خبرگزاری کار ایران

مربیانی که احتمالاً آخرین بازی کنار تیم‌شان را تجربه می‌کنند؛

روز وداع با نیمکت؛ جنگ شفر و قلعه نویی برای هدایت سپاهان 8-97 (گزارش ویژه)

کد خبر : ۶۱۶۶۰۷

8 سرمربی لیگ برتری احتمال روز جمعه آخرین حضورشان روی نیمکت تیم فعلی را تجربه می‌‎کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان هم به ایستگاه پایانی خود رسیده است و هفته پایانی رقابت‌ها در حالی برگزار می‌شود که به جز 3 تیمی که برای نایب قهرمانی می‌جنگند، سایر تیم‌ها سرنوشتشان مشخص شده و دیدار نهایی تاثیر چندانی روی اوضاع و شرایطشان ندارد.

در این میان مربیانی هستند که یا به دلیل برآورده نکردن انتظارات در آستانه درب خروجی باشگاه قرار دارند یا به خاطر شرایط خودشان تمایلی به ماندن در این تیم نخواهند داشت و روز جمعه آخرین حضور روی نیمکت تیم فعلی‌شان را تجربه خواهند کرد.

 

فراز کمالوند - صنعت نفت آبادان/ احتمال جدایی: 60%

کمالوند فصل نسبتاً موفقی در صنعت نفت داشت و نتایجی که گرفت با توجه به داشته‌های تیم خوب و قابل قبول بود ولی سرمربی نفتی‌های آبادان خودش از شرایط در این تیم اصلاً راضی نیست و در طول فصل هم چند بار استعفای شفاهی داد.

صحبت از مذاکره وی با تراکتورسازی مطرح شده است و اگر شرایط برای رفتن به تبریز برایش محیا شود خودش هم دوست دارد به تیمی برگردد که محبوبیت زیادی بین هوادارانش دارد. هنوز در مورد آینده کاری وی با صنعت نفت چیزی قطعی نیست ولی احتمالات از جدایی او می‌گوید.

 

فیروز کریمی - گسترش فولاد تبریز/ احتمال جدایی: 70%

کریمی در نیمه راه به گسترش فولاد اضافه شد و توانست به تیم آشفته بوناچیچ سرو سامانی دهد ولی شایعات و اخباری که از اختلافات داخلی در باشگاه گسترش فولاد مطرح شده است نشان می‌دهد تمایلی به به ادامه همکاری میان طرفین وجود ندارد و نام‌های مختلفی هم برای جانشینی کریمی در گسترش فولاد مطرح شده است.

 

رضا مهاجری - پدیده/ احتمال جدایی: 60%

مهاجری چند سال است در پدیده حضور دارد و نتایج خوبی هم با این تیم کسب کرده و با کم و کاستی‌ها به خوبی ساخته است ولی اوضاع مالی بد این تیم و پرونده‌های سنگین بدهی که گفته می‌شود ممکن است با کسر 6 امتیاز دیگر در فصل بعد از این تیم همراه باشد، انگیزه مهاجری برای ادامه کار در پدیده را کاهش داده است و سرمربی نماینده مشهد در لیگ برتر ترجیح می‌دهد فضای جدیدی را تجربه کند. از گسترش فولاد به عنوان یکی از مقصدهای احتمالی وی یاد می‌شود.

 

ارطغرول ساغلام - تراکتورسازی/ احتمال جدایی: 80%

ساغلام هم از آن دسته مربیانی است که از میانه فصل هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفت و جانشین گل‌محمدی شد تا به اوضاع این تیم که تغییرات زیادی هم در پنجره زمستانی داشت سر و سامان دهد ولی نه روند امتیازگیری این تیم بهتر شد و نه در رقابت‌های آسیایی نتایج آبرومندی کسب کرد تا نسبت به ادامه همکاری با وی تردیدهایی وجود داشته باشد.

با توجه به نوسانات قیمت ارز و مشکلات مالی تراکتورسازی تمدید قرارداد با ساغلام هزینه سنگینی روی دست باشگاه می‌گذارد و همین موضوع هم مزیر بر علت شده تا احتمال ادامه همکاری کاهش پیدا کند. با این وجود هنوز هوادارانی هستند که تمایل دارند سرمربی ترک‌تبار در تیم‌شان بماند و تراکتور فصل هجدهم را با تفکرات خودش ببندد و روانه میدان کند و باید دید آنها به خواست خود می‌رسند یا نه.

 

عبدالله ویسی - استقلال خوزستان/ احتمال جدایی: 60%

ویسی پس از ناکامی در سپاهان به جایی برگشت که با خاطره خوش قهرمانی در لیگ برتر با آن خداحافظی کرده بود ولی استقلال خوزستان فصل هفدهم شباهتی با تیم آماده، با انگیزه و مدعی فصل پانزدهم نداشت و از همان اول مشخص بود برای نیافتادن می‌جنگد. انواع و اقسام مشکلات مالی و تاراج ستاره‌ها در پنجره‌های تابستانی و زمستانی، تعطیلی چند باره تعطیلات به خاطر اعتصاب بازیکنان و قهر چند مهره کلیدی مثل کولیبالی از بازی‌های حساس و البته 2 بار استعفای خود ویسی در طول فصل نشان از مشکلات ریز و درشتی دارد که در 2 سال اخیر گریبان تیم آبی‌پوش خوزستانی را گرفته است. ویسی اعلام کرده با این شرایط در تیم نخواهد ماند و البته خبر جدی از تغییر شرایط هم تا این لحظه وجود نداشته است.

 

منصور ابراهیم‌زاده - سپاهان/ احتمال جدایی: 90%

سرمربی سپاهان محتمل‌ترین گزینه جدایی از نیمکت تیمش پس از پایان بازی هفته ‌سی‌ام خواهد بود. ابراهیم‌زاده در میانه راه جانشین کرانچار شد ولی نه تنها روند امتیازگیری تیم بهبود پیدا نکرد که حتی بدتر از زمان سرمربی کروات هم شد.

گزینه‌های مختلفی برای جانشینی ابراهیم‌زاده مطرح شده است ولی چیزی که تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، پایان همکاری سرمربی کنونی سپاهان با این تیم پس از بازی با استقلال خواهد بود. البته شاید یک نتیجه خوب مقابل شاگردان شفر در هفته پایانی ورق را برگرداند.

 

هومن افاضلی - نفت تهران/ احتمال جدایی: 80%

تیم سقوط کرده نفت تهران نه وضعیت مالکیت مشخصی دارد و نه برنامه‌ این تیم برای تیم‌داری در فصل آینده مشخص است و افاضلی که آدم بابرنامه‌ای است بعید است در چنین شرایطی دیگر در نفت بماند. نفتی‌ها فصل عجیب و غریبی را سپری کردند و باید به دنبال سرمربی جدید برای لیگ یک باشند تا مجدداً جواز حضور در لیگ برتر را بدست بیاورند.

 

داوود مهابادی - سیاه‌جامگان مشهد/ احتمال جدایی: 70%

هرچند گفته می‌شود قرار است سیاه‌جامگان با مهابادی در لیگ یک شرکت کند و به لیگ برتر برگردد ولی برای تیمی که در 2 سال7 سرمربی روی نیمکت خودش دیده است بعید است با کسی که تیم در حضور او سقوط کرده‌ است ادامه همکاری دهد و البته اوضاع نه چندان خوب سیاه‌جامگان رقبتی هم برای مهابادی نمی‌گذارد تا با امید به صعود مجدد با این تیم ادامه همکاری دهد.

 

سایرین:

باقی ماندن برانکو در پرسپولیس، شفر در استقلال، قلعه‌نویی در ذوب‌آهن، دایی در سایپا، جلالی در پیکان و تارتار در پارس جم تقریباً قطعی به نظر می‌رسد. علی کریمی در سپیدرود احتمالا ماندنی است و پورموسوی هم در صورت نرفتن به تیم امید در فولاد می‌ماند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز