خبرگزاری کار ایران

طی 4 فصل/ سهمیه پرسپولیس در تیم ملی کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۹۶

پرسپولیس اکنون تنها علیرضا بیرانوند را به عنوان سهمیه این باشگاه در تیم ملی می‌بیند و اتفاقی نزدیک به روزهای افول این باشگاه شکل گرفته است.

به گزارش ایلنا، روزی که برانکو به پرسپولیس آمد، این تیم تنها محمدرضا خانزاده را در تیم‌ملی داشت. وعده آن روزهای پروفسور این بود که «دست‌کم 6 بازیکن پرسپولیس را به تیم‌ملی می‌فرستم.» همینطور هم شد اما جدایی ستاره‌های قرمزپوش در دو سال اخیر، سهمیه تیم برانکو را دوباره به یک بازیکن رساند.

این اتفاق وادارمان می‌کند برگردیم به بهار ۱۳۹۰ و نخستین روزهای حضور کی‌روش در تیم‌ملی. آن موقع پرسپولیس ۶ سهمیه داشت: علیرضا حقیقی، محمد نصرتی، علی کریمی، مازیار زارع، مهرداد اولادی و هادی نوروزی. در لیگ دوازدهم با قرمزپوش شدن سیدجلال، حسین ماهینی و انصاری‌فرد تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس بیشتر شد و این تیم در لیگ سیزدهم هم ۴ - ۵ تا سهمیه داشت، در لیگ چهاردهم اما تنها ملی‌پوشش محمدرضا خانزاده بود و بعد هم این رکورد به سوشا مکانی رسید.

برانکو اما همانطور که وعده داده بود، تعداد ملی‌پوشان پرسپولیس را چندین برابر کرد. به طوری که در دی ۹۵، هفت بازیکن پرسپولیس با تیم‌ملی به اردوی دوبی رفتند: بیرانوند، رضاییان، سیدجلال، انصاری، امیری، طارمی و کامیابی‌نیا. تا پیش از جام جهانی 2018 هم وضع همین بود اما در نهایت فقط دو پرسپولیسی به روسیه رفتند: بیرانوند و امیری که نفر دوم دیگر برنگشت تا سهمیه پرسپولیس به یک بازیکن برسد و ستاره‌های این تیم هم که بهترین‌های دو سال اخیر فوتبال ایران بودند و هستند، پشت خط ماندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز