خبرگزاری کار ایران

وقتی کری‌خوانی گلر ایران به نتیجه نشست:

شیر مادرت حلالت بیرانوند

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۵۳۵

گلر تیم ملی کشورمان با درخشش خیره کننده خودش یکی ازستارگان فوتبال دنیا را به زیبایی ناکم گذاشت و ایران را تا ثانیه پایانی بازی امیدوار نگه داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی کشورمان در بهترین عملکرد خودش در تاریخ جام‌های جهانی، حذفی سربلندانه داشت و با نمایشی فراتر از حد انتظار توانست بزرگترین غول‌های جهان را به چالش بکشد.

شاید 20 یا 10 سال گذشته، رویارویی و همگام شدن با ستاره‌های فوتبال دنیا برای ما یک رویای دست نیافتنی بود ولی کاری که شاگردان کی‌روش انجام دادند تحقق این رویا بود و به خوبی نشان داد که در فوتبال روز دنیا دیگر هیچ چیز نشدنی نیست و از هیچکس نمی‌شود انتظار چیزی را نداشت.

یکی از بازیکنانی که به خوبی نشان داد می‌شود بزرگترین ستارگان دنیا را ناکام گذاشت، علیرضا بیرانوند بود. گلر موفق تیم ملی که در طول 270 دقیقه حضورش چند سیو فوق‌العاده داشت و تنها 2 بار دروازه‌اش باز شد که هر دو گل به عواملی از جمله اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی گره خورده بود.

بیرانوند در ماه‌های منتهی به جام جهانی در ترکیب پرسپولیس و تیم ملی کمی دچار افت شده بود و گل‌هایی خورد که تردیدهایی نسبت به عملکردش در ترکیب اصلی تیم ملی ایجاد کرد و حتی گزینه‌هایی برای جانشینی او معرفی شد ولی او ماند و جایگاهش را حفظ کرد و نشان داد کسی شایسته تر از او وجود ندارد.

اوج درخشش و شاهکار بیرانوند پنالتی امشبش بود که از کریستیانو رونالدو گرفت. اتفاقی که کمتر کسی فکر آن را می‌کرد. ستاره پرتغال علاوه بر مهارت‌های بی‌شماری که دارد، یکی از بهترین پنالتی‌زنان دنیا هم محسوب می‌شود و همیشه ضرباتش به بهترین شکل به تور دروازه می‌چسبد و بهترین گلرهای دنیا هم در برابر آن تسلیم شده‌اند و آخرینش هم همین داوید دخیا بود.

بیرانوند با این وجود با جسارت تمام به خوبی جهت ضربه رونالدو را تشخیص داد و به موقع پرید و فوق‌العاده دروازه ایران را نجات داد و باعث شد تا ثانیه آخر بازی امید به ماندن در جام را داشته باشیم.

شاهکاری بیرانوند مقابل رونالدو همه را یاد کری خوانی او پیش از شروع جام انداخت که رو به دوربین به شوخی حال ستاره پرتغال را پرسیده بود و همه می‌ترسیدند با درخشش این بازیکن مقابل ایران، چنین موضوعی سوژه و دستمایه تمسخر گلر ما قرار بگیرد ولی بیرانوند ثابت کرد بی‌جهت کری نخوانده و چیزی در چنته دارد تا یکی از بهترین بازیکنان دنیا را ناکام بگذارد.

رونالدو همیشه پنالتی زن بود و بیرانوند پنالتی نگیر، اگر قرار بود یک پنالتی جلوی دروازه بیرانوند تبدیل به گل نشود بدون شک راهش به بیرون چهارچوب بود یا به تیر دروازه. او آخرین پنالتی مهمی که گرفت در زمان پوشیدن لباس نفت تهران برایش رقم خورد. در بازی مقابل پرسپولیس و در برابر همین مهدی طارمی که مدت‌ها در پرسپولیس و حالا در تیم ملی هم بازی بودند.

رونالدو هم در فصل اخیر پنالتی‌هایش را گل کرده بود. آخرین ضربه‌ای که از دست داد مربوط به هفته 35 فصل 2017-2016 و در بازی برابر والنسیا بود. این یعنی رونالدو بیش از یک سال بود که پنالتی خراب نکرده بود و بیرانوند بیش از دو سال بود که پنالتی مهار نکرده بود. ولی مگر آمار و ارقام دردی از حالِ حال آدم دوا می‌کند؟ مهم چیزی بود که در بازی ایران - پرتغال به ثمر رسید و سیوی که رفت کنار فرار انفجاری خداداد عزیزی و ضربه تمام کننده‌اش به قلب دروازه استرالیا و ضرب سر مهار نشدنی استیلی مقابل آمریکا.

این صحنه همیشه وبال گردن رونالدو هم خواهد بود. کسی که همیشه رقیب دیرینه‌اش مسی را به ناتوانی و ضعف در پنالتی متهم می‌کردند و آمار فوق‌العاده او را بر فرق سرش می‌کوفتند ولی حالا هربار طرفداران رونالدو بگویند مسی پنالتی زدن بلد نیست، آنها در پاسخ نام بیرانوند را مثال می‌زنند. دیگر شاید کسی حتی در ذهن نداشته باشد که مسی و آرژانتین برابر ایسلند چکار کردند.

چیزی که به ثبت رسید شادی یک ملت بود و امشب کل ایران هم صدا با بیرانوند گفت: چطوری کریس؟

شیر مادرت حلالت بیرانوند

شیر مادرت حلالت بیرانوند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز