خبرگزاری کار ایران

نبرد حساس در کورس قهرمانی سری A

یوونتوس در سنگلاخ سن‌سیرو

کد خبر : ۶۱۷۳۸۶

​راه یوونتوس برای رسیدن به هفتمین قهرمانی متوالی لیگ ایتالیا که به نظر توقف ناپذیر می‌رسید، به یک مانع سخت برخورد کرد. 10 روز قبل، مدافع عنوان قهرمانی با شش امتیاز اختلاف در صدر جدول سری A یکه تازی می‌کرد اما بعد از تساوی یک بر یک در زمین کروتونه و باخت خانگی یک بر صفر به ناپولی، یوونتوس امشب در حالی به مصاف اینترمیلان می‌رود که در فاصله چهار بازی مانده تا پایان فصل فقط یک امتیاز از تیم دوم جدول، ناپولی بیشتر دارد.

به گزارش ایلنا، جان‌لوییجی بوفون، کاپیتان و دروازه‌بان یوونتوس می‌گوید: «ما در دو بازی اخیر پنج امتیاز خیلی مهم را از دست دادیم اما هنوز در صدر جدولیم هرچند با فاصله بسیار کم. باید این فاصله را تا آخر فصل حفظ کنیم، این هدف و وظیفه ما است.»

رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند بوفون بعد از باخت هفته قبل به ناپولی که با گل دقیقه آخر کالیدو کولیبالی رقم خورد، درگیری شدیدی در رختکن با مهدی بن‌عطیه، مدافع مراکشی که روی گل مقصر بوده، داشته هرچند اسطوره فوتبال ایتالیا این اخبار را بی‌اساس و شایعه دانسته: «تلاش می‌کنند ثبات تیم را به هم بزنند و اعتماد به نفس و روحیه ما را خراب کنند. هیچ کس، حداقل در 17 سال حضور من در یوونتوس، انگشت اتهام را به سمت هم‌تیمی‌ها نشانه نرفته و کسی را مقصر باخت ندانسته و تا وقتی من کاپیتان تیم هستم، این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد.»

یوونتوس به پیروزی و نه شایعه نیاز دارد و برای رسیدن به هدف محتاج گلزنی مداوم پائولو دیبالا است. این مهاجم 24 ساله آرژانتینی در این فصل 21 گل زده که برای خودش بی‌سابقه است اما فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر می‌گذارد. او در شش بازی ابتدای فصل 10 گل زد در حالی که در تمام فصل قبل 11 گل زده بود. بعد افت کرد و در ابتدای سال 2018 دچار مصدومیت شد.

بعد از بازگشت، گل‌های بیشتری زده هر چند در همین دوره هم گاهی مهاجمی کاملا بی‌خطر بوده. او هفته پیش بین دو نیمه تعویض شد در حالی که برای دومین بازی متوالی حتی یک شوت در چارچوب هم نداشت. او از وقتی به یوونتوس رفته، حتی یک بار هم در سن‌سیرو موفق به گلزنی نشده.

آن طرف، مائورو ایکاردی علاقه زیادی به بازی با یوونتوس دارد. این یکی آرژانتینی در 10 بازی لیگ با بیانکونری 7 گل زده که سه تایش در چهار بازی سن‌سیرو بوده. او در جدول گلزنان لیگ ایتالیا با سه گل اختلاف نسبت به چیرو ایموبیله، مهاجم لاتزیو، در رده دوم قرار دارد.

انگیزه‌های اینتر هم برای این بازی کم نیست چون تیم لوچانو اسپالتی به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان است. در حال حاضر با یک امتیاز اختلاف نسبت به رم و لاتزیو، تیم‌های سوم و چهارم، در رده پنجم هستند.

یوونتوس برنامه سختی در پیش دارد و بوفون می‌گوید: «بازی با اینتر حساس و تعیین‌کننده است اما بازی با بولونیا، رم و ورونا هم به همین اندازه مهم است ضمن اینکه در فینال جام حذفی بازی سختی با میلان داریم.»

ماسیمیلیانو آلگری برای بازی امشب با اینترمیلان، جورجو کیلینی را ندارد. این مدافع محکم، در باخت برابر ناپولی دچار مصدومیت شد و جای خود را در این بازی به دانیله روگانی یا آندره‌آ بارتزالی می‌دهد اما خط حمله یووه در این بازی جان تازه‌ای می‌گیرد چون خوان کوادرادو و ماریو مانجوکیچ از ابتدا می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

تیم میزبان می‌تواند دقیقا با همان ترکیبی که به برد 2 بر یک در زمین کیوو دست یافت، به میدان برود. مربی سابق رم برای این بازی نگرانی خاصی ندارد ضمن اینکه می‌تواند روی یان کاراموه حساب خاصی بکند، این بازیکن جوان انگیزه‌های زیادی برای درخشش مقابل پرافتخارترین تیم ایتالیا دارد.

اینتر اگرچه فصل قبل در سن‌سیرو 2 بر یک یوونتوس را شکست داده اما این تنها بردش در 7 بازی خانگی اخیر برابر یووه بوده، آنها سه باخت و سه تساوی در شش بازی دیگر داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز