خبرگزاری کار ایران

سامپائولی: مسی باید احساس امنیت کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۶۴۶

خورخه سامپائولی مربی تیم ملی آرژانتین می‌گوید اینکه کاپیتان لیونل مسی احساس امنیت کند، در موفقیت این تیم حیاتی است. در دیدار با نیجریه که به صعود آرژانتین به مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام جهانی 2018 انجامید، مسی، زننده گل اول بازی، به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، سامپائولی برای این بازی سومین ترکیب متفاوت خود را در زمین چید تا مسی بتواند بهترین بازی خود را انجام دهد بعد از دو مسابقه ناموفق برابر ایسلند و کرواسی. مربی آرژانتین که به شدت از سوی دیگو مارادونا مورد انتقاد قرار گرفته، از اینکه خط حمله تیم را حول محور فوق‌ستاره بارسلونا تشکیل دهد، متاسف نیست؛ این دو بعد از دو بازی ابتدایی آرژانتین به شدت با انتقاد رسانه‌ها مواجه شده بودند. سامپائولی گفت: «وقتی لئو آمد و من را در آغوش گرفت، خیلی مفتخر و شاد شدم چون می‌داند هر لحظه و ساعت چقدر برای موفقیت تیم ملی درگیر هستم. من این فرصت را داشتم که با او سفر کنم و لحظات مشترکی داشته باشیم. من را خوب می‌شناسد و می‌داند که با این رویا به روسیه آمدیم که کار مهمی برای آرژانتین انجام دهیم. از بازی اور بانگا، انزو پرس، خاویر ماسچرانو و لئو راضی بودم که اجازه ندادند حریف خیلی راحت از دفاع به حمله تغییر وضعیت بدهد. مربی که لئو را تمرین می‌دهد، می‌داند همه کسانی که اطرافش هستند باید کاری کنند که او احساس امنیت کند و اگر ما بتوانیم به لئو پاس بدهیم، می‌توانیم موقعیت خلق کنیم. در غیر این صورت به زحمت می‌افتیم. ما بهترین بازیکن جهان را داریم و بقیه باید از وجود او بهره ببرند. برای همین بود که گفتم باخت ما به کرواسی مشکل ما بود نه او.»

او ادامه داد: «جنبه انسانی مسی فوق‌العاده است، او هم آدم است، احساس دارد، گریه می‌کند، می‌خندد و وقتی آرژانتین می‌برد، خوشحال می‌شود. مهم است که مثل بقیه درباره آرژانتین احساس دارد. من روزهای غم و شادی و بحرانی و مثبت مثل امروز را در کنار او بوده‌ام. خیلی‌ها می‌گویند از بازی در آرژانتین لذت نمی‌برد، موافق نیستم. او مثل بقیه بازیکنان لذت و رنج می‌برد و همین او را بزرگتر می‌کند.»

آرژانتین به سختی تمام توانست به‌عنوان تیم دوم گروه D راهی مرحله یک‌هشتم‌نهایی شود بعد از آنکه داور بازی با نیجریه با وجود استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) خطای هند مارکوس روخو را پنالتی نگرفت و همین مدافع منچستریونایتد بود که گل پیروزی و صعودبخش تیمش را زد. حریف بعدی آرژانتین فرانسه است.

سامپائولی درباره بازی گفت: «ما برنامه داشتیم و فکر می‌کنم نیمه اول خوب پیش رفت. بهتر از نیجریه بودیم. توانستیم رو به جلو حرکت کنیم و در میانه میدان پاس‌های زیادی می‌دادیم. بعد از گل تساوی، عصبی شدیم و نگران بودیم صعود نکنیم اما در پایان خیلی خوشحال بودیم. تغییرات زیادی داشتیم، می‌خواستیم خلق موقعیت کنیم اما مهم‌تر از همه این بود که بازیکنان ما شجاع بودند، جسارت آنها این نتیجه را ممکن کرد. همانطور که قبلا گفته‌ام بازیکنان من با جانشان بازی می‌کنند، شورشی‌های واقعی هستند. کار سختی کردند و حالا برای آینده فرصت خوبی دارند. ما در آینده به ثبات نیاز داریم، هر مسابقه یک فینال است، باید برابر فرانسه انسجام داشته باشیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز