خبرگزاری کار ایران

محسن قهرمانی: پنالتی ذوب‌آهن و اخراج نژادمهدی درست بود/ نارنجک‌ها می‌تواند برای میزبان دردسرساز شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۶۲۳

کارشناس داوری کشورمان تصمیمات داور مسابقه را در بازی ذوب‌آهن - استقلال درست می‌داند.

محسن قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص قضاوت تیم داوری مسابقه ذوب‌آهن - استقلال اظهار داشت: داوری در مجموع عملکرد خوبی داشت و اشتباه تاثیرگذاری در جریان بازی نداشت و تصمیمات حساس داور در جریان بازی اکثراً درست بود و با وجود اینکه یک بازی خشن و پر برخورد بود از پس بازی بر آمد.

وی در مورد صحنه اخراج نژادمهدی گفت: در این مورد فکر می‌کنم داوران ایرانی لیگ برتر ما مقصر هستند که با بازیکنان زیاد مماشات می‌کنند و مهربان هستند و در خیلی از جاهایی که باید کارت رنگی نشان بدهند چشم پوشی می‌کنند و همین باعث می‌شود بازیکنان ما در میادین بین‌المللی هم خودشان را محق بدانند هر رفتاری انجام دهند و در اینجا دیگر داور مماشات نخواهد کرد و صحنه اخراج نژادمهدی هم از این مورد بود که به درستی از سوی داور انجام شد.

کارشناس داوری در ادامه عنوان کرد: درگیری‌‌ها و خشونت زیاد در حین بازی بین دو نماینده ایرانی اتفاق جالب و زیبنده‌ای نبود و با توجه به اینکه این دیدار بیننده‌ بین‌المللی دارد صورت خوشی برای فوتبال ما نخواهد داشت که بین دو نماینده از کشور ما چنین رفتارهایی صورت بگیرد.

قهرمانی در مورد پنالتی ثانیه‌های آخر بازی که از سوی داور اعلام شد خاطر نشان کرد: در قوانین جدید خطای هَند وقتی بازیکن از زمین بلند می‌شود سوای اینکه بازیکن رقیب کنارش باشد یا نه و نسبت به توپ دید دارد یا نه، وقتی دستانش باز است و مزاحم حرکت توپ می‌شود خطا انجام داده و با توجه به قوانین جدید به نظر من تصمیم داور درست بود. هرچند این پنالتی در زمان بدی برای استقلال گرفته شد و موجب ناراحتی هواداران استقلال شده است ولی باید قبول کرد تصمیم داور درست بود. به هر حال این اتفاقات در فوتبال میافتد و پرسپولیس هم روز گذشته در ثانیه‌های پایانی بازی دروازه‌اش باز شد.

وی در پایان در مورد نارنجک‌هایی که به داخل زمین پرتاب شد و عواقب احتمالی‌اش برای فوتبال ما گفت: در هر بازی دو ناظر از سوی AFC وجود دارد که یکی ناظر اجرایی بازی است و دیگری ناظر کمیته داوران AFC که قطعا در گزارش خود این موارد را ذکر خواهند کرد و بدین ترتیب داور هم مجبور است این مورد را در گزارش خود لحاظ کند. امیدوارم با وجود اینکه این تخلف پیش از این از سوی تماشاگران کشور ما سابقه داشته است، AFC به جریمه نقدی بسنده کند و محرومیت برای ما در نظر نگیرد. امیدوارم هر کدام از دو نماینده کشورمان که صعود می‌کنند در مرحله بعدی شاهد اتفاقاتی مثل اخراج نژاد مهدی یا پرتاب نارنچک نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز