خبرگزاری کار ایران

در انتظار جنگ بزرگ علی دایی و پرسپولیس/ سرخ‌ها با دلیل پول نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۱۳۸

آخرین روز از مهلت پرسپولیس برای تسویه حساب با طلبکارانش در آرامش عجیبی سپری شد. یا لااقل اینطور وانمود می‌شد که آرامش کامل در باشگاه برقرار است.

به گزارش ایلنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از تمدید مهلت تسویه حساب باشگاه‌های ایرانی، ساعت 12 شنبه شب را به‌عنوان آخرین مهلت ارائه مدارک باشگاه پرسپولیس اعلام کرد و باشگاه پرسپولیس تا آخرین ساعات از وقت اداری شنبه، همچنان با طلبکارانش در کشمکش بود. حمیدرضا گرشاسبی هم به‌عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روزش را با حضور در جشنی که پیشکسوتان به مناسبت سالروز پیروزی 6 تایی برابر استقلال گرفته بودند، شروع کرد و بعد هم در مصاحبه‌ تندی اعلام کرد که طلب‌ها را به حساب طلبکاران می‌ریزد، رسیدش را برای‌شان می‌فرستد و حاضر نیست آنها را ببیند! پرسپولیس با آرام‌طبع و همامی جلسه گذاشت و برای بستن پرونده دایی راهکارهایی پیدا کرد.

پرسپولیس و سه طلبکاری که باشگاه تا آخرین ساعات مهلت ای‌اف‌سی موفق به گرفتن رضایت از آنها نشده بود، استرس و نگرانی را به جان هواداران می‌ریخت. از صبح نه کسی از باشگاه پاسخگوی تماس‌ها بود، نه خبری از حامی مالی شد و نه فدراسیون فوتبال حرفی از ارائه مستندات تسویه حساب سرخ‌ها ‌زد.

باشگاه پرسپولیس اما حتی در آخرین روز از مهلت ای‌اف‌سی هم تلاشی برای مذاکره با طلبکاران و گرفتن رضایت از آنها انجام نداد. در واقع گرشاسبی نمی‌خواست که این اتفاق بیفتد. او حتی حاضر نبود برای تسویه حساب هم با طلبکاران باشگاه رو به رو شود، چه برسد به اینکه برای بخشش طلب با آنها پای میز مذاکره بنشیند.

ماجرای شکایت این طلبکاران از پرسپولیس آنقدر به گرشاسبی برخورده بود که او در آخرین مصاحبه‌اش با ادبیاتی تند به آنها واکنش نشان داد. واضح است که رویکرد گرشاسبی کاملاً با امیرحسین فتحی در استقلال متفاوت است. به خاطر همین با اینکه بدهی‌اش نصف باشگاه استقلال بود و قراردادش با حامی مالی، 50 درصد بیشتر از استقلال، باز هم تسویه حساب با سه طلبکارش و پرداخت مجموع بدهی 5/4 میلیارد تومانی‌ به آنها به وقت‌های اضافه کشیده شد.

از مدت‌ها قبل حامی مالی باشگاه پرسپولیس با زبان بی‌زبانی گفته بود که باشگاه پرسپولیس برای تسویه حساب با این طلبکارانش روی کمک آنها حساب نکند. می‌گفتند تا همین حالا هم تمام تعهداتش به این باشگاه را انجام داده و علاوه بر آن مبلغ مازادی هم به پرسپولیسی‌ها پرداخته است. می‌گفت نمی‌تواند 5/4 میلیارد دیگر را هم به همین دلیل به طلبکاران باقیمانده بپردازد.

اکنون تنها پرونده باقیمانده، مطالبات علی دایی است. اینطور که از صحبت‌های گرشاسبی برمی‌آید ظاهراً باشگاه برای حل مشکل دایی، راه حل‌هایی دارد که با استناد به آنها می‌تواند پرونده دایی را هم ببندد. اینکه ای‌اف‌سی هم به راحتی فدراسیون فوتبال ایران و با تأکید بر تلاش‌های منظم از باشگاه بخواهد پرونده طلب علی دایی را بسته اعلام کند، کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد اما ظاهراً باشگاه پرسپولیس برای بستن این پرونده با پرداخت مبلغی کمتر از  5/3 میلیارد تومان، بهانه‌های دیگری هم دارد.

پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که دایی از نظر قانونی نمی‌تواند این مبلغ را از باشگاه طلب کند. آنها معتقدند زمانی که کمیته انضباطی رأی خود را به سود دایی اعلام کرد، در واقع قانون را نقض کرده بود چون زمانی که دایی بابت دریافت مبلغ سومین فصل از قرارداد سه ساله‌اش با پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کرد، روی نیمکت صبای قم حضور یافته بود و کمیته انضباطی برخلاف قانون رای به پرداخت مطالباتش داد تا اکنون پرونده  3 میلیاردی روی دست باشگاه باقی بماند.

محمدعلی ترکاشوند، معاون سابق باشگاه پرسپولیس حتی اعلام کرده که در اعتراض به رأی کمیته انضباطی در آن زمان، پرونده را به فیفا هم فرستاده‌اند اما این موضوع پیگیری نشده است. ضمن اینکه با همه اینها باشگاه پرسپولیس یکبار با او سر میز مذاکره نشسته اما علی دایی حاضر نشده چکی به مبلغ 112 میلیون تومان بابت بدهی مالیاتی‌اش را از باشگاه پرسپولیس قبول کند.

همه اینها تا اینجا پرسپولیس را امیدوار کرده که بتواند پرونده دایی را در ای‌اف‌سی ببندد و از خطر حذف عبور کند. اتفاقی که با توجه به اعتماد ای‌اف‌سی به فدراسیون‌ها در ارائه مدارک، اصلاً اتفاق بعیدی نیست!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز