خبرگزاری کار ایران

طعنه اینستاگرامی سرمربی پرتغالی به مسئولان فدراسیون؛

داستان دنباله دار کی‌روش و فوتبال ایران؛ گوشت قربانی تیم ملی است

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۱۴۴

سرمربی تیم ملی کشورمان در صفحه شخصی خود پستی منتشر کرد که برداشت‌های خاصی از آن می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، حالی که حدود پنج ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا باقی مانده، اما فدراسیون فوتبال ایران هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص نکرده و کارلوس کی‌روش نیز به دلیل اینکه قراردادش با پایان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به پایان رسیده، فعالیت خود را از سر نگرفته است.

کی‌روش در جدیدترین پیام اینستاگرام خود، اظهارات مبهمی داشته که با توجه به استفاده از کلماتی مانند "تیم آماده"، "تعهد" و "عدم ثبات" به نظر می‌رسد مخاطب او فدراسیون فوتبال ایران باشد:

«شکوفا شدن یا منهدم شدن؛ مسئله این است.

در زندگی مانند فوتبال، فاصله بین یک تیم که آماده است تا به موفقیت برسد و یک تیم که آماده ناکامی است، غرق در شرمساری شود، خیلی کوتاه است؛ یک مرز باریک بین آنهاست.

ای فاصله این "مسؤولیت" و "تعهد" با "عدم ثبات" و "بی‌اعتمادی" است.

کارلوس کی‌روش»

داستان دنباله دار کی‌روش و فوتبال ایران؛ گوشت قربانی تیم ملی است

 

اگرچه این اتفاقات نشان از دوستی و احتمال همکاری مجدد میان کی‌روش و فدراسیون فوتبال ندارد ولی تجربه به خوبی نشان داده که ناراحتی سرمربی پرتغالی از مسئولان فدراسیون دلیل موجهی برای عدم ادامه همکاری از سوی او محسوب نمی‌شود. 

کی‌روش در طول 7 سال حضورش در ایران و همکاری با فدراسیون‌های کفاشیان و تاج بارها در مصاحبه‌ها و پست‌هایی که در فضای مجازی منتشر کرده به انتقاد از شرایط و امکانات موجود و رفتار‌هایی که صورت گرفته پرداخته است و هر بار به نظر می‌رسید شکاف ایجاد شده مانع بزرگی برای ادامه همکاری است ولی چیزی که مشخص بود، استفاده کی‌روش از محبوبیتش در نزد افکاری عمومی و تحت فشار قراردادن مسئولان به واسطه فوتبالدوستان برای تغییر شرایط و فراهم کردن امکانات بهتر در راه موفقیت بوده که سرمربی تیم ملی در این راه موفق هم شده است.

در فاصله گذشت پیش از یک ماه از پایان جام جهانی، تیم‌های مختلفی به جذب کی‌روش علاقه نشان داده ولی هیچ کدام به سرانجام نرسید تا سرمربی تیم ملی همچنان در دسترس فدراسیون برای تمدید قرارداد باشد. اخیراً هم صحبت‌هایی از پیوستن کی‌روش به مکزیک مطرح شده که معلوم نیست تا چه اندازه جدی و قابل اعتنا است.

کی‌روش پیش از پست امروز خود، چندی پیش پیام دیگری منتشر کرده بود که مضمون آن خداحافظی با ایران و تیم ملی برداشت شده بود و عده‌ای بر این گمان بودند که سرمربی پرتغالی دیگر به ایران باز نخواهد گشت. هرچند مثل همیشه این موضوع با تکذیب فدراسیون نشین‌ها همراه بود.

در روزهای اخیر وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال هرگونه اختلاف با کی‌روش در تمدید قرارداد را از جمله مدت قرارداد و مبلغ توافق شده تکذیب کرده و تاج در مصاحبه‌ای اعلام کرد تنها مشکل موجود عدم توان انتقال پول به حساب سرمربی پرتغالی تیم ملی به دلیل تحریم‌های بانکی است.

به هر جهت فرصت زیادی تا شروع جام ملت‌ها باقی نمانده و تیم ملی فرصت استفاده از اردوها را در صورت ادامه دار شدن این بلاتکلیفی از دست می‌دهد. اگر قرار است کی‌روش بماند یا برود بهتر است هرچه زودتر تکلیف این موضوع مشخص شود چرا که تا همین‌جا هم فرصت زیادی از دست تیم ملی رفته است. لیگ ایران پنجمین هفته خودش را پشت سر می‌گذارد و هیچ نظارتی روی بازی‌ها انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز