خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه از آرسنال با اونای امری؛ یک انقلاب فوق العاده

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۴۳۵

یکشنبه آینده که آرسنال نخستین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر را در ورزشگاه امارات مقابل منچسترسیتی انجام می‌دهد، بعد از 22 سال یک مربی جدید روی نیمکت این تیم نشسته است.

به گزارش ایلنا،آرسن ونگر رفته و اونای امری که سابقه کار در پاری‌سن‌ژرمن و سویا را دارد، به‌عنوان جانشین او انتخاب شده. شاید هواداران آرسنال دلتنگ نوستالژی دوران ونگر شوند اما مشتاق شروع یک دوران تازه هستند. آدام کرفتن، نویسنده دیلی میل به تحولات باشگاه زیر نظر مربی اسپانیایی پرداخته.

توجه به جزییات

وابستگی امری به جلسات طولانی آنالیز ویدئویی در میان بازیکنان سابق او مشهور است. خواکین بال اسپانیایی یک بار به شوخی گفته بود امری آنقدر کلیپ به او داده تماشا کند که دیگر پاپ‌کورنی برایش نمانده. این کار در همین تور پیش‌فصل آرسنال شروع شد. امری و دستیارانش روی هم 12 ساعت اطلاعات ویرایش شده تهیه و در قسمت‌های نیم ساعتی به بازیکنان ارائه کردند. داوید ویا که در والنسیا زیر نظر امری کار کرده و سابقه کار با مربیانی مثل ویسنته دل بوسکه، پپ گواردیولا و دیگو سیمئونه را نیز دارد، می‌گوید: «روش امری را دوست داشتم. اونای می‌خواهد بازیکن پیشرفت کند و برای همین با تحلیل جزء به جزء اطلاعات او را کمک می‌کند، واقعا به خاطر کارهایش ممنونم.»

سوکراتیس پاپاستاتوپولوس مدافع یونانی جدید می‌گوید کار ترمیم سازمان تیم از همان روز اول آغاز شده بعد از آنکه آرسنال فصل قبل در رقابت‌های مختلف 73 گل خورد. امری به طور خاص روی ضربات شروع مجدد کار کرده است. خوان ماتا که در والنسیا با او بوده و با امثال رافائل بنیتس، ژوزه مورینیو و لوییس فان‌خال کار کرده، امری را دارای توجه خاص نسبت به ضربات شروع مجدد و همچنین جزیی‌ترین مسائل توصیف می‌کند. دستیار امری، خوان کارلوس کارسدو هم در طول حرفه خود از بسکتبال به ویژگی‌های خاصی رسیده به سبکی که یادآور گرت ساوت‌گیت و تیم ملی انگلیس در تابستان امسال بود.

سرسختی امری و کادرش برای همه خوشایند نیست. گزارش شده که فصل قبل در فرانسه نیمار از این جلسات ویدئویی به ستوه آمده و تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که حاتم بن عرفه به کارسدو گفته: «خیلی فریاد می‌زنی! بگذار بازی‌مان را بکنیم.» اما همانطور که هکتور بیرین هفته قبل گفته بود، این ساختار جدید دقیقا همان چیزی است که آرسنال نیاز دارد: «آرسن ونگر خیلی به نبوغ بازیکنان وابسته بود. او به شما آزادی زیادی می‌داد. اونای امری کمی تاکتیکی‌تر است و ما احتمالا سازماندهی بهتری داشته باشیم.»

در طول یک هفته در سنگاپور، آرسنال فقط یک جلسه تمرین تاکتیکی پرفشار داشت و بیشتر روی آمادگی جسمانی کار شد اما امری در حال حاضر روی پیشرفت تیم در زمینه سیستم پرسینگ سریع کار می‌کند که تیمش را در زمره مدرن‌ترین و جسورترین تیم‌های لیگ برتر مثل منچسترسیتی، لیورپول و تاتنهام قرار می‌دهد.

از پتر چک و برند لنو، دروازه‌بان‌های تیم خواسته شده در شروع مجدد فواصل دورتری را مد نظر قرار دهند و انتظار می‌رود تیم به‌عنوان یک مجموعه در پوشش مالکیت توپ مشارکت کند. آرسنال احتمالا با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کند اما بدون توپ 2-4-4 می‌شود و از مسعود اوزیل خواسته می‌شود همراه با مهاجم نوک پرسینگ را آغاز کند. واکنش ابتدایی بازیکنان مثبت بوده و امری با تک تک آنها صحبت کرده. آنها می‌دانند یک مربی مدرن دارند که سه قهرمانی لیگ اروپا دارد و اگر در این فصل چهارمی را به دست آورد، شروع قدرتمندی به نام او ثبت می‌شود.

عملکرد شخصی

در زمان ونگر، تیم آرسنال یک روز یا بیشتر قبل از هر بازی ترکیب اصلی را می‌دانست، امری هیجان و شوق را در میان بازیکنانش زنده نگه می‌دارد تا هر بازیکنی برای مسابقه کاملا آماده باشد. در پیش‌فصل ترکیب اصلی در روز بازی اعلام می‌شد.

امری در طول حرفه خود رابطه نزدیک شخصی با بازیکنانش داشته. او خوش شانس بوده که بر خلاف امثال مورینیو، گواردیولا و موریسیو پوچتینو بیشتر ستاره‌های خود را در پیش‌فصل در اختیار داشته و بازی‌های زودهنگام با منچسترسیتی و چلسی می‌تواند فرصتی برای غافلگیرکردن رقبای جدی باشد.

انگلیسی امری با جلسات خصوصی بهتر شده و او از دستیاران اسپانیایی زبان خود خواسته بین خودشان انگلیسی حرف بزنند. معلم زبان او در جلسات تمرین کنارش می‌نشست تا در صورت لزوم کمکش کند.

او مصمم است در لیگ برتر موفق شود چون منتظر پیشنهاد درست بوده و پیش از این فرصت کار در وستهم و اورتون را رد کرده است. امری همچنین تاکید دارد که بازیکنان در صحبت‌های قبل مسابقه حرف بزنند، یک بار در سویا از مسوول لباس‌ها خواسته بود برای بقیه حرف بزند.

امری در توصیه کتاب به بازیکنانش رکورددار است و ماتا بارها در زمان بازی در والنسیا از او بهره زیادی برد یا سرخیو ریکو دروازه‌بان سویا از زندگینامه ویکتور والدس برای عبور از یک مرحله بحرانی استفاده کرده. او تحسین کننده دانیل گلمن در زمینه هوش هیجانی و تری اورلیک در روانشناسی و قدرت مدیریت است. کتاب‌های اخیر درباره گواردیولا و دیگو سیمئونه را خوانده و نگاه دقیقی به کارهای تاکتیکی مورینیو در زمان مربیگری در پرتغال داشته است.

ابهام در هیات مدیره

بعد از جدایی ونگر که تصمیم‌گیری درباره‌اش به سختی و کندی انجام شد، نگرانی جدید در آرسنال آینده مدیر اجرایی تیم، ایوان گازیدیس است. او از میلان پیشنهاد دارد و ماه گذشته به هیات مدیره باشگاه گفت به یک تغییر فکر می‌کند. رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند در پایان فصل نقل وانتقالات او به روسونری ملحق می‌شود.

زمان خاصی است. گازیدیس بعد از مدت‌ها جنگ قدرت با ونگر برنده شده و خود را در مرکز آرسنال جدید قرار داده. بعد از جدایی ونگر، گازیدیس بلافاصله در کنفرانس‌های خبری شرکت می‌کرد. او در مراسم معارفه انتخابش، امری، کنارش نشست. او ساختار جدید باشگاه را شکل داده، رائول سالنهی را از بارسلونا به‌عنوان رییس روابط فوتبالی آورده و اسون میسلینتات به‌عنوان مدیر استعدادیابی از بوروسیادورتموند به خدمت گرفته شده. در مقر باشگاه در لندن، گازیدیس مربی جدید را معرفی کرد و در تور سنگاپور، برای تیم سخنرانی کرد. از وقتی امری آمده هر روز با او صحبت کرده اما مربی اسپانیایی مصمم است بهترین شروع را در لیگ برتر داشته باشد حتی اگر یکی از قویترین حامیانش به همین زودی از تیم جدا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز