خبرگزاری کار ایران

جنگ بزرگ رامین رضاییان و وریا غفوری

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۵۰

با دعوت از سه مدافع راست آماده از سوی کارلوس کی‌روش اکنون همه در انتظار این هستند تا از تفکرات سرمربی تیم ملی برای سود بردن از صادق محرمی، رامین رضاییان و وریا غفوری سر در بیاورند.

به گزارش ایلنا، عکسی از تمرین پنج‌شنبه تیم ملی، ذهن‌مان را درگیر می‌کند. عکسی از تیم برنده در بازی درون تیمی. حسین حسینی دروازه‌بان است، پژمان منتظری و آرمین سهرابیان قلب خط دفاع را تشکیل داده‌اند، حاجی‌صفی دفاع چپ است و رامین رضاییان دفاع راست، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی و وحید امیری سه هافبک مرکزی هستند، وریا غفوری وینگر راست است و مهدی طارمی وینگر چپ و البته کریم انصاری‌فرد هم در نوک خط حمله حضور دارد. اینکه وریا غفوری در پست وینگر راست بازی کرده و رامین رضاییان دفاع راست این تیم بوده را در تمرین همان روز، همه دیده‌اند. وریا که به دلیل بازی در این پست- در ترکیب استقلال- حضور در جام جهانی را از دست داد توسط کی‌روش نقش وینگر راست را در بازی درون تیمی بر عهده گرفت و بازی کم نقصی هم ارائه داد.

وریا که در استقلال نشان داده یک خط جلوتر هم می‌تواند بازیکن مهمی باشد، حالا در تیم ملی هم چنین نقشی را ایفا کرده. البته فقط در تمرین پنج‌شنبه و نه روزهای بعد.

در تمرین جمعه تیم ملی اما عکس این اتفاق رخ داد. رامین و وریا دوباره در ترکیب یک تیم به زمین رفتند اما این بار غفوری دفاع راست بود و رضاییان وینگر راست. این دو هماهنگ بازی کردند اما تلاش‌شان برای ارسال پاس‌های کلیدی و باز کردن دروازه حریف تمرینی به نتیجه نرسید.

در تیم مقابل، صادق محرمی دفاع راست بود. پدیده پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم که فوتبال خود را در ملوان و از پست وینگر راست آغاز کرد اما با تصمیم برانکو ایوانکوویچ یک خط عقب‌تر آمد و تبدیل به یک دفاع راست کلاسیک شد. بازیکنی که در پایان لیگ هفدهم و در شرایطی که با پرسپولیس قرارداد داشت به کرواسی رفت و پیراهن دیناموزاگرب را پوشید.

محرمی هم پنج‌شنبه و هم جمعه دفاع راست تیم‌های مقابل بود و کی‌روش تصمیم گرفت او را در بازی‌های درون تیمی، به صورت جدی محک بزند. کی‌روش که نشان داده اعتقاد ویژه‌ای به لژیونرها دارد، حالا و با دعوت از صادق محرمی، برنامه‌های خود را تغییر داده و قصد دارد ابتدا توانایی‌های این بازیکن سرعتی را بسنجد و سپس از او در ترکیب تیم ملی، آن هم در بازی‌های رسمی استفاده کند.

 دفاع راست دیناموزاگرب که توسط نناد بیلیکا، فقط فرصت بازی در لیگ کرواسی را به دست آورده و در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا هرگز به زمین نرفته، کار رضاییان و غفوری را کمی سخت کرده. بحث رضاییان البته جداست، چون او بازیکن قابل اعتماد کی‌روش محسوب می‌شود و احتمالش ضعیف است که در فهرست نهایی این مربی قرار نگیرد. انجام سه بازی درخشان و کم نقص در جام جهانی هم دلیل دیگری است تا کی‌روش روی رضاییان حساب باز کند و نام او را در فهرست خود و حتی ترکیب ثابت تیم ملی قرار بدهد.

وریا می‌ماند و رقابت با صادق محرمی که انگار در تفکرات کی‌روش برای خود جا باز کرده و جایگاهی مستحکم به‌ دست آورده. استفاده از غفوری در پست وینگر و حضور همیشگی محرمی در پست دفاع راست را کنار خط خوردن وریا در آستانه جام جهانی بگذارید تا به نکته‌های ویژه‌ای برسید. اینکه محرمی، جایگاه غفوری را به خطر انداخته و شاید همین روزها شاهد حذف دوباره وریا از فهرست تیم ملی باشیم.

اینها نکته‌هایی است که با تماشای تمرین تیم ملی در دو روز متفاوت دستگیرمان می‌شود. شاید اگر در بازی درون تیمی، وریا غفوری دفاع راست یک تیم و رامین رضاییان هم دفاع راست تیم مقابل بود، هرگز به تغییر تفکرات کی‌روش پی نمی‌بردیم اما همه اینها تبدیل به بهانه‌هایی شده تا بگوییم و بنویسیم که در سمت راست خط دفاع، تغییراتی بزرگ در راه است. اتفاقی که می‌تواند هواداران استقلال را به منتقدان کی‌روش و پرسپولیسی‌ها را به همراهان او تبدیل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز