خبرگزاری کار ایران

بازی های آسیایی ۲۰۱۸

مربی تیم ملی سنگ نوردی: دختران از پسران بهتر بودند/ در کمباین و سرعت پسران اتظارات را برآورده نکدند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۸۸

مربی تیم ملی سنگ نوردی ایران درباره عمبکرد دو تیم بانوان و آقایان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا بلاغی مربی تیم‌ملی سنگ‌نوردی ایران در تشریح تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی اندونزی اظهار داشت: به نظر من دختران ما بهتر از پسران نتیجه گرفتند. البته انتظار بیش از این هم نمی‌رفت. با توجه به این که سطح امکانات، نوع تمرینات در نتیجه به دست آمده تاثیرگذار بود.

وی افزود: در بسیاری از موارد دختران ما به دلیل دوری راه  مجبور هستند در شهرهای خودشان تمرین کنند و این قضیه باعث می‌شود با کمبود مربی در سطح ملی مواجه باشند. مربیان خانم در سطح کشور تعدادشان کم است. اینها محدودیت‌های هست که کار خانم‌ها را برای رسیدن به آمادگی مطلوب دشوار می‌کند. با همه اینها نتایج دختران ما در پالمبانگ قابل قبول بود.

بلاغی در ادامه به عملکرد پسران در این دوره از بازی‌ها اشاره کرد و گفت: اگرچه یک مدال طلا در بخش سرعت توسط رضا علیپور کسب شد اما در دو بخش کامباین و سرعت امدادی انتظار داشتیم بهتر از این عمل کنند و حداقل یک مدال دیگر کسب شود.

وی افزود: البته اگر امکان این وجود داشت مثل اکثر رقبایمان با دو تیم در مسابقات شرکت می‌کردیم با شرایط بهتر و متفاوت‌تری مواجه می شدیم، چراکه خطاهای احتمالی و بعضا اشتباهات اگر موجب حذف یک تیم از آن کشور می‌شد تیم دیگر همان کشور این فرصت را داشت که جبران کند. این موضوع در تیم اندونزی و چین مشاهده شد. به عنوان مثال یک تیم اندونزی در مسابقه با ایران مرتکب خطا شد اما دیگر تیم‌شان با اقتدار مدال طلا را کسب کرد.

بلاغی تصریح کرد: در بخش بانوان امکان حضور دو تیم را نداشتیم اما در بخش آقایان می‌توانستیم با دو تیم شرکت کنیم اما سهمیه ما از سوی کمیته ملی المپیک یک تیم عنوان شده بود.

مربی تیم‌ملی سنگ نوردی ایران به وضعیت این رشته در ایران اشاره کرد و افزود: درحالی که این رشته در دنیا به سرعت در حال رشد و توسعه است اما ما در کشورمان به لحاظ امکانات دچار مشکل هستیم و این باعث شده که سنگ‌نوردهای ما مثل رضا علیپور که رکورددار جهان است به صورت گلخانه رشد پیدا کنند.

وی ادامه داد: بحث اعزام‌ها هم مشکل دیگری است که فدراسیون در توانش نیست تیم‌ملی را به اکثر مسابقات مهم بین‌المللی اعزام کند و این‌ها مواردی است که موجب شده شرایط دشواری پیش روی سنگ‌نوردی ایران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز