خبرگزاری کار ایران

تاج: پرسپولیس 36 پرونده شکایت خارجی داشت / پروپئیچ از استقلال 360 هزار دلار دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۳۴۵

رئیس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد قرار بود بازیکن سابق استقلال تهران بابت مطالبات عقب افتاده‌اش 30 هزار دلار دریافت کند که با تعلل مسئولان این باشگاه در نهایت دو روز پیش 360 هزار دلار به این بازیکن پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در گفت و گو تلفنی با برنامه "فوتبال یک" در خصوص بحث آموزش در فوتبال گفت: میرشاد ماجدی به عنوان رئیس کمیته آموزش گروه جوانی را هدایت می‌کند از طرفی آقایان براتی، وثوق احمدی، نیما نکیسا و ... در فدراسیون به عنوان مجموعه جوان مشغول فعالیت هستند. مسیر خوبی را در پیش گرفته‌ایم. در مورد آموزش هم بگویم در کرج 2 روز پیش بیش از 1000 بازیکن را به عنوان بهترین‌های ایران را پیدا کرده اند و من معتقدم آینده آسیا مربوط به ما است.

او ادامه داد: بیش از 30 استان هم در بخش بانوان در کردان کرج حضور داشتند که استعدادیاب‌ها انتخاب کرده‌اند که این کار درست پیش رفته است. ما با این انتخاب بهترین‌ها را شناسایی کردیم و در مجموع این کار آینده فوتبال ما را تضمین خواهد کرد.

تاج درباره مشکلات تیم‌های لیگ دسته اولی و مجوز حرفه‌ای آنها گفت: ما چاره‌ای نداریم که فوتبال را با قوانین فیفا اداره کنیم. ما مجبور هستیم به سمت حرفه‌ای سازی برویم. همین موضوع ۱۲ بند است که ساختار سازمانی، داشتن هیات مدیره، داشتن زمین و .... جزوی از آنها است. ما کار از لیگ برتر شروع کرده‌ایم و لیگ دسته اول هم باید این مسیر را برود. اگر زحمت این مسیر را الان بکشیم و کار را آغاز کنیم دیگران در آینده دردسر کمتری داشته باشند.

وی در خصوص اینکه ممکن است استقلال و پرسپولیس با تهدید از سوی AFC مواجه شوند گفت: ما ۲ راه داشتیم، اول اینکه پارسال استقلال و پرسپولیس را در آسیا حذف کنند که اگر این اتفاق می‌افتاد تیم ملی ما قوی نمی‌شد و تیم اول آسیا نمی‌شدیم و در جام جهانی نتیجه خوبی نمی‌گرفتیم اما امسال باید جدی‌تر می‌گرفتیم و این کار را شروع می‌کردیم. قبلا یادتان هست که از هر شخصی سوال می‌کردید استقلال و پرسپولیس چقدر بدهی دارند هر شخصی یک عددی را می‌گفت. یکی می‌گفت 160 میلیارد و دیگری از رقم بالاتری حرف می‌زد اما امسال از دو باشگاه خواستیم روی سایت خود اطلاعیه بدهند که  هر شخصی از این ۲ باشگاه طلب دارد اعلام کند.

تاج خاطرنشان کرد: تعدادی شکایت کرده بودند و تعدادی هم در کمیته تعیین وضعیت و استیناف پرونده تشکیل دادند که برای اولین بار فهمیدیم روی کاغذ بدهی این ۲ باشگاه چقدر است. اگر هم کسی موضوع طلب خود را اعلام نکرده دیگر مقصر خودش است.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان داشت: پرسپولیس 36 مورد بدهی خارجی داشت که عدد بسیار زیادی بود مثل ژوزه و .... ولی با گذشته زمان و رایزنی در نهایت پرونده خارجی ها را بستیم. خوشبختانه شرایط دو باشگاه حل شد و حداقل در مورد خارجی ها فهمیدیم که آنها مشکلی ندارند. از فردا  هم کمیته بدوی کار خودش را برای رسیدگی به مدارک آغاز خواهند کرد. خوشبختانه الان سایپا، فولاد و ذوب‌آهن و .... مشکلی ندارند. در حال حاضر ۱۱ باشگاه ما مدارک خود را کامل کرده‌اند و می‌توانند مجوز بگیرند و اگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند مشکلی نخواهند داشت.

وی در خصوص اینکه آیا واقعا استقلال و پرسپولیس با هیچ تهدید مواجه نیستند، گفت: اگر بگویم هیچ تهدیدی شاید درست نباشد ولی مطمئنا در پرونده خارجی ها خیالمان راحت شده است. آخری هم مربوط به پروپیچ در استقلال بوده که راضی شده بود 30 هزار دلار بگیرد ولی این رقم به او پرداخت نشده و در نهایت 2 روز پیش باشگاه استقلال 360 هزار دلار به او پرداخت کرده است. یعنی بازیکنی که با ۳۰ هزار دلار راضی بود رضایت بدهد نهایتا 360 هزار دلار گرفت. در واقع اینگونه خسارت ها را هم داده‌ایم. هر دو باشگاه هم باید بدانند اگر بازیکنی را جذب می‌کنند باید حتما بدهی او را پرداخت کنند.

تاج در پایان در خصوص اینکه هنوز تعداد تیم‌های صعود کننده لیگ یک به لیگ برتر مشخص نشده است گفت: این نکته بسیار مهمی است که حتما آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. حرف منطقی است، سازمان لیگ باید پیشنهاد بدهد و نماینده لیگ یک و لیگ برتر باید بنشینند و به بهترین راه را انتخاب کنند و نتیجه خوبی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز