خبرگزاری کار ایران

لیونل مسی پرافتخارترین بازیکن بارسلونا

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۵۸۴

دستیابی به جام برای ستاره آرژانتینی بارسلونا پایانی ندارد و او موفق به کسب سی و سومین کاپ حضورش در این تیم شد.

به گزارش ایلنا، لیونل مسی با پیروزی برابر سویا و کسب قهرمانی سوپرجام اسپانیا پرافتخارترین بازیکن تاریخ بارسلونا شد. فوق‌ستاره آرژانتینی برای نخستین بار بعد از جام جهانی به زمین رفت و به بارسلونا کمک کرد سوپرجام اسپانیا را ببرد. ضربه ایستگاهی او در برخورد با تیر دروازه به جرارد پیکه رسید و گل تساوی را مدافع بارسلونا به ثمر رساند.

او که به‌عنوان جانشین آندرس اینیستا بازوبند کاپیتانی تیم را نیز در اختیار گرفته با این قهرمانی بالاتر از اینیستا و به تنهایی پرافتخارترین بازیکن بارسلونا شد. 33 جام او شامل چهار لیگ قهرمانان، 9 لالیگا و 6 جام حذفی به اضافه هفت سوپرجام اسپانیا، سه سوپرجام اروپا و سه قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها می‌شود ضمن اینکه پنج بار هم توپ طلا را برده. موفقترین سال او با بارسلونا 2009 بود که بارسلونا هر شش جام ممکن را گرفت افتخاری که نه قبل و نه بعد از آن نصیب تیم دیگری نشد.

بعد از مسی و اینیستا، جرارد پیکه و سرخیو بوسکتس با 28 قهرمانی در رده‌های بعدی هستند. ژاوی ارناندس که رکورددار بازی برای بارسلونا است قبل از سال 2015 که به قطر برود، 25 جام با این تیم به دست آورده.

بازی با سویا البته از جهاتی دیگر نیز برای ستاره آرژانتینی خاص بود. این بازیکن برای نخستین بار بعد از 13 سال به‌عنوان کاپیتان در ترکیب اصلی قرار گرفت و توانست قبل از همه جام قهرمانی را بالای سر ببرد. مسی اگرچه در این بازی در طنجه مراکش گل نزد اما سویا حریف مورد علاقه او است چون در 34 بازی برابر اندلسی‌ها 31 گل زده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز