خبرگزاری کار ایران

محمدی: با حمایت همه جانبه طلسم عدم حضور در المپیک شکسته می شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۱۳

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان گفت: بحث نتیجه گرایی در تیم های پایه باید حذف شود تا تیم ها بتوانند به اهداف بلند مدت خود دست یابند.

به گزارش ایلنا، اکبر محمدی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان و کارشناس فوتبال درباره تیم ملی فوتبال امید اعلام کرد که تیم ملی فوتبال امید از پتانسیل  بالایی همچون کادر فنی و بازیکنان بهره می برد و این تیم نیازمند زمان است تا به اهداف خود برسد.

*تیم ملی امید زمان اندکی برای اجرای برنامه ها و اردوهای تدارکاتی داست

کارشناس فوتبال گفت: فکر می کنم این تیم به واسطه عدم موفقیت در بازیهای قرقیزستان رها شد و  پس از مدتی، کادر فنی جدیدی برایش در نظر گرفته شد تا در فرصت زمان بسیار اندک باقیمانده تمرینات تیم مورد نظر اغاز شد. در ابتدا کادر فنی باید بازیکنان را مد نظر قرار می داد تا بتواند برترین ها را در اردو داشته باشد. معتقدم این تیم زمان زیادی را از دست داد اما در مدت زمان اندک، تمرینات مستمری را در برگزار و دو بازی دوستانه برابر عراق برگزار کردو اکنون در چین به سر می برد تا علاوه بر تمرینات پی در پی یک دیدار دوستانه با تیم زیر23 سال چین برگزار کند.

*فدراسیون درست ترین استراتژی را برای تیم ملی امید در نظر گرفت

محمدی در ادامه بیان کرد: بدون شک فدراسیون فوتبال بهترین و درست ترین استراتژی را برای تیم ملی امید در نظر گرفت. تیم ملی فوتبال امید باید در مرحله انتخابی المپیک 2020 حضور یابد و باید اردوها و برنامه ههای تدارکاتی خوبی برای این تیم در نظر گفته شود تا بتوانیم به هدفمان که حضور المپیک 2020  است برسیم. فدراسیون فوتبال با اعزام تیم زیر 21 سال به جاکارتا و میدان داد ن به بازیکنان جوان و با انگیزه، قصد دارد علاوه بر اینکه اینده فوتبال و تیم ها یملی را تامین کند، هدفگذاری باری حضوری موفق در المپیک 2020 نیز داشته باشد. به همین دلیل درست ترین استراتژی را برای تیم ملی امید اجرا شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان در ادامه بیان کرد: در سالهای گذشته به صورت آزمایشی با بازیکنان بزرگسال و زیر23 سال حضور داشتیم که در برخی اوقات منجر به نتیجه شده و یا بالعکس . اما اکنون بها دادن به بازیکنان زیر21 سالب اعث خواهد شد تا ملی پوشان تجربه کسب کنند، کادر فنی شناخت دقیق تری از نقاط ضعف و قوت تیم به دست اورد و آماده سازی مناسبی برای بازیهای المپیک 2020 باشد. بر همین اساس در آسیب شناسی که  از سوی مسئولین فدراسیون و کادر فنی صورت گرفت،  تشکیل تیم ملی امید با بازیکنان زیر 21 سال بود.


*کارشناسان نتیجه گرایی را از تیم های پایه حذف کنند
 باید نتیجه گرایی از فوتبال مخصوصا در رده های پایه حذف شود تا به هدف مد نظر رسید. اکبر محمدی در ادامه ضمن تاکید بر مطلب فوق، گفت:صرف نظر از  کسب نتیجه، هدف از تشکیل تمامی تیم های زیر21 سال راهیابی به المپیک است. معتقدم باید نتیجه گرایی را از فوتبال حدف کنیم چرا که این امر باعث شده از هدف اساسی خود و برنامه ریزی بلند مدتی که برای تیم ها در نظر گرفته می شود، دور شویم. 
 
وی ادامه داد: کارشناسان نتیجه گرایی را از تیم های پایه حذف کنند و در اولویت های بعدی قرار دهند. نتیجه باعث شده تیم ها و بازیکنان در فشار قرار بگیرند. در هیچ جای دنیا این فشار وجود ندارد.  به عنوان مثال تیم ملی آلمان برای روسیه حذف شد اما کادر فنی تیم ملی فوتبال این کشور همچنان کارهای خود را انجام می دهد در صورتی که در ایران به دلیل فشارهای بیش از حد و عدم کسب نتیجه؛ کادر فنی تیم ها تغییر می کند.
 
وی افزود: هدف گذاری برای راهیابی به المپیک است پس نباید فشار روانی برای این تیم حاکم شود. معتقدم کارشناسان باید فضایی را ایجاد کنند که کادر فنی و بازیکنان بدون استرس در میادین حضور داشته باشند و دستاوردهای لازم را برای المپیک کسب کنند.
 
*به جهت آماده سازی از کره، ژاپن و استرالیا کمی عقب هستیم
 کارشناس فوتبال در ادامه بیان کرد: به جهت آماده سازی از تیم های ملی فوتبال  کره جنوبی، ژاپن ، ازبکستان و استرالیا کمی عقب هستیم. تیم های جوانان کشورهای فوق که در جام جهانی حضور داشتند، پس از رقابتهای جام جهانی جوان تمرینات خود را برگزار و اکنون برای جاکارتا و در نهایت برای المپیک آماده می شوند. ازبکستان با تیم ملی امید به مصاف تیم ملی بزرگسالان ایران  رفت و این امر نشان می دهد هدف کشورها بلند مدت است.
 
*عدم همکاری باشگاهها باید برای همیشه حل شود
 سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان در ادامه بیان کرد:  عدم همکاری باشگاهها تا حدودی  به تیم ملی فوتبال امید لطمه زد و در چند برنامه اردویی شاهد این موضوع  بودیم که کادر فنی نیازمند هماهنگی بازیکنانش با یکدگیر بود در صورتی که فدراسیون و کادر سرپرستی درگیر حضور و یا عدم حضور بازیکنان در تمرینات بودند.فکر می کنم این موضوع باید برای همیشه تمام شود تا با حمایت، طلسم عدم حضور در المپیک پس از سالها شکسته شود.

*بازی سختی برابر عرستان و کره شمالی داریم
اکبر محمدی در پایان درباره حریفان تیم ملی فوتبال امید در رقابتهای جاکارتا گفت: بسیاری از بازیکنانی که اکنون در تیم زیر  21 سال هستند قبلا با تیم عربستان در  رده سنی جوانان بازی کرده تجربه و شناخت خوبی از نحوه بازی آنها دارند. معتقدم بازیکنان با تجربه تر شدند و می توانند برابر این تیم عملکرد قابل قبولی از خود به جای بگذارند. تیم کره شمالی یکی از تیم هایی است که بدون شک که با بازیکنان بزرگسال خود در جاکارتا حضور  خواهد داشت  با توجه به شرایط خاصی که دارند نتیجه برایشان مهم تر است. بنابر اینبازی سختی را برابر کره شمالی داریم.  اما تیم  ایران پتانسیل بسیار خوبی دارد و می تواند برابر این تیم نیز موفق شود.درباره تیم میانمار باید بگویم که اگرچه میانمار هم در گذشته به جام جهانی جوانان صعود کرده از لحاظ فیزیکی هم طراز ما نیست و بازی سختی برابر این تیم نخواهیم داشت. بازی سخت ملی پوشان ایران برابر عربستان و کره شمالی خواهد بود. با توجه به اینکه بازیهای آسیایی با توجه به کسب مدال حساس و سخت است، تمام تیم ها برای کسب بهترین نتیجه به میدان می روند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز