خبرگزاری کار ایران

کرواسی با چهره جدید وارد می‌شود / علیه پرتغال با عنوان نائب قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۴۴

کرواسی همچنان بر موج حضور رویایی‌اش در جام جهانی سوار است و در آغاز فصل جدیدش امروز در ورزشگاه آلگراوه شهر فارو در دیداری دوستانه به مصاف پرتغال می‌رود.

به گزارش ایلنا، این نخستین بازی نماینده کشور کوچک جزیره بالکان بعد از آن است که با درخشش لوکا مودریچ تا فینال جام جهانی پیش رفت و اگرچه در فینال به فرانسه باختند اما این شکست را مثل یک پیروزی جشن گرفتند چون تا به حال تا این مرحله در عرصه جهانی پیش نرفته بودند.

این داستان باورنکردنی روی جنجال‌های همیشگی فوتبال در کرواسی از نژادپرستی و هواداران متعصب گرفته تا مسائل انضباطی متعدد تاثیر نگذاشته. به‌عنوان نمونه در بازی 22 مهر با انگلیس که نخستین دیدار خانگی در لیگ ملت‌ها محسوب می‌شود، هیچ تماشاگری حضور نخواهد داشت به خاطر آرم نازی که در دیدار مقدماتی یورو 2016 برابر ایتالیا در ورزشگاه اشپلیت به نمایش درآمد. این نخستین بار نبود که هواداران کرواسی تصویر این تیم را با شعارها و نمادهای فاشیستی تخریب کردند.

اما مودریچ که خود را از حواشی فوتبال کرواسی دور نگه داشته، قهرمانی اروپا با رئال مادرید را به دست آورده و جایزه توپ طلا را به‌عنوان بهترین بازیکن جام جهانی کسب کرده. او وقتی به‌عنوان بازیکن سال یوفا انتخاب شد جایگاه مستحکم‌تری در قالب قهرمان ملی برای خودش به وجود آورد. او و هافبک بارسلونا، ایوان راکیتیچ در بازی امشب مقابل پرتغال حضور ندارند مثل کریستیانو رونالدو اما ستون‌های کرواسی پا به سن گذاشته‌اند، مودریچ شنبه 33 ساله می‌شود ضمن اینکه دانیل سوباشیچ دروازه‌بان تیم، ماریو مانجوکیچ مهاجم کرواسی و ودران چورلوکا مدافع این تیم بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند برای همین زلاتکو دالیچ مربی کرواسی می‌گوید بازسازی تیم زمان می‌برد: «ما نایب قهرمان جهان شدیم، در روسیه به اوج خود رسیدیم و طبیعی است که افت کنیم.» هشت تا از 22 بازیکن او در جام جهانی بازی امشب را از دست می‌دهند: «نگران یا بی‌خواب نیستم، هدف من یورو 2020 است نه بازی با پرتغال یا لیگ ملت‌ها. تلاش می‌کنیم ببریم اما هدفمان یورو است.» دالیچ این بازی‌ و دیدار سه‌شنبه در الچه با اسپانیا در لیگ ملت‌ها را فرصتی برای بازی جوانترهایی می‌داند که در روسیه شانس بازی به دست نیاوردند مثل هافبک‌ها، مارکو روگ (ناپولی)، ماتئو کوواچیچ (چلسی) و ماریو پاسالیچ (آتالانتا)، یا مهاجمان، مارکو پیاکا (فیورنتینا)، ایوان سانتینی (اندرلخت) و مارکو لیوایا (آ.اک آتن). در دروازه هم لووره کالینیچ از تیم خنت بلژیک جای سوباشیچ را می‌گیرد: «ما بازی با پرتغال و اسپانیا را با هدف آماده‌سازی و پیداکردن منابع جدید انرژی انجام می‌دهیم. می‌خواهیم سه یا چهار بازیکن جدید پیدا کنیم تا در یورو با همان شکل جام جهانی رقابت کنیم نه اینکه تیم ضعیفتری باشیم.»

منبع: رویترز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز