خبرگزاری کار ایران

تغییرات آقای پاس گل لیگ در تیم جدید خود؛

مهندس پرسپولیس - مسلمانِ ذوب آهن

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۳۳۹

شیوه بازی مسلمان در ترکیب ذوب آهن با توجه به سیستم بازی و نقش خودش تفاوت‌هایی بار پرسپولیس داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ محسن مسلمان، آقای پاس گل لیگ هفدهم و یکی از عوامل قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته به دلیل اختلافاتی که با برانکو ایوانکوویچ داشت مجبور شد از جمع سرخپوشان تهرانی جدا شده و به ذوب آهن برگردد.

مسلمان یکی از چهره‌های ویژه نقل و انتقالات بود و به جز ذوب آهن، از سپاهان و تراکتورسازی هم پیشنهادات خوبی داشت که در نهایت تصمیم گرفت به تیم سابقش برگردد و فصل هجدهم را زیر نظر امید نمازی سپری کند.

ذوب آهن در هفته نخست لیگ برتر به مصاف نساجی رفت و موفق شد با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد و نخستین بازی مسلمان در لباس این تیم هم به صورت رسمی انجام شد تا از هافبک فصل گذشته پرسپولیس در تیم جدیدش رونمایی شود.

تفاوت سبک بازی مسلمان در ذوب آهن با پرسپولیس با توجه به سبک بازی تیم، سیستم بازی و نقشی که خودش در زمین ایفا می‌کند تفاوت‌هایی داشت که به آن می‌پردازیم.

مسلمان زمانی که در پرسپولیس حضور داشت معمولا پشت دو مهاجم تیم و به عنوان هافبک هجومی به میدان می‌رفت و جلوی او علی علیپور و مهدی طارمی بازی می‌کردند. از زمان جدایی طارمی، سیستم بازی پرسپولیس تغییر کرد و این تیم علاوه بر استفاده همزمان از دو هافبک دفاعی، دو هافبک هجومی متمایل به کناره‌ها داشت و وحید امیری در سمت چپ و فرشاد احمدزاده در سمت راست بازی می‌کردند و از این زمان مسلمان کمتر در ترکیب پرسپولیس به بازی گرفته می‌شد ولی زمانی که بازی می‌کرد معمولا در خط هافبک متمایل به راست بازی می‌کرد.

پست تخصصی مسلمان در مرکز و پشت محوله جریمه است که با توجه به سیستم تیم ناچارا در پست‌های دیگر هم بازی می‌کند.

ذوب آهن که فصل گذشته و زیر نظر قلعه‌نویی از سیستم 3-3-4 استفاده می‌کرد، در هفته نخست و با هدایت نمازی، سیستمی شبیه به پرسپولیسِ نیم فصل دوم فصل قبل داشت که در آن مسلمان کمتر به بازی گرفته می‌شد.

در این سیستم بوحمدان و حدادی‌فر در عقب خط هافبک ایفای نقش کردند و محمدرضا حسینی و محسن مسلمان که در خط جلو به کار گیری شدند متمایل به کناره‌ها بودند. حسینی به سمت راست و مسلمان به سمت چپ تمایل پیدا کرد و همین باعث شد شاهد مسلمان همیشگی در این تیم نباشیم و از طرفی محمدرضا حسینی در پست تخصصی خودش خوب بازی کرد و سازنده تک گل تیمش بود.

با توجه به اینکه تبریزی در فصل جدید مهاجم هدف و گابریل به عنوان مهاجم سایه ایفای نقش می‌کنند، با خروج احتمالی تبریزی از ذوب ‌آهن و پیوستنش به استقلال احتمالا تغییرات مجددی در ترکیب و سیستم ذوبی‌ها شاهد خواهیم که ممکن است پست بازیکنان تیم از جمله مسلمان هم تغییرو  به پست اصلی آنها نزدیک شود. سیستم 2-4-4 لوزی یا 1-3-2-4 همان چیزی است که می‌تواند برای ذوب آهن بدون تبریزی و البته استفاده بهتر از توانایی‌های مسلمان مناسب خواهد بود.

مسلمان فصل سختی در ذوب آهن دارد و باید در این تیم بتواند توانایی‌های خودش را به اثبات رسانده و به برانکو ثابت کند در موردش تصمیم اشتباهی گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز