خبرگزاری کار ایران

سیچلو علاقه نداشت به ایران بازگردد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۰۹۱

حالا که کار سیچلو تمام شده، بد نیست نگاهی بیندازیم به روندی که این مربی در ایران طی کرد. او با سابقه کار در رده‌های پایه و تیم ملی آرژانتین به همراه ولاسکو به ایران آمد و دستیار او در ایران شد.

به گزارش ایلنا، تا سال 2013 که ولاسکو رفت در ایران بود اما پس از آن به قطر رفت و دوباره با لوزانو به ایران آمد. نقطه عطف دوران او در ایران همین‌جا بود. دورانی که او حتی پیش از سرمربی با تیم ملی قرارداد امضا کرد؛ آن هم قرارداد بلند مدت و سه ساله!

همان روزها مشخص بود که سیچلو چیزی بیشتر از یک کمک مربی است برای والیبال ایران. او حتی در مذاکرات فدراسیون با گزینه‌های هدایت تیم ملی هم حضور داشت و در نهایت هم عکس یادگاری و توافق با حضور او انجام شد.

سیچلو چیزی بیش از یک کمک مربی بود. روابط گسترده و قوی با بازیکنان و مدیران فدراسیون داورزنی اعتبار بالایی به او بخشیده بود و جریان رسانه‌ای هدایت شده از سوی فدراسیون به سمتی می‌رفت که او پس از المپیک، سرمربی تیم ملی شود. روندی که البته به هیچ وجه با موفقیت همراه نشد و گارد جدی و مخالفی که جامعه والیبال در مقابل خوان گرفتند، سرمربی شدن او را تقریبا غیر ممکن کرد.

از طرف دیگر با رفتن لوزانو و آمدن کولاکوویچ، سیچلو دیگر حتی به‌عنوان کمک مربی هم نتوانست با تیم بزرگسالان فعالیت کند. اون حالا بیکار بود اما قرارداد داشت و دستمزد خوبی هم از فدراسیون می‌گرفت. به همین دلیل موظف شد تیم امید را در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان هدایت کند. تجربه‌ای که اگرچه خیلی نا‌موفق نبود اما آنچنان که باید و شاید هم اتفاق ویژه‌ای به حساب نیامد.

برنامه نداشتن تیم امید از یک طرف و پایان دوران داورزنی از طرف دیگر باعث شد تا فدراسیون که هنوز هم موظف به دادن دستمزد به او بود، راضی شود تا خوان راهی سری B ایتالیا شود و نیمی از دستمزدش را بگیرد.

او حالا مربی بزرگتری است و به سری A صعود کرده اما دیگر دوست ندارد به‌عنوان مربی تیم ب با ایران همکاری کند.

او زمانی قرار بود سرمربی تیم ملی ایران شود. شاید هم در زمانی نه چندان دور دوباره به سراغش برویم اما پروژه سیچلو را باید فعلا تمام شده بدانیم.

  سیچلو علاقه ندارد به ایران بیاید!

اینطور که به نظر می‌رسد، غائله تیم ملی ب و نماینده ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در حال ختم شدن است و تکلیفش به زودی مشخص می‌شود. طی روزهای گذشته ماجرای بلاتکلیفی این تیم و عدم حضور سیچلو در ایران برای هدایت تیم ب، انتقادها را به اوج خود رسانده بود. سیچلو چند باری زمان آمدنش به ایران را جابه‌جا کرده و مشخص نبود و حالا هم نیست چه زمانی به ایران می‌آید. از طرف دیگر زمان نه چندان زیادی برای تشکیل یک تیم از صفر و آماده کردن آن برای بازی‌های آسیایی باقی بود.

همین عوامل باعث شد تا فاصله گفت‌وگوی سه‌شنبه ایران ورزشی با سخنگوی فدراسیون که از بی‌خبری‌اش درباره ماجرای سیچلو می‌گفت تا دیروز، تعیین تکلیف ماجرای سیچلو باشد. تکلیفی که مشخص شد بالاخره عدم حضور است و کادر فنی تیم ب به طور قطع در بازی‌های آسیایی، ایرانی خواهد بود.

امیرحسین منظمی درباره وضعیت نهایی تیم ب اینطور توضیح می‌دهد: «پنهان کاری در کار نیست. کادر فنی ایرانی در بازی‌های آسیایی هدایت تیم‌ ‌ملی ب والیبال را بر عهده خواهد گرفت و ادامه‌ همکاری با سیچلو منتفی است، . اولویت فدراسیون والیبال بر ادامه‌ همکاری با این مربی آرژانتینی بود ولی با توجه به صعود تیم سیه‌نا به سری آ ایتالیا گویا سیچلو علاقه‌ای به هدایت تیم‌ ‌ملی ب ندارد و ذهنش درگیر رقابت‌های سری A است.»

دبیر فدراسیون والیبال ادامه‌ می‌دهد: «ما علاقه داشتیم تا سیچلو به قولش عمل کند و به ایران بیاید و با او درباره برنامه و خواسته‌هایش صحبت کنیم اما هر چه پیغام و پسغام فرستادیم پاسخی نگرفتیم. پس از اینکه ضیایی با او تماس گرفته بود معلوم شد که ادامه‌ همکاری با سیچلو منتفی است. حالا هم تصمیم بر این شده تا هدایت تیم‌ ‌ملی ب به کادر فنی ایرانی سپرده شود و مطمئنا با این ترکیب نیز تیم‌ ‌ملی نتیجه‌ خوبی می‌گیرد.»

منظمی درباره زمان آغاز اردوی تیم‌ ‌ملی ب برای حضور در بازی‌های آسیایی نیز می‌گوید: «بر اساس برنامه قرار است این اردو از ۱۹ خرداد آغاز شود. فدراسیون والیبال اسامی ۵۰ بازیکن را به کمیته ملی المپیک ارسال کرده و پس از صحبت با مربیان و هماهنگی با مربیان تیم‌های ملی در دیگر رده‌ها، درباره بازیکنان راه یافته به اردو تصمیم‌گیری می‌شود.»

ماجرای دیگری که این روزها خیلی به آن توجه می‌شود، ماجرای قرارداد بلند مدت فدراسیون با سیچلو است. مربی که حالا ماه‌هاست دیگر در ایران حضور ندارد اما به طور مرتب حق و حقوقش را دریافت می‌کند. حالا هم که فدراسیون به او نیاز دارد، به ایران نمی‌آید و علاقه‌ای به همکاری ندارد!

دبیر فدراسیون والیبال در جواب این سوال که چرا سیچلو با وجود ماه‌ها عدم حضور در ایران از فدراسیون والیبال مبلغی قابل توجه به‌عنوان حقوق دریافت می‌کرده و اینکه چرا و چگونه در سال ۲۰۱۵ چنین قراردادی امضا شده است، اینطور اظهارنظر می‌کند: «در اینکه در آن زمان این قرارداد به این صورت تنظیم شده است، هیچ اطلاعاتی ندارم. منتظر هستیم تا سیچلو در هفته‌های آینده به ایران بیاید تا قراردادش را فسخ کنیم و داستان این حقوق‌ها نیز تمام شود.»

منظمی در پایان درباره عملکرد ضعیف تیم‌ ‌ملی والیبال در سه بازی اول هفته‌ نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ و شکست ناباورانه پس از هشت سال برابر ژاپن نیز می‌گوید: «به نظرم در روزی که نجنگیم محکوم به باخت هستیم. باید برای هر امتیاز در چنین رقابت‌های مهمی جنگید. در هفته‌ اول تیم ما در دریافت اول عملکرد ضعیفی داشت و به هیچ عنوان مهاجمان خوب تغذیه نشدند. در کل معتقدم در همه پست‌ها ضعف مشهود بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز