خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۸:

شب تلخ سامورایی‌ها با شکست درثانیه‌های پایانی

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۳۶۱

آخرین نماینده آسیا در جام جهانی هم شب گذشته در ثانیه‌های پایانی حذف شد.

به گزارش ایلنا، شبی فراموش نشدنی در ورزشگاه آرنای روسیه  میان بلژیک وژاپن رقم خورد.

دیداری در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه ، دیداری جذاب وتماشایی که پنج گل به همراه داشت و در نهایت ژاپنی‌ها که تنها نماینده قاره آسیا بودند، امید به خلق یک شگفتی دیگر درجام بیست ویکم داشتند.

البته که کسی روی ژاپن در این بازی حسابی نمی‌کرد ولی انصافا آنها کار بزرگی را تا بیست دقیقه پایانی این مسابقه انجام داده بودند تا شایستگی فوتبال آسیا را به رخ دنیا بکشند. سامورایی‌ها درنیمه نخست علیرغم اینکه برتری از آن بلژیک بود  با دوندگی و دادن سرعت به این بازی حریف را مقهور خود کردند و درحالیکه فشار بلژیکی‌ها در دقایقی از نیمه اول بر روی دروازه ژاپن بسیار زیاد بود، در موقعیت‌هایی شانس این را داشتند که به گل هم برسند اما در نهایت این سامورایی‌ها بودند که با دفاع جانانه و منطقی خود راههای نفوذ حریف اروپایی را را مسدود کرده و حتی در چند فرصت بدست آمده می‌وانستند به گل برسند. 

اما نیمه دوم این بازی با طوفان ژاپنی‌ها همراه بود چراکه آنها دربا آغازچهل وپنج دقیقه دوم حملات سرعتی خود را به سمت دروازه بلژیک بیشترکردند و سرانجام موفق شدند به دوگل در مدت چند دقیقه برسند که برای کارشناسان و حتی خود بلژیکی‌ها غیرقایل باور بود.

دوندگی و تلاش فراتر از یک مسابقه فوتبال برای سامورایی‌ها گران تمام شد و به نظر می‌رسید که ژاپنی‌ها در ادامه آن توان و قدرت حفظ نتیجه واداره کردن بازی را نخواهند داشت وهمین طور هم شد تیم ملی فوتبال بلژیک که دو گل از حریف آسیایی خود عقب افتاده بود برای جبران د وگل ورسیدن به پیروزی سراسر حمله شد.

ستاره‌های بلژیک با پاس های دقیق و این بار حساب شده وتاکتیکی لحظه به لحظه خودرا به محوطه جریمه تبم ژاپن رساندند وسرانجام توانستند ژاپنی های خسته را که حالا نزدیک به هفتاد دقیقه دویده بودند درلاک دفاعی ببرند و درنهایت با دوگل تماشایی که تا دقایق پایانی بازی به ثمررسید این مسابقه را به مساوی بکشانند.

سامورایی‌ها که بازی برده را دردقایق پایانی بامساوی عوض کرده بودند ازلاک دفاعی خارج شده  به دروازه حریف قدرتمند اروپایی خود حمله ورشدند وحتی درثانیه های آخروقت قانونی می توانستند به گل برتری هم برسند که با بی دقتی مهاجمان ژاپن به بیرون زده شد.

اما این پایان کارنبود چراکه تیم ملی بلژیک دوست نداشت کار به وقت های اضافی واحیانا صربات پنالتی بکشد لذا حرکات انفجاری وتاکتیکی ستاره های بلژیکی درشش دقیقه وقت اضافی بازی کارخودش را کرد و سرانجام بلژیک موفق شد درآخرین دقیقه وقت اضافه گل سوم وبرتری خود را درون دروازه ژاپن جای دهد.

این تیم بسیارخوب آسیایی را ازگردونه رقابت ها بیرون کند که این شکست به هیچ وجه از ارزش های تیم ژاپن کم نمی کند چراکه ژاپنی ها درآخرین دیدارخود دربرابر تیم قدرتمند بلژیک پابه پای این تیم فوتبال کردند و نشان دادند که یکی از قدرت‌های فوتبال درقاره آسیا هستند.

اگر هم از ادامه رقابت های جام جهانی روسیه بازماندند بازنده سربلندی هستند که فوتبال دنیا به چنین نماینده شایسته فوتبال آسیا افتخار میکند سامورایی ها نشان دادند که همه باید برتربودن فوتبال آسیا را باور کنند وبه آن احترام بگذارند.

به هرحال ژاپن تنها نماینده قاره آسیا درجام بیست ویکم هم حذف شد و تیم ملی فوتبال بلژیک با برتری سه بردو مقابل ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی روسیه راه پیدا کرد که می بایست شنبه آینده با تیم ملی فوتبال برزیل دیدار کند.  

بازی دوتیم ملی فوتبال برزیل وبلژیک درمرحله یک چهارم نهایی جام جهانی یقینا برای همه کارشناسان و علاقمندان به فوتبال بسیار جذاب وتماشایی خواهد بود‌‌   دیداری که به هرحال تیم برنده راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی روسیه می شود.    

رسول شمالی ورزنده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز