خبرگزاری کار ایران

مورینیو درگیر در گذشته و در مسیر سقوط

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۸۲۴

​ژوزه مورینیو در کنفرانس خبری سه انگشتش را به نشانه سه قهرمانی لیگ برتر نشان داد؛ مربی سابق چلسی و رئال مادرید می‌خواست بگوید از 19 مربی دیگر لیگ برتر بهتر است و باید مورد احترام قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، تیم او در خانه برابر یکی از «شش بزرگ» تحقیر شده. تیم او هفته قبل هم برابر برایتون که یکی از نامزدهای سقوط محسوب می‌شود، سه گل خورده بود بنابراین هیچ کس به افتخارات گذشته مورینیو در لیگ برتر کاری نداشت، همه با همین جا و حالا کار داشتند اما او در گذشته گیر کرده بود.

مورینیو افتخارات زیادی دارد اما همه متعلق به گذشته است. وین رونی دوران باشکوهی در یونایتد داشت، زلاتان ابراهیموویچ هم وقتی به اولدترافورد آمد، کارنامه پر و پیمانی داشت، باستین شواین اشتایگر قهرمان جهان شده بود که به یونایتد آمد اما رونی همه را مرخص کرد چون آینده‌شان شباهتی به گذشته‌شان نداشت.

مورینیوی 55 ساله می‌تواند جام‌های بیشتری بگیرد به شرط آنکه گذشته را نکاود. فوتبال تغییر کرده مثل مربیگری و خیلی وقت‌ها شبیه مربی است که اجازه می‌دهد بازی از او عبور کند. منچستریونایتد بعد از گل اول تاتنهام از هم دریده شد و این اتفاقی است که هرگز در تیم‌های قبلی مورینیو رخ نمی‌داد. این تیم که حالا بیش از دو سال است هدایتش را به دست دارد هیچ شباهتی با چلسی‌اش ندارد بنابراین جایی برای مقایسه نیست. او در کنفرانس خبری بر اهمیت فوتبال خوب تاکید کرد و اینکه نتیجه اهمیتی ندارد در حالی که همیشه در تیم‌های او نتیجه بر سبک بازی مقدم بوده و فلسفه‌اش این بوده که کسی از تیم برنده سوال نمی‌کند. اینکه یونایتد در نیمه اول بهتر از تاتنهام بوده هم مرهمی بر جراحت مورینیو نیست که خود را همیشه یکی از مربیان نتیجه‌گرا توصیف کرده است.

برندگان خیلی روی شانس حساب نمی‌کنند اما مورینیو نه. او باید راهی برای خلاصی خود و تیمش از این سراشیبی سقوط پیدا کند اما حرف زدن از گذشته راهش نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز