خبرگزاری کار ایران

در آستانه رقابت‌های هفته ششم؛

گره‌های کور 5 هفته ابتدایی لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۹۳۲

در 5 هفته ابتدایی لیگ برتر شاهد آمار و ارقام ویژه‌ای بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پنج هفته از رقابت‌های لیگ هجدهم گذشته و در آستانه ششمین هفته از بازی‌ها هستیم.

16 تیم حاضر در لیگ برتر در 5 بازی خود آمار و ارقام مختلفی به جا گذاشتند که هرکدام در نوع خود قابل بحث است و به مرور زمان این آمارها هم دستخوش تغییر خواهند شد. در اینجا به برخی از آنها می‌پردازیم:

 

سپاهان و پرسپولیس شکست ناپذیر

تنها دو تیم تا به اینجای کار طعم شکست را نچشیده‌اند که پرسپولیس و سپاهان هستند. هر دو تیم با 2 پیروزی و 3 تساوی به هفته ششم رسیده‌اند و با 9 امتیاز تعقیب کننده‌های پدیده در صدرجدول هستند.

پرسپولیس در تهران میزبان نساجی است و سپاهان باید در جم به مصاف پارس برود و باید دید تارتار و نکونام قادر به قطع این نوار شکست ناپذیری حریفانشان هستند یا نه.

 

پدیده لیگ با تساوی قهر است

پدیده‌ای ها که فصل گذشته با انواع و اقسام بحران‌ها روبرو بودند، پس از کنار رفتن مهاجری و روی کار آمدن گل‌محمدی در حالی در پایان هفته پنجم صدرنشین لیگ هستند که شاید کمتر کسی پیش بینی چنین نتایج خوبی از این تیم داشت. پدیده 4 برد به دست آورده و تنها شکستش در هفته اول مقابل پرسپولیس روی ضربه پنالتی به ثبت رسید. پدیده تنها تیمی است که تا به حال تساوی را تجربه نکرده است و حالا دیدار دشوار در اصفهان مقابل ذوب آهن ممکن است اولین توقف این تیم باشد.

 

چهار تیم در حسرت پیروزی

ماشین‌سازی، صنعت نفت، نفت مسجد سلیمان و سپیدرود که 4 تیم انتهای جدول هستند تنها تیم‌هایی هستند که از 5 بازی ابتدایی خود هیچ بردی به دست نیاوردند. در این میان ماشین‌سازی و سپیدرود با تغییر کادرفنی در هفته‌های ابتدایی مواجه شدند و هفته ششم چهره جدیدی روی نیمکتشان حضور خواهد داشت.

سپیدرود و صنعت نفت با یکدیگر بازی دارند و اگر این دیدار به تساوی نکشد یکی از تیم‌ها اولین برد خود را تجربه خواهد کرد. ماشین‌سازی نبرد سختی با تراکتورسازان دارد و شرایط متفاوت دو تیم شانس زیادی به سبزپوشان برای کسب 3 امتیاز دربی نمی‌دهد. نفت مسجد سلیمان هم که با استعفای ویسی روبرو شده مصاف سختی با استقلال تهران خواهد داشت.

 

عجیب ولی واقعی، تفاضل منفی 12 برای سپیدرود

اوضاع و احوال آشفته سپیدرود را با نگاهی به جدول رده‌بندی می‌توان دریافت. شاید عجیب‌ترین آمار تفاضل 12- این تیم است که با 14 گل خورده و 2 گل زده به ثبت رسیده است. این آمار ضعیف تنها در طول 5 بازی نشان از کار سخت کریمی برای نگه داشتن این تیم در لیگ برتر دارد. بدترین تفاضل غیر از سپیدرود را نفت مسجد سلیمان دارد که 3- است.

 

مسجد سلیمانی‌ها در حسرت رسیدن به گل

تیم تازه لیگ برتری شده نفت هم اوضاع جالبی ندارد. حسرت رسیدن به گل در پایان 5 دیدار و 450 دقیقه بازی آمار عجیبی است که کار یک تیم را در ادامه لیگ برتر سخت می‌کند. مسجد سلیمانی‌ها دیدار سختی در هفته ششم مقابل استقلال تهران دارند که به راحتی گل نمی‌خورند و ممکن است حسرت به گل رسیدن این تیم به هفته هفتم برسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز