خبرگزاری کار ایران

آریا جسور؛ از ایران مانده، از ژاپن رانده

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۰۱۶

آریا جسور هاسه گاوا هافبک 29 ساله از پدر ایرانی و مادری ژاپنی است که سابقه بازی در تیم ملی زیر 20 ساله‌های ژاپن را هم دارد.

به گزارش ایلنا، هاسه گاوا در یک دوره زمانی نامش در فوتبال ایران به‌عنوان یکی از استعدادهای مدنظر کارلوس کی‌روش برای بازی در تیم ملی پیچید اما وقتی مشخص شد که او برای پیوستن به تیم ملی ایران با توجه به قوانین کشور ژاپن دچار تردید شده، نام او به همان سرعت در ادبیات فوتبال ایران کمرنگ شد. آنچه مانع از پیوستن آریا به تیم ملی ایران شد این بود که براساس قانون کشور ژاپن اگر او تابعیت کشور دیگری را بگیرد، آن‌وقت تابعیت ژاپنی‌اش لغو خواهد شد.

با این وجود و در حالی که انتظار می‌رفت آریا جسور به تیم ملی ژاپن دعوت شود اما او در این زمان به تیم ملی دعوت نشد و به نظر می‌رسد که با توجه به سن و سالش شانس کمتری برای بازی در تیم ملی سامورایی‌ها داشته باشد. هاسه گاوا قبل از جام جهانی 2014 و در حالی‌که 25 ساله بود از طرف کی‌روش مورد توجه قرار گرفت اما همان زمان گفته شد او برای حضور در ایران درخواست بادیگارد داشته و مورد تایید قرار نگرفته است. با این حال و در حالی که سرمربی تیم ملی ژاپن نامش را در اردوی قبل از جام جهانی در فهرست قرار داده بود در فهرست نهایی و 23 نفره تیم ملی ژاپن در سال 2014 قرار نگرفت.

او در آن سال‌ها در تیم اف سی توکیو بازی می‌کرد و در سال بعد از آن به سرزو اوساکا پیوست و در یک فصل و در 49 بازی که انجام داد 9 گل برای این تیم به ثمر رساند و به تیم ساراگوسا در لالیگای 2 انتقال پیدا کرد. او 8 بازی در لالیگا 2 و یک بازی در کوپا‌دل‌ری برای این تیم انجام داد و سپس به تیم شانون بلمار پیوست. آریا فصل 2017 جی لیگ را در تیم اومیا آردیجا توپ زد و در این فصل به تیم ناگویا گرامپوس پیوست. او در ناگویا در سه جام مختلف ژاپن در 23 بازی به میدان رفته است. ناگویا در حال حاضر در رتبه دوازدهم جی لیگ ژاپن قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز