خبرگزاری کار ایران

چمنیان: ویترین فوتبال کشور فقط المپیک را کم دارد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۶۹۰

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: خوشبختانه فدراسیون فوتبال توانست در پرورش یک نسل طلایی و تبدیل آن به بدنه اصلی فوتبال به خوبی عمل کند و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش ایلنا، عباس چمنیان درباره شرایط فعلی تیم ملی امید کشورمان گفت: مطمئنا فدراسیون و کادر فنی تیم ملی امید از بازیهایی آسیایی جاکارتا به عنوان یک فرصت خوب هم برای کسب تجربه و هم برای ساخت تیم قدرتمند که هدف اصلی آن حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب سهمیه توکیو است، استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: آنچه مسلم است با توجه به شرایطی که در حال انجام است و دو بازی دوستانه ای که بازیکنان با تیم ملی عراق برگزار کردند، نشان از پتانسیل بالای این تیم بود. در بازی دوم نه تنها از نظر نتیجه، بلکه بچه ها هماهنگ تر بازی کردند. معتقدم هر چه این بازیکنان بیشتر کنار هم باشند می توانند به کسب سهمیه المپیک امیدوارتر باشند. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره همکاری باشگاهها با تیم ملی امید گفت: قدر مسلم باشگاهها  با در اختیار قرار دادن بازیکنان می توانند کمک بسزایی به این تیم بکنند تا  کار فنی با فراغ باز و بدون دغدغه بتواند،  مسیر موفقیت را طی کند. 

وی در ادامه افزود: مسلما تیم های ملی جوانان و نوجوانان که دوره قبل در جام جهانی حضور داشتند دو نسل طلایی فوتبال کشور هستند و شالکه اصلی تیم ملی امید و بزرگسالان را تشکیل می دهند. هر دو دارای تجربیات ارزشمند و گرانبهایی هستند و می توانند به فوتبال آینده کمک کنند، چرا که این بازیکنان در تیم های لیگ برتر عضو هستند و جزو بازیکنان موثر این تیم ها می باشند و این نقطه امیدوار کننده است.

چمنیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه فدراسیون فوتبال توانست در پرورش یک نسل طلایی و تبدیل آن به بدنه اصلی فوتبال به خوبی عمل کند و جای هیچ نگرانی نیست. مسلما قرار نیست به صورت گلخانه ای تیم ملی جوانان به تیم ملی بزرگسالان تبدیل شود. در هر رده با توجه به ظرفیت و توانایی خود بازیکنان، آنها جذب تیم های ملی می شوند. بدون تردید بازیکنان در باشگاههایشان که آینه تمام نمای فوتبال کشور است می توانند خود را به نمایش بگذارند و  از بدنه لیگ به تیم های ملی امید و بزرگسالان راه یابند.

وی افزود: مطمئنا با پتانسیل بالای تیم ملی امید و حمایت های فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و باشگاهها این تیم می تواند رویای رفتن به المپیک را که نزدیک به نیم قرن است را واقعی کند. معتقدم ویترین فوتبال کشور فقط المپیک را کم دارد. 

چمنیان در پایان اظهار داشت:  نباید فراموش کنیم بلافاصله بعد از بازیهای آسیایی جاکارتا ، نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کنند. از رسانه ها درخواست دارم در کنار تیم ملی امید، توجه خود را از تیم ملی نوجوانان که در آستانه این رقابتها است ، کم نکنند و مثل همیشه کنار تیم ملی نوجوانان باشند. کمتر از دوماه تا بازیهای مالزی فرصت داریم باید برای کسب سهمیه جام جهانی و دفاع از مقام نایب قهرمانی آسیا تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز