خبرگزاری کار ایران

گفت و گوی خواندنی آس با سفیر ایران اسپانیا:

حضور زنان در سالن‌های کوچک ورزشی هیچ ممنوعیتی ندارد / اسپانیا باید مراقب همه بازیکنان ایران باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۳۵۹

به بهانه دیدار امروز اسپانیا و ایران در جام جهانی روسیه خبرنگار نشریه آس با سفیر ایران در شهر مادرید گفت و گوی جذابی را انجام داده است.

به گزارش ایلنا، خبرنگار خبرگزاری آس اسپانیا پیش از مصاف شاگردان فرناندو هیرو برابر ایران به دفتر سفارت ایران در مادرید رفته و با محمد حسن فدایی فرد سفیر ایران در اسپانیا گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

* اجازه بدهید از ابتدا بپرسم شما طرفدار فوتبال هستید؟

البته. من یک طرفدار نیستم و از رنکینگ تیم‌های حاضر در جهان بی خبرم. اما تا حد امکان فوتبال را دنبال می‌کنم همانند مردی که در جوانی فوتبال بازی می‌کرده.

* در کدام پست؟

دفاع یا حمله. همانند آنهایی که حرفه‌ای نیستند (خنده.)

* ایران به عنوان صدرنشین گروه مقابل اسپانیا قرار می‌گیرد. پیش از آغاز جام جهانی شما چنین نتیجه‌ای را پیش بینی می‌کردید؟

فوتبال غیرقابل پیش بینی است، اما به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به روسیه ما در آسیا شکست  ناپذیر نشان دادیم. مردم ایران به خیابان‌ها می‌آیند و پیروزی در برابر مراکش را به شیوه ای جشن می‌گیرند.

* آیا آرزوی شما صعود ایران برای اولین بار از مرحله گروهی در جام جهانی است؟

امید فراوان. فوتبال به ما نشان داده است که ما می توانیم آن را در اختیار ما قرار دهیم. بازیکنان ما از اعتبار و پرستیژ ایران دفاع می‌کنند. ما ویژگی‌های بسیاری از اسپانیا را می‌دانیم ... ما همچنین نمی‌خواهیم خودمان را با باورهای خیالی گول بزنیم اما ما مبارزه خواهیم کرد زیرا ما یک تیم قدرتمند هستیم.

* کی روش پیش از آغاز جام جهانی گفته بود که هیچ کس نمی‌خواهد با ما بازی کند. کوزو و یونان بازی با ایران را لغو کرده بودند.

من معنی این حرف را نمی‌دانم. من هم با او موافق نیستم. گاهی اوقات شرایط فنی ارائه نمی‌شود که آنها برابر ما بازی کنند.

* یعنی این به خاطر مسائل سیاسی نیست؟

البته که نه.

* نظر شما درباره کارلوس کی روش چیست؟

کل کشور از فدراسیون تا طرفداران تیم ملی از او راضی هستند.  ما به همراه او به دو جام جهانی صعود کرده‌ایم. او از پتانسیل فوتبال ایران به خوبی استفاده کرده است.

* هواداران ایرانی در بازی ایران و مراکش در ورزشگاه حضور داشتند. در ایران ورود بانوان ممنوع است، پس از بازدید اینفانتینو از فدراسیون فوتبال ایران، رئیس جمهور روحانی قول داد که زنان به زودی وارد ورزشگاه شوند. چه اقداماتی در این راستا انجام شد؟

حضور زنان در استادیوم‌های کوچک، جایی که فوتسال بازی می‌شود، بسکتبال ... هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.  در جایی که شرایط می‌تواند به راحتی آماده شود، مراحل قبل از آنها انجام شده است. هنوز در استادیوم‌های فوتبال بزرگ این اتفاق نیفتاده است. این به خاطر دلایل فرهنگی و مذهبی به باورهایی است که در یک جامعه وجود دارد. اخلاق عمومی اما در ایران، یک خواست قوی برای حل این مشکل دارد. ما به دنبال توافق کامل با احترام به قوانین کشور هستیم. من، همانطور که رئیس جمهور گفت، امیدوارم که یک راه حل به دست آید. 

* مسعود شجاعی که برابر نماینده اسرائیل بازی کرده بود مدتی از حضور در تیم ملی فوتبال محروم بود. آیا کشور شما در چنین شرایطی در آینده حساسیت کمتری خواهد داشت؟

یک واقعیت وجود دارد و این است که ما اسرائیل را به عنوان کشور به رسمیت نمی‌شناسیم و هیچ تغییری در ارتباط با رویارویی تیم ملی ایران و یا باشگاه‌های ایرانی با باشگاه‌های اسرائیل و نماینده اسرائیل در هر نقطه از جهان وجود ندارد. 

* بیایید به بازی برگردیم اگر من بتوانم یک بازیکن از لاروخا را برای بازی با ایران انتخاب کنم، چه کسی می‌توانم انتخاب کنم؟

من به همه احترام می‌گذارم پیکه، راموس، اینیستا ... آنها بسیار خوب هستند، اما این یک ورزش تیمی است.

* کدام یک از بازیکنان ایران امروز نمایش خوبی خواهند داشت؟

اسپانیا باید مراقب هم بازیکنان ما باشد (می‌خندد)، هر کس می‌تواند شگفت زده کند. من بازیکنان را خیلی باانگیزه می‌‌بینم. 

* آیا شما پیش بینی برای نتیجه دارید؟

برندگان این دیدار مردم اسپانیا و ایران هستند. این افتخار برای میزان آمادگی ما برابر اسپانیا است و ما می‌خواهیم همکاری در زمینه فوتبال را توسعه دهیم. 

* به چه معنی؟

این مسئله در حال مذاکره بین دو کشور است و این رویاریی بهانه‌ای برای همکاری است. از مسابقات به مشاوره، آموزش فنی ... اسپانیا، همچنین در باشگاه ها، در صدر آنهاست. در فوتبال ما باید از کشور شما یاد بگیریم. 

* به من درباره جامعه ایرانی بگویید. این بازی را چگونه می‌بینند؟

ما در اسپانیا 12،000 ایرانی داریم اما پراکنده هستیم. در مادرید، بارسلونا، مالاگا، والنسیا ... دیدار برای دیدن بازی بسیار دشوار است. من دو مسئولیت دارم اما سعی می‌کنم بازی را از مقابل تلویزیون ببینم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز