خبرگزاری کار ایران

کاسرس هم به جمع داوران منفور فوتبال ایران پیوست

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۶۱۸

انریکه کاسرس داور شناخته شده‌ای برای ما ایرانی‌ها نبود. حداقل تا قبل از بازی ایران و پرتغال شناخت چندانی از او نداشتیم. او اما با قضاوتی که در این بازی انجام داد به حافظه همه ایرانی‌های فوتبال‌دوست سنجاق شد.

به گزارش ایلنا، نیمه‌نهایی کوپا آمریکا سال 2016 و نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان در همان سال مهم‌ترین بازی‌هایی هستند که او پیش از این قضاوت کرده بود. کاسرس البته در همین جام جهانی هم بازی روسیه و مصر را سوت زده بود. این داور پاراگوئه‌ای در بازی ایران و پرتغال طوری سوت زد که صدای همه را به جز پرتغالی‌ها درآورد.

در جریان این مسابقه 3 بار از کمک‌داور ویدئویی کمک گرفت که بی‌سابقه بود. همین نشان می‌داد تصمیم‌های اولیه‌اش چقدر نادرست و نیازمند بازبینی بوده است. هر چند یکی از این بازبینی‌ها به سود ایران تمام شد و یک پنالتی منجر به گل برای ما به همراه داشت. با این وجود خیلی‌ها معتقدند او یک پنالتی صد درصد روی مهدی طارمی را هم نگرفت.

می‌شود گفت این صحنه از پنالتی که برای ایران گرفته شد، پنالتی‌تر بود اما کاسرس حتی سراغ کمک‌داور ویدئویی هم نرفت. سوال‌برانگیزترین تصمیم او اما این بود که به رونالدو به خاطر زدن ضربه با آرنج به صورت مرتضی پورعلی‌گنجی فقط یک کارت زرد داد. بگذریم از اینکه تقریبا در همه دفعاتی که از کمک‌داور ویدئویی کمک گرفت، کلی طول کشید تا خودش را متقاعد کند و تصمیم بگیرد. تصمیم بحث‌برانگیز او برای کارت زرد دادن به رونالدو وقتی جالب‌تر جلوه می‌کند که بدانیم این داور به راحتی از کارت قرمز استفاده می‌کند.

در آن صحنه اما احتمالا فقط به این دلیل که بازیکن خطاکار رونالدو نام داشت، از دادن کارت قرمز خودداری کرد. اتفاقا 62 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی روزنامه اکیپ هم معتقد بودند که خطای رونالدو اخراج داشت اما نظر داور چیز دیگری بود. هفته‌نامه معتبر کیکر هم به داور بازی نمره ضعیف 5/4 داد و نوشت در چنین بازی حساسی، ‌داور تحت تاثیر جو قرار گرفت و نتوانست با قاطعیت تصمیم‌گیری کند. هر چه بود، بازی تمام و ایران هم حذف شد اما نام کاسرس هم رفت کنار نام بنجامین فرانکلین استرالیایی (داور بازی ایران و عراق در جام ملت‌ها) و اورس مه‌یر (داور سوییسی بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998). داورانی که در ایران هرگز از آنها به نیکی یاد نخواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز