعضی افراد هم از این فرصت استفاده می کنند و چنین رفتارهای زشتی را رقم می زنند. از تاثیر عوامل دیگر هم نباید بگذریم. وقتی اعتراضات مربیان و بازیکنان نسبت به داوری زیاد می شود یا وقتی حتی گزارشگر مسابقه حکم صادر می کند که پنالتی بوده و چرا داور نگرفته ، همه این عوامل در تحریک تماشاگر موثر است. باید برخورد قاطع به شکلی انجام شود که مانع از تکرار اتفاقات مشابه باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز