خبرگزاری کار ایران

اتفاقی که پیش از این ۳ بار برای استقلال رخ داده بود:

پرسپولیس هم طعم 3-0 انضباطی را چشید

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۴۶۴

برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران دربی با حکم انضباطی 3-0 به سود پرسپولیس اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با انصراف استقلال از حضور در سوپرجام در تاریخ مقرر، سازمان لیگ رسماً این دیدار را 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد تا سرخپوشان علاوه بر قهرمانی بدون دردسر در سوپرجام، یک پیروزی 3-0 در دربی با حکم انضباطی را تجربه کنند.

این نخستین باری است که پرسپولیس پیروزی 3-0 با حکم انضباطی را تجربه می‌کند و پیش از این استقلال 3 بار چنین شرایطی شامل حالش شده بود و با حکم انضباطی دیدار دربی 3-0 به سود این تیم اعلام شده بود.

 

دربی شماره 4

پرسپولیس هم طعم 3-0 انضباطی را چشید

اولین داربی که نتیجه آن با رای فدراسیون به پایان رسید در هفدهم بهمن 1348 برگزار شد. این بازی تا دقیقه 82 با گل غلامحسین مظلومی به نفع استقلال در جریان بود که بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس در اعتراض به داوری زمین را ترک کردند و این بازی رای فدراسیون سه بر صفر به نفع استقلال رقم خورد.

 در این بازی تیم پرسپولیس به دلیل نپذیرفتن گل تساوی دقیقه 82 این تیم واعتراض بازیکنان به قضاوت داور و سیلی زدن عزیز اصلی دروازه‌بان پرسپولیس به داور و ترک زمین توسط بازیکنان پرسپولیس به عنوان اعتراض، فدراسیون فوتبال نتیجه را سه بر صفر به سود تاج اعلام کرد. فدراسیون فوتبال پس از این بازی اعلام کرد که از این پس دیدارهای حساس را داور خارجی قضاوت خواهد کرد.

 

دربی شماره 6

پرسپولیس هم طعم 3-0 انضباطی را چشید

این بازی تا دقیقه 78 یک بر یک مساوی در جریان بود تا اینکه بازیکنان تیم پرسپولیس با اخراج حسین کلانی و مهراب شاهرخی حاضر به پذیرفتن تصمیم داور نشدند و این دو نیز زمین را ترک نکردند. داور پس از انقضای مدت لازم زمین را ترک گفت. براساس رای صادره از سوی فدراسیون فوتبال تیم تاج با نتیجه ۳ بر صفر برنده بازی شد. پس از این بازی حسین کلانی و مهراب شاهرخی یک سال از حضور در مسابقات محروم شدند. همچنین همایون بهزادی و مهدی لواسانی به دلیل ضرب و شتم یکدیگر با سه جلسه محرومیت روبرو شدند.

 

دربی شماره 38

این دیدار که تا دقیقه 89 با تساوی 2-2 دنبال می‌شد، با درگیری بازیکنان و هجوم تماشاگران پرسپولیس به زمین ناتمام ماند و استقلال با رأی فدراسیون 3-0 برنده اعلام شد. پس از مسابقه مجتبی محرمی سه سال، احمدرضا عابدزاده دو سال، رضا شاهرودی یک سال، فرشاد پیوس، بهزاد داداش‌زاده، امیر قلعه‌نویی، محمود فکری، صادق ورمزیار و مسعود غفوری‌های اصل هر کدام شش ماه، امیر عابدینی مدیر، محمد پنجعلی سرپرست، و دو پزشک تیم پرسپولیس نیز هر کدام یک سال با رأی کمیته انضباطی محروم شدند.

 

رای متفاوت فدراسیون

در آبان سال 1358 نیز بادربی یادبود علی دانایی فرد تا دقیقه 75 و با یک گل به نفع استقلال در جریان بود که ورود تماشاگران به زمین نیمه تمام به پایان رسید. فدراسیون این بازی را در نهایت یک بر صفر به نفع استقلال اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز