خبرگزاری کار ایران

نخستین گل صد درصد ایرانی لیگ بلژیک

تمجید رسانه‌های بلژیکی؛ قلی زاده در نقش کوآرشما – کاوه گلزن گم شده

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۴۲۲

عملکرد دو ستاره ایرانی در ترکیب شارلوا تمجید رسانه‌های این کشور را در پی داشته است.

به گزارش ایلنا، در فصل جدید لیگ بلژیک بیش از فصل قبل باید منتظر شنیدن نام بازیکنان ایرانی و درخشش‌شان باشیم. کاوه رضایی فصل قبل در شارلروا توانست پرچم فوتبال ایران را بالا نگه دارد و یکی از بهترین گلزنان این لیگ بود، هرچند در نهایت نتوانست در فهرست کی‌روش قرار بگیرد. در فصل جدید هرچند رامین رضاییان از اوستنده جدا شده، ولی کاوه دو ایرانی دیگر، قلی‌زاده و نورافکن را کنارش می‌بیند و مثلث ایرانی قرار است نقش کلیدی در موفقیت شارلروا داشته باشد.

در شکست هفته اول مقابل آنتورپ، تنها قلی‌زاده توانست به ترکیب اصلی برسد و رضایی که مصدوم بود در نیمه دوم به زمین رفت. در بازی شنبه شب مقابل اوپن، کاوه مثل فصل قبل دوباره در ترکیب بود و با زدن دو گل نشان داد که این بار هم می‌خواهد یکی از بهترین‌های لیگ بلژیک باشد. نورافکن اما به دلیل مصدومیت در فهرست تیمش نبود و هنوز منتظر نخستین دقایق بازی در لیگ بلژیک است.

اوپن، تیمی که ماکه‌له‌له را به‌عنوان سرمربی دارد، در خانه به دنبال نخستین امتیازات فصل بود و خیلی زود به گل رسید، ولی شارلروا به لطف یک گل به خودی توانست به بازی برگردد.

در دقیقه 33 این تیم با گلی کاملا ایرانی پیش افتاد. پاس بیرون پای قلی‌زاده را کاوه با ضربه سری دقیق به گل برتری تیمش تبدیل کرد.

اخراج یکی از بازیکنان اوپن در شروع نیمه دوم کار شارلروا را آسانتر کرد. برتری عددی سرانجام نتیجه داد و پربه در دقیقه 80 با زدن گل سوم خیال شارلروا را راحت کرد. سه دقیقه بعد رضایی توانست برای دومین بار گل بزند و موثرترین بازیکن تیمش در نخستین برد فصل باشد.

این گل شباهت زیادی با گل اول مهاجم ایرانی داشت. این بار نوبت گرانژ بود که توپ را از سمت راست سانتر کند و رضایی که در تیر دوم جایگیری خوبی داشت، پس از مهار توپ آن را به گوشه بالای دروازه فرستاد.

سایت «سوداینفو» بلژیک کاوه رضایی را به خاطر زدن این دو گل به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد و در توضیح آن نوشت: «برای یک مهاجم گل زدن مهم‌ترین چیز است. کاوه رضایی در تمام دقایق بازی در اوج نبود، ولی پس از بازی کم‌اثر هفته اول توانست دو گل بزند. اگر شارلروا بعد از شکست روز اول مقابل آنتورپ به دنبال یک گلزن می‌گشت، این بازی تایید کرد که مهاجم ایرانی بهترین فرد برای این نقش است.»

 این سایت همچنین پاس گل قلی‌زاده روی یک ضربه «تریویا» را بهترین حرکت بازی نامید و نوشت: «وقتی یک ایرانی هموطنش را پیدا می‌کند. قلی‌زاده که در سمت خودش بسیار فعال بود، زیباترین صحنه این بازی یا حتی این هفته لیگ بلژیک را به نمایش گذاشت. شبیه کوارشما که در زدن این ضربه تبحر دارد، گوش 22 ساله ایرانی با پاس بیرون پا رضایی را پیدا کرد تا تیمش 2 بر یک پیش بیفتد. یک حرکت کلاس بالا!»

توییتر شارلروا هم این صحنه را نخستین گل 100 درصد ایرانی فصل نامیده و این یعنی آنها انتظار گل‌های بیشتری روی همکاری سه بازیکن آماده و مستعد ایرانی‌شان دارند.

فلیس مازو که در این بازی برای دویستمین بار روی نیمکت شارلروا نشست، درباره درخشش مهاجمانش بخصوص رضایی گفت: «این بازی نشان داد که سه مهاجم خوب داریم و در طول فصل باید به تناوب از آنها استفاده کنیم. اگر آنها بدانند که برای کمک به تیم اینجا هستند و عملکرد آنها قرار است فقط در خدمت تیم باشد، فکر می‌کنم که می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.»

اشاره مازو به گلزنی رضایی و پربه، خرید جدید تیم است و احتمال می‌رود آنها رقابت نزدیکی داشته باشند، با این حال کاوه با دو گلی که زد خودش را در موقعیت برتری قرار داد.

سایت «وال‌فوت» درباره این دو مهاجم نوشت: «گل پربه، مهاجم تازه‌وارد تیم که در دقیقه 80 زده شد، خیلی می‌تواند به او برای جا افتادن در تیم جدیدش کمک کند. ولی کاوه رضایی سه دقیقه بعد گل دومش را زد تا قلمرو‌اش را مشخص کند.»

شارلروا در هفته سوم بازی سختی با اندرلشت دارد و البته این فرصت خوبی برای ایرانی‌هاست که خودشان را بیشتر نشان بدهند. مازو در پایان این بازی گفت که تیمش با وجود این برد پرگل هنوز هماهنگ نیست و اندرلشت محک خوبی برای گورخرهاست. این تیم نخستین بازی‌اش را برده و امروز با اوستنده روبه‌رو می‌شود.

گزارش: آرمن ساروخانیان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز