خبرگزاری کار ایران

5 گلزن آسیایی شفر برابر السد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۳۰

استقلال 5 شهریور در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر است. حریف قطری حسابی آماده است و با مثلث ژاوی، گابی و بغداد بونجاح برای آسیا خط و نشان می‌کشد

به گزارش ایلنا، استقلال 5 شهریور در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر است. حریف قطری حسابی آماده است و با مثلث ژاوی، گابی و بغداد بونجاح برای آسیا خط و نشان می‌کشد. تمام فکر و ذکر و تمرکز وینفرد شفر همان طور که خودش هم بارها تاکید کرده بازی با حریف قطری است. بررسی آمار و عملکرد استقلال شفر این امیدواری را به آبی‌پوشان و پیرمرد آلمانی می‌دهد که شهریور شیرینی در انتظار نماینده ایران خواهد بود. 

رحمتی بهتر از حسینی

مهدی رحمتی و حسین حسینی تا اینجا هرکدام 4 بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده‌اند. در این بین کارنامه و عملکرد رحمتی از رقیب جوانش بهتر و موفق‌تر است. کاپیتان در 4 بازی 2 گل خورده و 2 کلین شیت دارد. شفر با مهدی رحمتی 3 برد و یک شکست را تجربه کرده است. در آن طرف حسینی در 4 بازی 5 گل خورده و یک کلین شیت دارد. آبی ها با گلر جوان شان 3 تساوی و یک پیروزی کسب کرده اند. در چنین شرایطی این که شفر تصمیم گرفته تا از رحمتی برابر السد استفاده کند منطقی به نظر می‌رسد.

تبریزی4 گله با 6 گل زده!

مامه بابا تیام با 7 گل زده بهترین گلزین استقلال در لیگ قهرمانان بود که امسال از این تیم جدا شد. مهاجم سنگالی با صدر جدول گلزنان که بغداد بونجاح و یوسف العربی از تیم‌های السد و العربی قطر هستند فقط 2 گل فاصله داشت. با رفتن تیام بهترین گلزن آسیایی استقلالی‌ها مرتضی تبریزی مهاجم فصل گذشته ذوب آهن است. تبریزی با احتساب بازی پلی‌آف، در لیگ قهرمانان 2018 موفق شد 6 بار گلزنی کند. اما با توجه به اینکه 2 گل او در پلی‌آف به تیم آیزول هند در جدول گلزنان لیگ قهرمانان حساب نمی‌شود، در جدول گلزنان مرتضی 4 گله است. با توجه به جدایی سرور جباروف و علی قربانی، غیر از تبریزی در جمع استقلالی‌های حاضر فقط وریا غفور با 2 گل زده نامش در جدول گلزنان دیده می‌شود.  

آمار آسیایی استقلال در آزادی

استقلال تا مرحله یک‌چهارم نهایی 8 بازی انجام داده است. شفر و شاگردانش در این تعداد بازی آسیایی،  8 برد، 3 مساوی و یک شکست به دست آورده‌اند. 12 گل زدند و 7 گل دریافت کرده‌اند. از این تعداد گل زده 6 گل در ورزشگاه آزادی به ثمر رسیده است. از 7 گل خورده هم فقط 2 گل در ورزشگاه آزادی دریافت کرده که سهم رحمتی و حسینی هرکدام یک گل بود. استقلال در 5 بازی خارج از خانه 6 گل زده و 5 گل خورده دارد. در بازی‌های خارج از خانه هم تیم شفر برتری خفیفی دارد که همین موضوع استقلالی‌ها را برای بازی برگشت مقابل السد امیدوار نگه داشته است.

خسرو بهترین گلزن استقلال در آسیا

از جمع بازیکنان حال حاضر استقلال فقط 5 بازیکن سابقه گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا را دارند. مرتضی تبریزی با 9 گل زده بهترین آمار را دارد و البته تمام گل‌های او با پیراهن ذوب آهن بود. بعد از او خسرو حیدری است که 4 گل آسیایی زده و همه گل‌ها هم با پیراهن استقلال به ثمر رسیده است. پژمان منتظری هم در آسیا 3 گله است که یک گل به  فولاد و 2 گل دیگر هم به استقلال برمی‌گردد. وریا غفوری و فرشید اسماعیلی هم به ترتیب 2 و یک گل زده دارند. محسن کریمی هم یک گل آسیایی دارد اما او به بازی مقابل السد نمی‌رسد. 

آمار به سود استقلال

استقلال تا کنون 8 بار با السد قطر روبرو شده و هرگز مقابل بهترین و پر افتخار ترین تیم لیگ ستارگان نباخته است. 4 برد و 4 تساوی در کارنامه آبی‌ها ثبت شده است. در 4 مسابقه‌ای که بازی به تساوی کشیده مانند آخرین رویارویی دو تیم در پلی‌آف لیگ قهرمانان این استقلال بود که از تساوی نفع برده و در مجموع از سد حریف عبور کرده است. 2 بار استقلال و السد به صورت رفت و برگشت به مصاف هم رفتند که  در مجموع با برتری 2 بر 1 و همچنین 3 بر یک  نماینده ایران به پایان رسیده است. تحربه و آمار می‌گوید استقلال باز هم می‌تواند با برتری خفیف از سد السد عبور کند. 

یک قهرمان آسیایی در استقلال

استقلالی‌ها یک بازیکن با سابقه قهرمانی و جام آسیایی دارند. طارق همام با نیروی هوایی عراق در AFC  کاپ قهرمان شده و این با استقلال امیدوار است تا یک جام دیگر کسب کند. ستاره 22 ساله عراقی از این نظر بین تمام شاگردان شفر منحصر به فرد است. چرا که هیچ کدام از بازیکنان حاضر در تیم جام یا فینال آسیایی را تجربه نکرده‌اند.

  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز