خبرگزاری کار ایران

اعتراف به اشتباه درباره وریا غفوری؛ کی‌روش: من اشتباه کردم (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۴۸۶

عجیب‌ترین نامی که در فهرست تیم ملی می‌بینیم وریا غفوری است. بازیکنی که تنها به جرم تغییر پست‌های ناگهانی در باشگاهش حضور در جام جهانی 2018 را از دست داد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش نزدیک به 3 ماه بعد از جام جهانی و درحالی که وریا درخششی نداشته، این بازیکن را به تیم ملی فرا خوانده است. این دعوت چه معنی و مفهومی دارد؟ نادرستی آن حذف؟ یا نمایش ضعیف رامین رضاییان در جام جهانی؟ وریا همان بازیکنی است که 3 ماه قبل با ایده‌های کی‌روش فاصله داشت و تجربه بازی در جام جهانی را از دست داد اما در اندک زمانی دوباره به یکی از مردان مورد وثوقش بدل شده است. کی‌روش را بابت این تصمیم نمی‌فهمیم. هرگز! این حذف شدن‌ها و دعوت‌های پی در پی همه معیارهای سرمربی تیم ملی را زیر سوال برده است. کاش وریا به تیم ملی دعوت نمی‌شد!

از آن روز کذایی که وریا غفوری در میان بهت و حیرت همگان از تیم ملی حذف شد و نتوانست در جام جهانی 2018 روسیه حضور یابد تا امروز که دوباره به تیم ملی دعوت شده، زمان آنچنانی نمی‌گذرد.

 در این ایام وریا هم نمایش آنچنان خیره کننده‌ای در استقلال نداشته که تصور کنیم دعوت دوباره از او به تیم ملی بابت بازی‌های درخشانش در استقلال بوده.

 بدون شک این دعوت محصول همان نمایش‌های بی‌نقصی است که پسر باهوش باشگاه استقلال در لیگ هفدهم داشت و با بازی‌های به یاد‌ماندنی بی هیچ تردیدی بهترین گزینه برای بازی در پست دفاع یا هافبک راست محسوب می‌شد.

کارلوس کی‌روش اما آن روز‌ها تنها به این دلیل که وریا در استقلال مدام پست بازی‌اش را عوض می‌کند از اعزام این بازیکن مستعد با تیم ملی به جام جهانی خودداری کرد تا موجی از شگفتی میان اهالی فوتبال ایران به پا شود. به راستی چرا وریا از جام جهانی حذف شده بود؟ تنها به این دلیل که پست بازی‌اش را در استقلال عوض می‌کند؟ این سوال هیچ پاسخ روشنی نداشت و کی‌روش هم جوابی به آن نداد که در خور شأنش باشد.

پرسش‌های بسیار دیگری نیز بی‌پاسخ ماند و کی‌روش بی‌توجه به همه آنها و با استفاده زیرکانه از فضایی که آن روزها از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی به سود تیم ملی شکل گرفته بود بهره برد و با تیم ملی به جام جهانی رفت و خوشبختانه تیم ملی در جام جهانی هم نتایج مطلوبی گرفت اما همه این ماجرا‌ها دلیل نمی‌شد که قصه وریا با تیم ملی از گوشه ذهن پاک شود.

 در زمان برگزاری جام جهانی نیز حتی عده‌ای عمیقا باور داشتند که اگر وریا در تیم ملی حضور داشت چه بسا مقابل اسپانیا هم یک مساوی به دست می‌آمد و تیم ملی آن گل را که روی اشتباه مسلم رامین رضاییان به ثمر رسید، هرگز نمی‌پذیرفت اما این اعتقاد‌ها و این پیشگویی‌های نزدیک به واقعیت و از سر دلسوزی هیچ اثری در بازگشت وریا به تیم ملی نداشت و تیم ملی یکی از بهترین‌های زمانه خود را در جام جهانی 2018 از کف داد.

کی‌روش ماه‌ها بعد از آن تصمیم عجیب و غیر‌منتظره و در حالی که بازی‌های لیگ نمی‌تواند معیاری برای سنجش دقیق توانایی‌های بازی‌های تیم ملی باشد و در شرایطی که وریا هم نیمی از آمادگی فصل پیش را با خود ندارد، این نام را دوباره به تیم ملی فرا‌خوانده است!

 شاید این دعوت نوعی عذر‌خواهی از وریا و منتقدان به حذف ناباورانه این بازیکن از جام جهانی باشد و شاید هم کی‌روش به این دلیل وریا را به تیم ملی فرا‌خوانده که او در جام ملت‌های آسیا سابقه درخشانی دارد و شاید هم دلایلی دیگر.

در پس دعوت دوباره از وریا غفوری اما باز هم ابهام‌های بسیاری جا گرفته است. وریا غفوری به گواه آمار در ماه‌های پس از جام جهانی هیچ درخشش فوق‌العاده‌ای در استقلال نداشته و دعوت از او بی‌تردید نمی‌تواند حاصل بازی در لیگ یا لیگ قهرمانان آسیا باشد.

کی‌روش قطعا وریا را به سبب سابقه‌ای که در فوتبال ایران دارد و بازی‌های خاطره‌انگیز که فصل پیش انجام داد به تیم ملی فرا‌خوانده است که اگر دلیل باشد-که هست- کی‌روش حالا باید پی به این نکته برده باشد که چگونه خود را بدون داشتن دلیل موجهی از داشتن یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی روسیه محروم کرده است.

دعوت دوباره از وریا در حقیقت مهر تاییدی است بر آن اشتباه بزرگ و فاحش و خطای جانکاهی که سرمربی تیم ملی در جام جهانی مرتکب شد.

شگفتی‌ها در دعوت دوباره از وریا آنجا به نقطه اوج می‌رسد که در‌می‌یابیم در همین فصل که 5 هفته از آن گذشته وینفرد شفر باز هم به دفعات پست بازی این بازیکن را در استقلال تغییر داده است. وریا در بازی‌های اخیر استقلال گاهی دفاع راست بود و گاهی هافبک راست و کی‌روش قبل از جام جهانی صراحتا جا به جایی‌های وریا در پست دفاع راست و هافبک راست را یکی از دلایل اصلی حذفش از دایره بازیکنان اعزامی به جام جهانی بر شمرده بود اما حالا وریا در حالی‌که باز هم همان شرایط متغیر را تجربه کرده به تیم ملی فرا‌خوانده می‌شود.

پرسشی که حتما کی‌روش آن را بی‌پاسخ خواهد گذاشت این است که چرا سرمربی تیم ملی 3 ماه بعد از جام جهانی بازیکنی را که نه شایسته حضور در دفاع راست می‌دانست و نه هافبک و وینگر راست به تیم ملی دعوت کرده است؟ چرا؟ اتفاقی رخ داده؟ آیا قرار است دوباره وریا پای پرواز تیم ملی به جام ملت‌های آسیا از تیم ملی خط بخورد؟ یا شاید کی‌روش می‌خواهد بگوید: «من اشتباه کردم؟‌!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز