خبرگزاری کار ایران

در سومین نشست کارگروه ساماندهی هواداران در فدراسیون فوتبال چه گذشت؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۰۰۲

سومین نشست کارگروه ساماندهی هواداران فوتبال با حضور مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، مشاور فدراسیون فوتبال در امور مسئولیت های فرهنگی، رئیس جمعیت حامیان هواداران فوتبال، مسئول کانون همیاران هوادار و مدیران کانون های هواداری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سومین نشست کارگروه ساماندهی هواداران فوتبال با حضور مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، مشاور فدراسیون فوتبال در امور مسئولیت های فرهنگی، اجتماعی و بازی جوانمردانه ، رئیس هیات فوتبال استان تهران ، رئیس جمعیت حامیان هواداران فوتبال ، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ ، مسئول کانون همیاران هوادار و مدیران کانون های هواداری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران برگزار شد.

غلامحسین زمان آبادی مشاور فدراسیون فوتبال در امور مسئولیت های فرهنگی، اجتماعی و بازی جوانمردانه در ابتدای نشست با ارائه گزارشی از جلسات گذشته و طرح های مورد نظر جهت تغییر فضای فرهنگی حاکم بر ورزشگاهها اظهار داشت: هفته گذشته نشست بسیار ارزشمند و مهمی به دعوت آقای تاج ریاست محترم فدراسیون فوتبال و نمایندگان تمامی دستگاههای مربوطه همچنین باشگاهها و هیات های فوتبال برگزار شد. در این جلسه راهبری 12 مصوبه  به تصویب رسیده و ابلاغ شد که از آن جمله می توان به موضوع ضرورت بلیت فروشی الکترونیک در ورزشگاهها ، شماره گذاری کلیه صندلی ها ، تجهیز و تکمیل دوربین ها در کلیه ورزشگاههای کشور ، افزایش و ارتقای امکانات رفاهی همچنین موارد دیگر اشاره کرد. اجرای این مصوبات خوشبختانه در دستور کار قرار گرفته و گام های ارزشمندی برداشته شده است. از جمله یکی از موضوعات جلسه قبلی کارگروه اجرای برنامه های فرهنگی در ورزشگاهها همچنین موضوع رادیو ورزشگاه بود که تجربه بسیار خوبی در بازی اخیر استقلال از این بابت داشتیم. همچنین موضوع تور گردشگری ورزشی یک روزه با جدیت پیگیری می شود که هدف از اجرای آن تکریم تماشاگر حاضر در ورزشگاه است. مسئله ایجاد جایگاههای ویژه تماشاگران نیز طرحی است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود و یک الگوی متفاوت از جایگاه هواداری فوتبال را ارائه بدهد. مجموعه این اتفاقات و عوامل در این کارگروه به شکل اجرایی و عملیاتی دنبال می شود تا گام به گام به هدف های نهایی خودمان دست پیدا کنیم. 

تهرانی ، رئیس جمعیت حامیان هواداران فوتبال نیز در این جلسه بر نقش تاثیرگذار کانون هواداران باشگاهها در رفع مشکلات موجود تاکید کرده و اظهار داشت:اگر انتظاراتی از کانون هواداران باشگاهها وجود دارد باید جایگاه و امکانات مورد نیاز هم برای این کانون ها ایجاد شود. وقتی مسئولیتی از آنها می خواهیم طبیعتا باید به خواسته های آنان نیز توجه کنیم. من امیدوارم این جلسات با دعوت از سایر مسئولین همچنین مدیران و مسئولان کانون های هواداران سایر باشگاههای کشور استمرار یابد و بتوانیم به نتیجه مطلوبی در این عرصه دست یابیم. ما تلاش هایی در زمینه انتخاب کانون هواداران برگزیده فرهنگی همچنین هواداران نمونه در سطح کشور داریم که می توان بسته های تشویقی مناسبی نیز در این موضوعات پیش بینی کرد. قطعا ارائه الگویی مناسب از هواداری فوتبال می تواند تاثیر فرهنگی بسیار مطلوبی در بهبود شرایط ورزشگاهها داشته باشد.

در ادامه این نشست دکتر سطوتی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ضمن قدردانی از تشکیل چنین کارگروهی به منظور ساماندهی شرایط هواداران فوتبال در ورزشگاهها گفت:اهمیت و ضرورت توجه به این موضوع بر کسی پوشیده نیست و گام های خوبی هم در این مسیر برداشته شده با این وجود در نخستین گام باید مشکلات و نیازها به خوبی شناسایی شود و در گام بعدی به دنبال ایجاد زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز باشیم. همچنین پس از اجرای طرح های مورد نظر و تغییر شرایط موجود در ورزشگاههای فوتبال می توانیم این الگو را به رشته های دیگر ورزشی نیز منتقل کنیم. پس از رسیدن به نتیجه مطلوب می توانیم این طرح ها را گسترده تر در سراسر ورزشگاههای کشور و پس از آن در کلیه رشته های ورزشی اجرا کنیم.

دکتر سطوتی همچنین اظهار داشت:ما باید تحلیل درستی از وقایع و شرایط ورزشگاههای کشور داشته باشیم. اگر مشکلی در ورزشگاهها وجود دارد نمی توان تنها کانون های هواداری باشگاهها را مقصر دانست. باید آسیب شناسی به درستی انجام شود و ببینیم چه کرده ایم که در حال حاضر چنین مشکلاتی وجود دارد. باید خودمان را در موقعیت آن تماشاگر قرار بدهیم و کلیه فشارهایی که از هر طرف به اون وارد می شود را تجربه کنیم. در این شرایط به رفع مشکلات فکر می کنیم و شرایطی را ایجاد می کنیم که تماشاگر در شرایط ایده آل با امکانات رفاهی مورد نیاز خودش وارد ورزشگاه می شود وطبیعتا بدون ورود

فشارهای کاذب و جانبی مشکلات کمتری برای او به وجود می آید. انتظار ما این است که فعالیت فرهنگی باشگاهها شکل اجرایی و جدی تری پیدا کند که نتیجه آن را به درستی ببینیم چراکه اصلاح و رفع مشکلات نیازمند تعامل همه جانبه است. بر این اساس وزارت ورزش و جوانان آمادگی خود را جهت همکاری همه جانبه در شناسایی و سپس رفع این مشکلات اعلام می نماید و امیدواریم با استمرار فعالیت این کارگروه به نتایج مطلوبی دست یابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز