خبرگزاری کار ایران

درآمد میلیاردی داماش از انتقال های جهانبخش/ کدام داماش؟ مساله این است

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۹۹۲

علیرضا جهانبخش سود فوق العاده ای را به تیم دوران جوانی اش رساند.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانبخش از داماش به نایمخن رفت و از همان انتقال نخست، 220 هزار یورو به حساب این تیم واریز شد. مبلغی برای صدور رضایتنامه بازیکنی که در داماش چهره شده و به فوتبال هلند رسیده بود. داماش و مدیرعامل آن روزهایش-امیرعابدینی- در قرارداد جهانبخش بندهایی قرار دادند تا به ازای انتقال او به تیم‌های بعدی، باز هم سودی میلیاردی نصیب این باشگاه شود. برای انتقال علیرضا از نایمخن به آلکمار، مبلغی در حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان به باشگاه داماش رسید. البته نه این داماش که مالکیتش بر عهده اسماعیل حاجی‌پور است، بلکه داماش ایرانیان که سالها قبل و با اسنادی صوری منحل شده بود.

بند قرارداد جهانبخش جالب است. ‌بندی که باعث می‌شود 5/1 درصد از مبلغ انتقال او به برایتون، به داماش تعلق بگیرد. بر اساس این بند، به ازای هر فصل حضور جهانبخش در داماش، نیم درصد از حق انتقال به حساب این باشگاه واریز می‌شود. جهانبخش سه فصل در داماش بازی کرد و حالا 5/1 درصد از انتقال 17 میلیون پوندی او به باشگاه داماش می‌رسد. یعنی مبلغی در حدود 255 هزار پوند.

با توجه به قیمت پوند در بازار ارز، داماش مبلغی در حدود 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از انتقال جهانبخش سود می‌کند. البته کدام داماش را نمی‌دانیم. داماش ایرانیان یا داماش گیلانیان. اولی همان تیم امیر عابدینی است که مشخص نیست چطور منحل شد تا طلب بازیکنان قدیمی این تیم را پرداخت نکند. دومی همین تیم است که در لیگ دو حضور دارد. تیمی با پرداخت‌های مالی منظم و مالکی به نام حاجی‌پور، همین داماشی که رشتی‌ها عاشقش هستند.

داماش ایرانیان با کلی بدهی منحل شده، آن هم با انتقالی صوری به شخصی در تهران. شکایت بازیکنان قدیمی داماش هم به فیفا رفته و مورد تایید قرار گرفته. حالا یک پرسش. 255 هزار پوندی که بابت انتقال جهانبخش پرداخت می‌شود، به حساب چه کسی می‌رود؟ فدراسیون فوتبال یا مالکیت قدیمی داماش ایرانیان و یا داماش گیلانیان؟

داماش گیلانیان-تیم فعلی- خودش را کنار کشیده و هدفی برای تصاحب این پول ندارد. می‌ماند آن باشگاه قدیمی و امیر عابدینی و البته فدراسیون فوتبال که به‌عنوان یک مرجع می‌تواند این پول را دریافت کند و بدهی‌های قدیمی را تسویه کند. بدهی‌هایی که از سال‌ها قبل برای باشگاهی باقی مانده که وجود خارجی ندارد. نه مدیر دارد و نه دفتر و مالک.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز