خبرگزاری کار ایران

اظهارات سخنگوی کمیته داوران درباره اخراج ستاره استقلال

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۱۸۴

سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال، گفت: پربحث‌ترین بازی هفته دوم این مسابقه بود، اخراج ووریا غفوری از استقلال جای هیچ شک و تردیدی نداشت.

به گزارش ایلنا، رضا غیاثی درباره عملکرد داوران در دو هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال، گفت: کمیته داوران در راستای برنامه‌های فدراسیون و دستورات رئیس فدراسیون در جهت برگزاری کلاس‌های پیش از فصل برای لیگ برتر و دسته اول اقدامات لازم را انجام داد. برهمین اساس ما از داوران توقع داریم که بازی‌ها را بدون مشکل قضاوت کنند و معتقدم داوران باید دقت بیشتری در زمین مسابقه داشته باشند.

سخنگوی کمیته داوران درباره دیدار ذوب آهن و استقلال تهران گفت: پربحث‌ترین بازی هفته دوم این مسابقه بود، اخراج ووریا غفوری از استقلال جای هیچ شک و تردیدی نداشت. به هر حال بیژن حیدری  بهترین داور فصل گذشته بوده و شایستگی‌های زیادی دارد ولی در صحنه گل اول ذوب‌آهن مرتکب اشتباه شد، چرا که به دلیل خطای شدید باید از زمین مسابقه اخراج می شد. فیفا می‌گوید اگر داوری ۹۰ دقیقه قضاوت فوق‌العاده‌ای داشته باشد اما در یک صحنه یک تصمیم اشتباه بگیرد که روند و نتیجه بازی را تحت تاثیر قرار بدهد عملکردش ضعیف محسوب می‌شود.

وی  در پایان تاکید کرد: داوران باید به قوانین و مقررات توجه ویژه ای داشته باشند. ما از داوران بزرگ و بین المللی مطمئنا این توقع را داریم. گروه آنالیز داوران بعد از بازبینی فیلم ها و بررسی گزارش ناظران، با تک تک آنها صحبت می‌کنیم و نکاتی را که لازم باشد به آنها یادآوری می کنیم تا در بازیهای بعدی بدون اشتباه قضاوت کنند. تیم ها حق دارند نسبت به داوری اعتراض کنند، چرا که با یک اشتباه داور ممکن است نتیجه بازی تغییر کند. کمیته داوران تصمیم دارد نسبت به سال گذشته دقت نظر بیشتری در این زمینه ایجاد کند، بنابراین ما هم سخت گیری های لازم را در این فصل اجرایی می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز