خبرگزاری کار ایران

امیر هاشمی مقدم در گفت و گو با ایلنا:

اسپانیا چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد اما ما نه/ وقتی در زمین ما چادر زدند باید پشت کمرشان را هدف قرار بدهیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۵۳

ستاره اسبق استقلال درباره دیدار ایران و اسپانیا صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران باید امشب در دیداری حساس به مصاف تیم ملی اسپانیا برود. دیداری حساس که می تواند شب تاریخی را برای فوتبال کشورمان به ثبت برساند. امیر هاشمی مقدم ستاره اسبق استقلال در دهه شصت و هفتاد و مدیرفنی تیم دوم نایمخن هلند؛ در گفت و گو با ایلنا درباره دیدار با اسپانیا صحبت کرد که در ادامه متن این گفت و گو را می خوانید:

×بعد از برد مقابل مراکش انتظارها از تیم ملی بالا رفته است. فکر می کنید برای بازی با اسپانیا باید چه توقعی داشته باشیم؟

من اینطور به این قضیه فکر نمی کنم. همیشه انتظار از تیم ملی می رود و در هر صورت با نتیجه ای که بدست آمد شاید امیدها بیشتر شده باشد. ما سه امتیاز داریم و در صدر جدول هستیم. امیدوار هستیم و توقع داریم تیم ملی در دو بازی بعدی بهترین نتیجه را کسب کند. این امید یا توقع یا انتظار طبیعی است چرا که می دانیم بچه ها مانند یک خانواده هستند و می توانند تلاش کنند وبا زحمتی که می کشند به مرحله بعدی بروند. این اتفاق شدنی است و چقدر خوب می شود که این اتفاق رخ دهد.

×تحلیل شما از اسپانیای بعد از لوپتگی جلوی پرتغال چیست؟ و اینکه با آمدن هیرو روند لاروخا خوب و قابل قبول بوده است؟

چون خیلی نزدیک به جام جهانی این اتفاق رخ داده هم می تواند یک شوک مثبت باشد  و از طرف دیگر می تواند برعکس کار کند. اگر هیرو فلسفه و تفکرات خودش را داشته باشد؛ حتی با جا به جا کردن یک یا دو نفر می تواند به تیم اسپانیا ضربه بزند. در بازی اول اسپانیا بد نبود اما متقائد کننده ظاهر نشد. یعنی طوری نبود که ما بنشینیم و بگوییم آنها مدعی قهرمانی هستند. اسپانیا بازی را در نهایت مساوی کرد و الان فشار بر روی آنها وجود دارد. آنها برای از دست دادن، خیلی چیزها دارند اما ما چیزهای زیادی برای بدست آوردن داریم و چیزی برای از دست دادن هم نخواهیم داشت.

×تیم ملی باید مقابل اسپانیا با چه ساختاری به میدان برود؟ به نظر شما باید با همان سبک دیدار با آرژانتین در جام جهانی قبل بازی کنیم یا خیر؟

ایران با هر ساختاری و با هر ارنجی به مصاف اسپانیا برود مهم این است که نظم و دیسیپلین دفاعی داشته باشیم و بسته بازی کنیم. باید حواسمان باشد پست هایی که خالی می شوند خیلی سریع باید پر شود. استفاده کردن از یک یا دو موقعیت بدست آمده می تواند بسیار مهم باشد و ساختار داشتن در این بازی یک امر حیاتی است. ایران باید مثل یک تیم باشد. تمرکز بالا می تواند در این مسابقه تعیین کننده باشد.

×با مصدومیت روزبه چشمی چه کسی می تواند بهترین جاگزین برای او باشد.؟

اینکه چه کسی جانشین چشمی خواهد شد چیزی است که سرمربی تیم ملی ایران باید تصمیم بگیرد و پاسخ بدهد. هر کسی که بازی می کند باید با تمرکز بالا باشد. ما یک مجید حسینی خوب داریم؛ یک پژمان منتظری خوب داریم و در نهایت یک خانزاده خوب داریم. به نظر من تشخیص کارلوس کی روش است که باید آماده ترین آنها را با توجه به تمرینات انتخاب کند. باید ببیند کدام از لحاظ تفکر برای جدال با اسپانیا بیشتر تطابق دارد. به تمام تصمیم های کی روش احترام می گذارم و اعتقاد دارم. از همین جا هم می خواهم برای روزبه چشمی آرزوی سلامتی کنم و خیلی ناراحتمان کرد اما متاسفانه دیگر همراه تیم نیست.

×به نظرتان کدام بازیکنان می توانند نقش مهمتری در این مسابقه داشته باشند؟

هر بازیکنی در این دیدار سهم خاص خودش را خواهد داشت. دفاع ما از خط حمله شروع می شود. تمرکز بالا حیاتی است و باید خط دفاع و دروازه ما حسابی در زمین صحبت کنند و بازیکنان یکدیگر را کوچ کنند و همدیگر را هدایت کنند. این مساله بسیار تعیین کننده است و می تواندما را از اسپانیا یک گام جلو بیندازد و عمق دفاع ما را پوشش دهد. از لحاظ بازیسازی و هجومی هم موقعی تعیین کننده خواهیم بود که به موقع فضای پشت کمر مدافعان اسپانیا را پیدا کنیم. وقتی که در زمین ما چادر زده اند و وقتی که توپ را از آنها می گیریم باید مهاجم پرسرعتمان را شناسایی کرده و آنها را صاحب توپ کنیم تا در ضد حملات هم خطرساز ظااهر شویم.

اسپانیا چیزهای زیادی برای از دست دادن دارد اما ما نه/ وقتی در زمین ما چادر زدند باید پشت کمرشان را هدف قرار بدهیم

×در نهایت از جو روسیه برایمان بگویید. شما در دیدار با مراکش در سنت پترزبورگ حضور داشتید و شاهد آن بازی تاریخی بودید.

ورزشگاه جو بسیار قشنگی داشت. قبل از بازی که مردم شعار می دادند و هم طرفداران ما و هم مراکش تیم خود را تشویق می کردند و هیچ گونه بی احترامی وجود نداشت. نه از طرف هواداران ما و نه آنها. جو سالم و قشنگی بود و در نهایت ما توانستیم به برتری برسیم. بازیکنان نیمکت نشین به داخل زمین ریختند و سوی سکوها هم مردمی که همدیگر را نیم شناختند یکدیگر را در آغوش می گرفتند و تابریک می گفتند. این بازی در تاریخ ایران نوشته شد. در کل جو مثبت و خوبی در روسیه حاکم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز