خبرگزاری کار ایران

معافیت و سکه؛ تنها آورده‌ی تیم ملی والیبال از جاکارتا

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۱۹

تیم ملی والیبال پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی به کشور بازگشت. آن‌ هم در شرایطی که کمتر از 9 روز دیگر باید در رقابت‌های قهرمانی جهان به میدان برود.

به گزارش ایلنا، حضور در بازی‌های آسیایی با توجه به این فاصله کم تا رقابت‌های جهانی، یکی از بحث‌های اصلی پیش از اعزام این تیم بود اما به هر ترتیب این اعزام صورت گرفت و حالا بازیکنان ایران در فاصله اندک باقیمانده هم باید استراحت کنند، هم دو سفر به اسلوونی و سپس بلغارستان را پشت سر بگذارند و هم سه دیدار تدارکاتی برگزار کنند.

احمد ضیایی درباره این شرایط و ارزش اعزام به بازی‌های آسیایی پاسخ جالبی داده. او معافیت پنج بازیکن تیم ملی و البته کسب سکه‌های طلا را از خوبی‌های اعزام به جاکارتا عنوان کرده و این مسائل را اتفاق‌های خوبی دانسته! رییس فدراسیون والیبال گفته است: «قهرمانی در بازی‌های آسیایی باعث شد پنج بازیکن تیم‌ ‌ملی که در آینده به آنها نیاز خواهیم داشت، شامل قانون سرباز ــ قهرمان شده و از خدمت سربازی معاف شوند. همچنین با توجه به قهرمانی پاداشی را که از پیش کمیته ملی المپیک تعیین کرده بود خواهند گرفت که همه اینها اتفاقات خوبی است.»

این یعنی آقای رییس با همین پنج معافیت و صد و اندی میلیون که به‌ خاطر کسب طلا نصیب بازیکنان می‌شود راضی شده. یعنی این آورده‌ها که می‌شد تحت شرایط دیگری هم به دست آید، به خستگی مفرط تیم ایران پیش از مهم‌ترین تورنمنت سال‌های اخیر می‌ارزد.

از طرف دیگر سرمربی تیم ملی و خود ضیایی بازی‌های ایران در اندونزی را تدارک رقابت‌های جهانی عنوان کرده بودند و معتقد بودند مسابقه با این تیم‌های آسیایی می‌تواند مقدمه حضور در بلغارستان باشد. دیدارهایی که البته مشخص شد هیچ‌ گونه چالشی را برای تیم ایران به همراه نداشت و پنج برد سه بر صفر نتیجه آنها بود.

رییس فدراسیون اما ضعف رقبای ایران را کتمان کرده و معتقد است حریفان آسیایی با تمام توان بازی کرده اند: «باید تصریح کنم که تمام تیم‌های حاضر در بازی‌های آسیایی با جان و دل تلاش می‌کردند و اینگونه نبود که فکر کنیم با تیم‌های ضعیفی بازی می‌کنیم. قبول دارم که دیدار با مغولستان جای بحث ندارد اما در بازی‌های بعدی برابر پاکستان، قطر و کره جنوبی شاهد عملکرد خوب حریفان بودیم. باور کنید در دیدار پایانی بازیکنان کره جنوبی خودشان را به آب و آتش می‌زدند تا یک ست بگیرند یا در بازی نیمه نهایی انگیزه مضاعف قطری‌ها باعث شد در ست اول با اختلاف بسیار کم به پیروزی برسیم. پیش از بازی با قطر به بازیکنان گفتم که اجازه ندهید روی اعصاب‌تان بروند، چرا که قصد داشتند با کارهای روانی افکار موسوی و معروف را بر هم بریزند. معقتدم این بازی‌ها دیدارهای تدارکاتی مناسبی پیش از قهرمانی جهان بود.»

یعنی صرف اینکه حریفان مقابل ایران تمام توان‌شان را گذاشته‌اند و در یک ست به تیم ایران مقداری فشار آمده، یعنی تیم تدارک مناسبی برای رقابت‌های جهانی داشته است!

ضیایی برنامه به شدت فشرده بازیکنان ایران در 9 روز آینده و نخستین بازی ایران در رقابت‌های جهانی را نیز شرح می‌دهد: «بازیکنان (دوشنبه) به ایران رسیدند و با توجه به نظر کادر فنی ۴۸ ساعت آزاد هستند که به استراحت بپردازند و به دیدار خانواده‌های‌شان بروند. سپس تیم‌ ‌ملی عازم اسلوونی می‌شود و در آنجا با تیم‌های آمریکا، کانادا و اسلوونی بازی‌های دوستانه‌ای را انجام می‌دهد و بیستم شهریور از اسلوونی عازم وارنا بلغارستان خواهد شد و ۲۲ شهریور نخستین دیدارش در قهرمانی جهان را انجام می‌دهد.»

به هر ترتیب تیم ایران با این برنامه راهی رقابت‌های قهرمانی جهان خواهد شد و باید دید با چه شرایطی وارد این رقابت‌ها خواهد شد. با این حال باید دید آیا خستگی که خیلی‌ها درباره آن هشدار داده و می‌دهند، تاثیری بر عملکرد و نتیجه ایران خواهد داشت یا همه چیز طبق برنامه‌ای که رییس فدراسیون و کولاکوویچ چیده‌اند پیش می‌رود.

طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی والیبال روز چهارشنبه راهی اسلوونی می‌شود و روز پنج‌شنبه در نخستین مسابقه‌اش در رقابت‌های بین‌المللی این کشور به میدان می‌رود. ایران در این تورنمنت با تیم‌های اسلوونی، کانادا و آمریکا مسابقه خواهد داد و پس از آن راهی رقابت‌های جهانی می‌شود. رقابت‌هایی که این بار به صورت مشترک در بلغارستان و ایتالیا برگزار می‌شود. دیدارهای تیم ایران در بلغارستان برگزار خواهد شد و شاگردان کولاکوویچ با تیم میزبان، لهستان، پورتوریکو، کوبا و فنلاند همگروه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز