خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ۲۰۱۸:

قهرمانی: اگر سیستم VAR نبود، کار دو تیم داوری تمام می‌شد/ سیستم جدید، جذابیت را پایین و عدالت را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۰۳۶

داور بازنشسته کشورمان درباره بازی‌های روز گذشته جام جهانی نظرهای متفاوتی دارد.

محسن قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا درباره بازی‌های روز گذشته جام جهانی گفت: روزی پرپنالتی داشتیم و با توجه به شرایط جدید، فکر می‌کنم که همه امکانات جدید، اعم از سنسورهای داخل توپ و همچنین ویدئو چک امتحان شد. البته نظر من این است که احساس می‌کنم دیگر مثل قبل، جذابیت فوتبال نمی‌ماند اما در مجموع حقی از کسی ضایع نمی‌شود وشرایط به نوعی جوانمردانه رقم می‌خورد. هرچند بازی‌ها هم به مرور زمان پیشرفت می‌کنند اما بیشتر تیم‌ها برای این بازی می‌کنند که در هفته اول اشتباه خاصی را انجام ندهند و همین حس ناخوداگاه به تیم داوری هم منتقل می‌شود؛ چرا که آن‌ها هم قصد دارند نمایش بی‌نقصی داشته باشند؛ کما این که اگر این سیستم جدید نبود، تا الان دو تیم داوری، هم از بازی فرانسه استرالیا و هم از بازی پرو دانمارک، باید اردوی جام جهانی را ترک می‌کردند. 

وی افزود: ایراد بزرگ سیسستم این است که تمرکز و اعتماد به نفس داور پایین می‌آید. این که یک گروه در لحظه عملکرد داور را نگاه می‌کنند و برای کنترل بازی، در لحظه می‌توانند خلاف تصمیم داور را اعلام کنند استرس و آدرنالین را بالا می‌برد. داور باید در صدم ثانیه صحنه را ببیند، تجزیه و تحلیل کند، تصمیم بگیرد و حکم دهد؛ یعنی 4 کار. پس نگاه کردن از پشت تلویزیون و تصحیح کار شاقی نیست اما تنها حسن آن این است که حق به حقدار می‌رسد. 

داور سال‌های نه چندان دور کشورمان درباره عملکرد داوران در بازی‌های روز شنبه گفت: اگر بخواهیم کتابی نگاه کنیم درست است، چرا که بالاخره تصمیمات چک شده است. 

قهرمانی درباره اعتراض هواداران آرژانتین گفت: تیم‌های بزرگ، خصوصا آن‌هایی که بازیکنان بزرگ هم دارند همواره از داور طلبکارند تا نتیجه را گردن او بیندازند؛ همان‌طور که در بازی ایران و آرژانتین هم اتفاق افتاد! این خیلی طبیعی است که ایسندی‌ها در مقابل ستاره‌ای مثل مسی فیزیکی بازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز